Så här ser Uncharted 4 ut i 60 fps

Robot
Medlem
Så här ser Uncharted 4 ut i 60 fps

What if...

Medlem

Vad jag inte förstår är varför de inte släpper såna här fina spel till pc?? frames problem solved!

Medlem

fan vad jag skulle vilja ha detta till PC alltså :S inte värt att köpa en PS4 bara för ett spel hehe

Medlem
Skrivet av Hoof hearted:

Vad jag inte förstår är varför de inte släpper såna här fina spel till pc?? frames problem solved!

För att folk som spelar på konsol är oftast nöjda med 30 fps då dom inte har fått känna på 60+ fps. ^^

Så länge folk köper konsoler så stannar utvecklingen upp lite tyvärr.

Innan folk börjar med whinet att "grafik och fps är inte det viktiga med spel, det är gameplay", förvisso, men fps och grafik kan förhöja din spelupplevelse nåt otroligt. Det finns bra spel på konsoler, men det är år 2016, att inte ha minimum 60fps - 1080p är lite sorgligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Oneone:

fan vad jag skulle vilja ha detta till PC alltså :S inte värt att köpa en PS4 bara för ett spel hehe

Finns fler, du missar ju även te.x Last of Us som är ännu bättre än detta spel imo, samt te.x BloodBorne och Ratchet And Clank.. Xbox One däremot är värdelöst om man har PC..


signatur
Medlem

Snyggt och flyt, ja. Men tyvärr tyckte jag spelet i sin helhet var, tyvärr, en av de tråkigaste i serien. Tvåan och trean var bättre

Medlem

What if Uncharted gick i 144fps...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varför satsar dom på 4k före 60fps.

Gen
Medlem

...och folk säger att det inte är någon skillnad mellan 30 och 60fps eller att det mänskliga ögat bara kan snappa upp 24fps eller något liknande struntprat.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Varför satsar dom på 4k före 60fps.

Usel hårdvara i kombination med att utvecklarna, utgivarna eller sony inte vill att spelen ska nedgraderas för mycket.

Att det nu kan bli lättare att uppnå 30fps i uppskalad 4K än 60fps i 1080p beror nog främst på att processorn fortfarande är alldeles för slö. Vi snackar sämre än en i5:a från 2009 slö.

Men det är okej, för jag har hört att kontrollerna på konsol är så pass dåliga att man tydligen inte märker någon större skillnad ändå mellan 30 och 60fps.

Medlem

Det borde snarare vara "Så här skulle Uncharted 4 se ut om det kördes på PC".

Medlem

En liten fråga. Varför är folk så besatta av just 60fps? Varför kan det inte lika gärna vara 50 eller 40? Måste det vara antingen 30 eller 60? Fattar inte. Hjälp.

Medlem
Skrivet av Oneone:

fan vad jag skulle vilja ha detta till PC alltså :S inte värt att köpa en PS4 bara för ett spel hehe

Jag köpte en PS4 för Bloodborne. Jag har inte spelat något annat konsolexklusivt spel på den.
Jag ångrar det faktiskt inte alls.

Köper du spelet i fysisk form kan du ju också sälja både det och konsolen när du känner dig färdig.

Medlem
Skrivet av Fezk:
Skrivet av Hoof hearted:

Vad jag inte förstår är varför de inte släpper såna här fina spel till pc?? frames problem solved!

För att folk som spelar på konsol är oftast nöjda med 30 fps då dom inte har fått känna på 60+ fps. ^^

Så länge folk köper konsoler så stannar utvecklingen upp lite tyvärr.

Innan folk börjar med whinet att "grafik och fps är inte det viktiga med spel, det är gameplay", förvisso, men fps och grafik kan förhöja din spelupplevelse nåt otroligt. Det finns bra spel på konsoler, men det är år 2016, att inte ha minimum 60fps - 1080p är lite sorgligt.

Spelar både på PC och PS4 (och PS3), skiter faktiskt blanka faan i FPS så länge det håller sig runt 25-35 ish, oavsett platform.
Det är bara om man spelar nån twich-shooter typ CS som frames kanske har någon betydelse.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

En liten fråga. Varför är folk så besatta av just 60fps? Varför kan det inte lika gärna vara 50 eller 40? Måste det vara antingen 30 eller 60? Fattar inte. Hjälp.

För att alla tv-apparater körs i 60hz och inte 50. Detta skulle framkalla förskräcklig screen tearing, om de inte använde vsync eller freesync. Sedan så är 60fps bättre än 50 och 40.

Medlem
Skrivet av Fezk:
Skrivet av Hoof hearted:

Vad jag inte förstår är varför de inte släpper såna här fina spel till pc?? frames problem solved!

För att folk som spelar på konsol är oftast nöjda med 30 fps då dom inte har fått känna på 60+ fps. ^^

Så länge folk köper konsoler så stannar utvecklingen upp lite tyvärr.

Innan folk börjar med whinet att "grafik och fps är inte det viktiga med spel, det är gameplay", förvisso, men fps och grafik kan förhöja din spelupplevelse nåt otroligt. Det finns bra spel på konsoler, men det är år 2016, att inte ha minimum 60fps - 1080p är lite sorgligt.

Vissa av oss är faktiskt nöjda med 30 även fast vi har en gamingpc med 120hz skärm och hårdvara som kan ta vara på hertzen i de flesta relevanta titlarna. Det finns helt klart spel som behöver 60, och det är absolut skönt att ha minst 60 i ALLT. Men ändå så har jag inga problem med 30 fps för det mesta, det finns så många andra faktorer som är viktigare för vissa och skillnaden mellan 30 och 60 är meh i jämförelse. Att låtsas som om att folk är dumma och inte kan bättre är att förenkla situationen väldigt mycket, alla är helt enkelt inte ute efter samma saker som pc folket*.

* = i brist på bättre term att generalisera den grupp som är ute efter 1080p 60fps utan kompromiss.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

En liten fråga. Varför är folk så besatta av just 60fps? Varför kan det inte lika gärna vara 50 eller 40? Måste det vara antingen 30 eller 60? Fattar inte. Hjälp.

för 10 år sedan var 100fps det normala och pga ny teknik med plattskärmar så gick antal hz ner pga tekniken. tjocka skärmar på 10kg med 200hz gick ner till små lätta skärmar mellan 30-60hz.

Och varför 60fps och inte 50? skillnaden är för stor från 100fps. ju högre fps ju bättre flyter spelet.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Sabelsköld:

En liten fråga. Varför är folk så besatta av just 60fps? Varför kan det inte lika gärna vara 50 eller 40? Måste det vara antingen 30 eller 60? Fattar inte. Hjälp.

för 10 år sedan var 100fps det normala och pga ny teknik med plattskärmar så gick antal hz ner pga tekniken. tjocka skärmar på 10kg med 200hz gick ner till små lätta skärmar mellan 30-60hz.

Och varför 60fps och inte 50? skillnaden är för stor från 100fps. ju högre fps ju bättre flyter spelet.

Mnja. Tjock-TV/skärm kan ju uppdateras hur som helst, men platta skärmar/TV uppdateras ju med en exakt frekvens, ofta 60 Hz, dvs 60 ggr i sekunden. För att spelet inte ska uppvisa s.k. tearing, dvs att grafikkortet skickar ut bilder långsammare än 60 Hz och bilden ritas upp efter skärmen uppdaterats, så måste du ställa ner uppdateringsfrekvensen på grafikkortet till 30 Hz och det innebär att TV/skärm behåller samma bild under en uppdateringscykel och ändrar endast bild varannan cykel, så att det inte blir tearing. Därav 30/60 Hz hoppet. Konsoller har ju vsync påslaget per default vilket innebär att bildfrekvens ligger stabilt på 30/60 och ingen tearing uppstår. Problemet med vsync är att det är ju just minimifrekvens som måste ligga över 30/60. Snittfrekvensen ligger oftast högre, kanske runt 50 för 30 Hz och 90 för 60 Hz om ni hängde med.

Själv spelar jag på PC med gsync och ligger runt 60-100 Hz

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av dafuq:

Varför satsar dom på 4k före 60fps.

Usel hårdvara i kombination med att utvecklarna, utgivarna eller sony inte vill att spelen ska nedgraderas för mycket.

Att det nu kan bli lättare att uppnå 30fps i uppskalad 4K än 60fps i 1080p beror nog främst på att processorn fortfarande är alldeles för slö. Vi snackar sämre än en i5:a från 2009 slö.

Men det är okej, för jag har hört att kontrollerna på konsol är så pass dåliga att man tydligen inte märker någon större skillnad ändå mellan 30 och 60fps.

Omg -_-

1
Skriv svar