Adblock Plus ska tjäna pengar på annonser

Robot
Adblock Plus ska tjäna pengar på annonser

En så kallad paradox.


Medlem
Adblock Plus ska tjäna pengar på annonser

Bara att nyttja ublock origin ist. Bästa som har hänt internet sen Leroy Jenkins.


signatur

#PCMR

Medlem

Ååååh nej

ndr
Medlem

Det här företaget är dödsdömt inom 1år.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tigole:

Det här företaget är dödsdömt inom 1år.

Man ska nog inte underskatta hur sjukt många som är helt ovetande om att de har Adblock Plus installerat, och inte vet eller orkar byta. Men som du antyder, power users lär överge skeppet ganska så omgående.


signatur
Releasehästryttare

En sak som jag hade hoppats att ni ändrat är när man surfar fz på mobilen så ibland får man en ad som inte går och scrolla ifrån utan den auto uppdaterar hela tiden så när man försöker scrolla så tas man tillbaks till annonsen direkt, det enda som hjälper är att uppdatera hela sidan så man får nya ads.

Av de sidor jag surfar på med mobilen så är det enbart fz som har det problemet.

Medlem

"så vitlistar du.." XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tänk om reklamskapare hade varit lite smartare och mer
finkänsligare med hur de gör reklamen, då hade inte adblock
behövt finnas från början


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Slutat använda Adblock eftersom skiten inte är effektiv längre. Använder ett alternativ som istället fungerar. Vill jag att annonser ska finnas så väljer jag själv vilka sidor jag whitelistar. Ugh.

Medlem
Skrivet av Soolar:

Bara att nyttja ublock origin ist. Bästa som har hänt internet sen Leroy Jenkins.

Ja verkligen! Var en polare som rekommenderade uBlock och det var faktiskt en jäkla skillnad. Bara prestanda-boosten i Chrome gör det värt det

Medlem
Skrivet av Soolar:

Bara att nyttja ublock origin ist. Bästa som har hänt internet sen Leroy Jenkins.

Adblock (inte adblock pluss) är det bästa. Själv saknar jag en hel del funktioner i ublock, som finns i adblock.

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Tänk om reklamskapare hade varit lite smartare och mer
finkänsligare med hur de gör reklamen, då hade inte adblock
behövt finnas från början

Jodå, det hade det visst. Vi är många som inte vill se reklam överhuvudtaget.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

En sak som jag hade hoppats att ni ändrat är när man surfar fz på mobilen så ibland får man en ad som inte går och scrolla ifrån utan den auto uppdaterar hela tiden så när man försöker scrolla så tas man tillbaks till annonsen direkt, det enda som hjälper är att uppdatera hela sidan så man får nya ads.

Av de sidor jag surfar på med mobilen så är det enbart fz som har det problemet.

Det är första gången jag hör om detta, skicka gärna en bild på problemet till calle@fz.se nästa gång du dyker på det. Så ska det såklart inte vara.


signatur
Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av MattiAce:

Tänk om reklamskapare hade varit lite smartare och mer
finkänsligare med hur de gör reklamen, då hade inte adblock
behövt finnas från början

Jodå, det hade det visst. Vi är många som inte vill se reklam överhuvudtaget.

Jo, men mycket av det ni vill se finansieras av reklam och hade inte existerat
utan dess inkomster. Du är här och läsr FZ eller hur, kollar på youtube emellanåt också?


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Kan bara hålla med om att ublock Origin är ett utmärkt alternativ. Har använt det en längre tid nu och det fungerar mycket bra.

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av MattiAce:

Tänk om reklamskapare hade varit lite smartare och mer
finkänsligare med hur de gör reklamen, då hade inte adblock
behövt finnas från början

Jodå, det hade det visst. Vi är många som inte vill se reklam överhuvudtaget.

Jo, men mycket av det ni vill se finansieras av reklam och hade inte existerat
utan dess inkomster. Du är här och läsr FZ eller hur, kollar på youtube emellanåt också?

Så länge det existerar ändå är det inte mitt problem. Försvinner det jag vill se kommer det andra och tar dess plats. Min reklamfria upplevelse är viktigare.

rot
Medlem

FZ: "Fejkknapparna" i er videoreklam är rätt störande, som tar en till annonssidan istället för att t.ex. pausa videon (Fallout 4 längst upp som visas nu t.ex.).

Tar upp det i forumet.

Medlem

Använder adblock för att skippa ads på Youtube och Twitch. Vill jag titta på ett kort klipp som är runt 10-20 sek är det inte rimligt med ads som är längre än själva videoklippet.
Sedan är många fler sidor också blockade p.g.a. att jag inte orkar vitlista dem.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kommer fortfarande ihåg när jag gick in på FZ och det dök upp en övertäckande annons som jag fick klicka bort.

Men jag har vitlistat sen ni slutade med sånt. Reklamen är helt ok numera.

Medlem

Bara jag som missade kopplingen till spel i denna artikel?

Medlem

Dags att byta alltså.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rot:

FZ: "Fejkknapparna" i er videoreklam är rätt störande, som tar en till annonssidan istället för att t.ex. pausa videon (Fallout 4 längst upp som visas nu t.ex.).

Tar upp det i forumet.

Tack, såg det, ska undersöka!

Skrivet av Frux:

Kommer fortfarande ihåg när jag gick in på FZ och det dök upp en övertäckande annons som jag fick klicka bort.

bild

Men jag har vitlistat sen ni slutade med sånt. Reklamen är helt ok numera.

Oj, det måste ha varit många år sedan? Och kul att höra att du tycker reklamen är rimlig.

Skrivet av BeeJac:

Bara jag som missade kopplingen till spel i denna artikel?

Ibland skriver vi om saker som rör teknik och jag får väl erkänna att det finns ett visst egenintresse i just denna artikel


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Frux:

Kommer fortfarande ihåg när jag gick in på FZ och det dök upp en övertäckande annons som jag fick klicka bort.

bild

Men jag har vitlistat sen ni slutade med sånt. Reklamen är helt ok numera.

Oj, det måste ha varit många år sedan? Och kul att höra att du tycker reklamen är rimlig.

Det var väldigt många år sedan ja. Ibland går utvecklingen framåt.

Medlem

Kan inte FZ byta namn till 'Fräna Zaker' och börja posta lite nyheter från alla internets hörn?

Medlem

Ghostery är ännu bättre, där blockar du allt du vill.


signatur
Inaktiv

Jag vitlistade FZ sedan de rakt och ärligt bad oss (läsare) göra det. Delvis av lojalitet, delvis pga att reklamen ej stör men också för att reklamen är sådant jag faktiskt vill bli tipsad om (t ex reor i elektronikbutiker). Önskar dock Adblock fanns till min telefon då t ex Aftonbladet på mobil är en plåga.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Önskar dock Adblock fanns till min telefon då t ex Aftonbladet på mobil är en plåga.

byt till android så finns det.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av MattiAce:

Tänk om reklamskapare hade varit lite smartare och mer
finkänsligare med hur de gör reklamen, då hade inte adblock
behövt finnas från början

Jodå, det hade det visst. Vi är många som inte vill se reklam överhuvudtaget.

Jo, men mycket av det ni vill se finansieras av reklam och hade inte existerat
utan dess inkomster. Du är här och läsr FZ eller hur, kollar på youtube emellanåt också?

Så länge det existerar ändå är det inte mitt problem. Försvinner det jag vill se kommer det andra och tar dess plats. Min reklamfria upplevelse är viktigare.

Där har vi det, egoismen personifierad svart på vitt


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Aftonbladet på mobil är en plåga.

Aftonbladet är en plåga med eller utan reklam.


signatur
Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Soolar:

Bara att nyttja ublock origin ist. Bästa som har hänt internet sen Leroy Jenkins.

Adblock (inte adblock pluss) är det bästa. Själv saknar jag en hel del funktioner i ublock, som finns i adblock.

Håller med! Inget fel på ublock i sig, men när jag testade det så gick det inte att vitlista specifika Youtube-kanaler. Kan ha ändrats nu, men ser ändå ingen större poäng i att byta till ublock. ABP slutade jag däremot använda för länge sen. Ska man hårdra det så är det ju som att en anti-vapenorganisation öppnar en vapenfabrik för att tjäna pengar.

123
Skriv svar