Dessa spel påverkades mest av Steams nya recensionssystem

Robot
Dessa spel påverkades mest av Steams nya recensionssystem

Vissa tappade över 90 procent av sina recensioner.

#mighty-number-9


Medlem
Dessa spel påverkades mest av Steams nya recensionssystem

Gött att se att deras försök att skapa ett mer rättvist system faktiskt fungerar i praktiken.

Har aldrig hört talas om spelen i listan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra ändring. Det som är bekymmersamt är att när jag vill läsa negativa recensioner så fick jag bara tillgång till 9 stycken till Xcom 2. "Språkinställningar" var det någon som sa men jag kollade samma sak på ett annat spel häromdagen och hade engelska ikryssat med samma typ av resultat.

Det känns censurerat.

Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

OK


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Vad jag önskar att FZ hade behållit sitt tumme ner system nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Och dessa som köper spelen utan för steam får inte rösta längre?

Fint, vist om rösterna är manipulerade är det ju bra. Men för hos som vill sätta ärligt betyg får inte det längre?

Medlem

någon som ens läser dessa recension på steam för spel?

Medlem
Skrivet av Natrium:

någon som ens läser dessa recension på steam för spel?

Ja? Då ser man ju tydligt om personen i fråga faktiskt har spelat spelet, eller inte.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Och dessa som köper spelen utanför steam får inte rösta längre?

Fint, visst om rösterna är manipulerade är det ju bra. Men för hos som vill sätta ärligt betyg får inte det längre?

Som jag har förstått det kan man fortfarande lämna omdöme/recension, men det hamnar i en egen kategori och räknas inte med i overall betyget.

Medlem

Jag har aldrig litat en sekund på amatörrecensioner på Steam. Alldeles för många som skriver i affekt och med väldigt lite kunskap. Självklart finns det undantag, men i det stora hela är det bara en enda stor circlejerk.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Natrium:

någon som ens läser dessa recension på steam för spel?

ja om ett spel lite av prestanda problem så är det tydligt att man inte vill köpa spelet då ifall många ger negativa då annars ger jag fan i recensioner.

Medlem

Problemet är att de som drabbas hårdast är Kickstarter/Crowdfunding spel, då din kopia (Aktiveringskoden) inte räknas som att du har köpt det på Steam utan från en tredje-part dessvärre (det stämmer förvisso), men kan Valve göra något åt det så är det väl lugnt.

Vi får väl se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Natrium:

någon som ens läser dessa recension på steam för spel?

Ja? Då ser man ju tydligt om personen i fråga faktiskt har spelat spelet, eller inte.

ja det är sant, dock så personligen hittar jag min info på andra sätt vilket jag trodde många andra också gjorde.

Medlem
Skrivet av Natrium:

någon som ens läser dessa recension på steam för spel?

Det är ofta min första anhalt för recensioner. Precis som Dreijer skriver så har Steam fördel av att man kan se hur många timmar som den som skriver har spelat. Steam länkar även proffs-recensioner, så om man inte har någon särskild recensents åsikt som man vill åt så tycker jag det är en grym utgångspunkt för att bilda sig en uppfattning. Förutom det låter de användare märka hjälpsamma recensioner så att de syns först och så prioriteras senaste recensionerna så att det ska bli rättvisande för de uppdateringar ett spel kan ha fått. Det är jättefördelar jämfört med andra system.
Som sagt, jag är bekymrad över att blivit utestängd från många negativa recensioner men jag tror nog att det är någon ínställning det handlar om, annars hade inte totalen visats för mig misstänker jag.

Skrivet av StrongBad:

Jag har aldrig litat en sekund på amatörrecensioner på Steam.

Varför menar du att amatörrecensioner någon annanstans, som metacritic, skulle hålla högre kvaliitet? Eller menar du att du inte litar på spelare/användare i allmänhet?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Gör det till fyra.
Alltså, de var ungefär fyra spel i hela listan jag kände till innan.
Varav ett var Farm Expert som jag för en kort stund tänkte var Farming Simulator.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Nej det kommer inte fungera bättre. Informationen står där synlig och tydlig. Och du kommer aldrig komma ifrån att du måste välja vad du läser och hur du letar information.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Läser inte Steam recensioner då de flesta recensioner är ganska cringe, d.v.s folk som försöker vara roliga.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Vad jag önskar att FZ hade behållit sitt tumme ner system nu.

Då är vi två.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Nej det kommer inte fungera bättre. Informationen står där synlig och tydlig. Och du kommer aldrig komma ifrån att du måste välja vad du läser och hur du letar information.

Fast det är ju mer intressant att veta vad nån tycker som spelat lite, än att produkten är köpt via Steam.
Var den är inköpt är helt ointressant för min del.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Vad jag önskar att FZ hade behållit sitt tumme ner system nu.

Då är vi två.

Gör det till tre, vi behöver nån slags balans

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Och dessa som köper spelen utan för steam får inte rösta längre?

Fint, vist om rösterna är manipulerade är det ju bra. Men för hos som vill sätta ärligt betyg får inte det längre?

Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Nej det kommer inte fungera bättre. Informationen står där synlig och tydlig. Och du kommer aldrig komma ifrån att du måste välja vad du läser och hur du letar information.

Fast det är ju mer intressant att veta vad nån tycker som spelat lite, än att produkten är köpt via Steam.
Var den är inköpt är helt ointressant för min del.

En spontangissning är att många utvecklare av greenlight-spel och mindre indiespel så är det rätt lockande att bara generera upp 50 koder utanför steam och ratea upp sitt eget spel.

Steam kan inte ha koll på vart spel registrerade spels nycklar kommer från, och dom inte är köpt via dom. Därför kan dom inte heller ha koll på om recensionerna är legit.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av broken-arrow:

Och dessa som köper spelen utan för steam får inte rösta längre?

Fint, vist om rösterna är manipulerade är det ju bra. Men för hos som vill sätta ärligt betyg får inte det längre?

Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Nej det kommer inte fungera bättre. Informationen står där synlig och tydlig. Och du kommer aldrig komma ifrån att du måste välja vad du läser och hur du letar information.

Fast det är ju mer intressant att veta vad nån tycker som spelat lite, än att produkten är köpt via Steam.
Var den är inköpt är helt ointressant för min del.

En spontangissning är att många utvecklare av greenlight-spel och mindre indiespel så är det rätt lockande att bara generera upp 50 koder utanför steam och ratea upp sitt eget spel.

Steam kan inte ha koll på vart spel registrerade spels nycklar kommer från, och dom inte är köpt via dom. Därför kan dom inte heller ha koll på om recensionerna är legit.

Ja, absolut.
Men pallar de samtidigt ha spelet igång 1h för varje nyckel?
Det tror inte jag. Men kanske har helt fel. (Känns som Steam borde tänkt på detta redan)

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av StrongBad:

Jag har aldrig litat en sekund på amatörrecensioner på Steam.

Varför menar du att amatörrecensioner någon annanstans, som metacritic, skulle hålla högre kvaliitet? Eller menar du att du inte litar på spelare/användare i allmänhet?

Jag läser aldrig på Metacritic, men jag har svårt att tänka mig att amatörrecensionerna där skulle vara bättre än de på Steam.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Vad jag önskar att FZ hade behållit sitt tumme ner system nu.

Då är vi två.

Gör det till tre, vi behöver nån slags balans

Jag tycker det är bra att de behållit tummen upp knappen.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Paddington:

Bra ändring. Det som är bekymmersamt är att när jag vill läsa negativa recensioner så fick jag bara tillgång till 9 stycken till Xcom 2. "Språkinställningar" var det någon som sa men jag kollade samma sak på ett annat spel häromdagen och hade engelska ikryssat med samma typ av resultat.

Det känns censurerat.

Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

OK

Jaså? Jag hade inga problem att scrolla ner (recensionerna laddas efter hand) och ta del av alla (ja, så långt jag pallade scrolla iaf ner, dvs ett par sidor) de som var negativa. Hade du det inställt på Most Helpful All time också?

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Tyvärr kan du aldrig veta om en person spelat i en timme. Steam räknar tiden som programmet är igång. Du kan starta huvudmenyn i spelet och gå till jobbet så kommer Steam räkna det som 8 timmars speltid.

12
Skriv svar