Se Corvo göra chorizo av fiender i Dishonored II

Robot
Medlem
Se Corvo göra chorizo av fiender i Dishonored II

Yes, Stephen Russell är tillbaka:
https://www.youtube.com/watch?v=VVSukQDTFN8

Medlem

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Yes, Stephen Russell är tillbaka:
https://www.youtube.com/watch?v=VVSukQDTFN8

Gutt, Arkane är djupt rotade i Looking Glass Studios spel så de försöker nog få med honom när de har möjlighet.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Jag hoppas de har lagt mesta av tiden på att skapa ett bra spel istället för massa resurser för snyggare grafik.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Chomag:

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Jag hoppas de har lagt mesta av tiden på att skapa ett bra spel istället för massa resurser för snyggare grafik.

Fantastiskt grafik går givetvis att bortse ifrån om spelet är bra, men jag vill helst ha båda delar. Dishonored 1 var riktigt snyggt när det kom, att springa runt i samma värld, med samma story, i någon slags vektorgrafik från 1996, hade inte alls varit samma sak. Så det är klart grafik spelar roll.

Ambassadör
Xbox

Undrar om animationerna blir så där ryckiga i spelet också eller om det är klippt lustigt i filmen? Enerverande.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Chomag:

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Jag hoppas de har lagt mesta av tiden på att skapa ett bra spel istället för massa resurser för snyggare grafik.

Fantastiskt grafik går givetvis att bortse ifrån om spelet är bra, men jag vill helst ha båda delar. Dishonored 1 var riktigt snyggt när det kom, att springa runt i samma värld, med samma story, i någon slags vektorgrafik från 1996, hade inte alls varit samma sak. Så det är klart grafik spelar roll.

Vet inte om vektorgrafik från 1996 är en aktuell jämförelse.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Chomag:

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Jag hoppas de har lagt mesta av tiden på att skapa ett bra spel istället för massa resurser för snyggare grafik.

Fantastiskt grafik går givetvis att bortse ifrån om spelet är bra, men jag vill helst ha båda delar. Dishonored 1 var riktigt snyggt när det kom, att springa runt i samma värld, med samma story, i någon slags vektorgrafik från 1996, hade inte alls varit samma sak. Så det är klart grafik spelar roll.

Neh, det var inte särkilt snyggt i mina ögon. Ganska klena texturer i pastellfärger... och inte mycket av skuggor o ljus system som ett smygarspel bör ha enligt mig.

Klart det spelar roll, men om man läser hur mycket grafikutvecklingen kostade till Bioshock infinite så förstår man att resurserna ofta är på fel saker. Grafiskt blir det ingen revolution på ett bra tag, det är riktigt små steg vi tar framåt just nu. Jag vill gärna ha mer fokus på extremt bra ljud (EAX effekter) och AI.

Dessutom så kan banorna vara större, de är rätt så små i 1a Dishonored...känns lite som spelet håller en i handen så att man inte råkar göra alltför mycket fel.

Medlem

Pølsemannen!

Medlem

Ser riktigt bra ut!

Jag gillar deras tidslösa grafiska stil så det får de gärna fortsätta med o göra, Dishonored är ännu snyggt idag trots att det har ett par år på nacken.

Medlem

Nämen, är det inte Billie Lurk jag ser vid 0:36? Då kanske det inte är helt otänkbart att Daud dyker upp också.

Gen
Medlem
Skrivet av Chomag:

Meh, grafiken är långt från imponerande! Hoppas det är från konsolversionen, annars såg det ut som Dishonored v.1.5 istället för ett nytt spel, med 4 års teknologisk utveckling i ryggen.

Så hiskeligt fult var det inte. 1an är ju ingen skönhet heller men det är den grafiska stilen som är intressant här och gör det hela väldigt inbjudande på något sätt. Samma som Borderlands även om jag tycker Borderlands är mindre imponerande än Dishonored var.

1
Skriv svar