Titanfall kommer till Android och IOS

Robot
Medlem
Titanfall kommer till Android och IOS

Uppgradering av kort är nog det som kommer döda spelet i sådana fall.
Varför kan de inte bara nöja sig med att folk får köpa kort paket istället för att göra som med Star Wars spelet.

Vet inte vad det heter och har inte spelat det själv men som Totalbiscuit förklarade ungefär så behöver man få flera av samma typ av ett kort för att kunna uppgradera det kortet. Och sedan kommer ju problemet att ett kort blir direkt bättre.
Att balansera ett sånt system är en mardröm och inget företag som haft såna system har antingen lyckats balansera spelet eller ens försökt göra det.

EDIT: Det står på Polygon (usch jag vet, sämsta sidan i världen) att striderna är i realtid till skillnad från Hearthstone som är tur baserat =o

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Uppgradering av kort är nog det som kommer döda spelet i sådana fall.
Varför kan de inte bara nöja sig med att folk får köpa kort paket istället för att göra som med Star Wars spelet.

Vet inte vad det heter och har inte spelat det själv men som Totalbiscuit förklarade ungefär så behöver man få flera av samma typ av ett kort för att kunna uppgradera det kortet. Och sedan kommer ju problemet att ett kort blir direkt bättre.
Att balansera ett sånt system är en mardröm och inget företag som haft såna system har antingen lyckats balansera spelet eller ens försökt göra det.

EDIT: Det står på Polygon (usch jag vet, sämsta sidan i världen) att striderna är i realtid till skillnad från Hearthstone som är tur baserat =o

Heartstone tur baserat? då kan väl en noob komma upp i legend rank enbart med tur? Haha dagens skämt.

Medlem

Hoppas och tror att det kanske blir mer likt Clash Royale. Det är bra balanserat...även om man kan ha bra otur med korten ibland. Men det är ju lika för alla.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Fuidama:

Uppgradering av kort är nog det som kommer döda spelet i sådana fall.
Varför kan de inte bara nöja sig med att folk får köpa kort paket istället för att göra som med Star Wars spelet.

Vet inte vad det heter och har inte spelat det själv men som Totalbiscuit förklarade ungefär så behöver man få flera av samma typ av ett kort för att kunna uppgradera det kortet. Och sedan kommer ju problemet att ett kort blir direkt bättre.
Att balansera ett sånt system är en mardröm och inget företag som haft såna system har antingen lyckats balansera spelet eller ens försökt göra det.

EDIT: Det står på Polygon (usch jag vet, sämsta sidan i världen) att striderna är i realtid till skillnad från Hearthstone som är tur baserat =o

Heartstone tur baserat? då kan väl en noob komma upp i legend rank enbart med tur? Haha dagens skämt.

Tror han menade tur = turn.

Inaktiv
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Fuidama:

... tur baserat =o

Heartstone tur baserat? då kan väl en noob komma upp i legend rank enbart med tur? Haha dagens skämt.

Pajas. Även om det var särskrivning så är det helt korrekt. Turbaserat (eng. turnbased) när spelarna får vänta på sin tur medan den andra spelar.

TitanFall som mobilspel verkar inte riktigt vettigt tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Slåss mot meningsmotståndare"....låter som en helt vanlig politisk demonstration

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Fuidama:

... tur baserat =o

Heartstone tur baserat? då kan väl en noob komma upp i legend rank enbart med tur? Haha dagens skämt.

Pajas. Även om det var särskrivning så är det helt korrekt. Turbaserat (eng. turnbased) när spelarna får vänta på sin tur medan den andra spelar.

Tack!
Precis, det var en särskrivning och jag orkade inte ändra det, jag bara antog att eftersom samma mening även hade ordet "realtid" så skulle folk förstått jämförelsen, antar att det är bättre att vara övertydlig på denna sida. =I

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Fuidama:

... tur baserat =o

Heartstone tur baserat? då kan väl en noob komma upp i legend rank enbart med tur? Haha dagens skämt.

Pajas. Även om det var särskrivning så är det helt korrekt. Turbaserat (eng. turnbased) när spelarna får vänta på sin tur medan den andra spelar.

Tack!
Precis, det var en särskrivning och jag orkade inte ändra det, jag bara antog att eftersom samma mening även hade ordet "realtid" så skulle folk förstått jämförelsen, antar att det är bättre att vara övertydlig på denna sida. =I

Lol särskrivningen got me. Reagerade för att vissa folk säger att Heartstone är ett spel man bara har tur på, men så är det inte

Medlem

Är det inte sånna här kortspel som förstör spel?

1
Skriv svar