South Park: Fractured But Whole

Robot
South Park: Fractured But Whole

Ett riktigt skitspel – fast inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt

#south-park-stick-of-truth


Medlem
South Park: Fractured But Whole

Detta är nog det spelet jag ser mest fram emot för resten av året.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Lätt spelet. jag längtar mest till

Medlem

Kan ju vara den bästa titeln på ett spel nånsin!

Mos
Medlem

South park: the fractured buthole kommer bli ett sjukt bra spel!

Medlem

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta


signatur
Medlem

Kommer alla versioner av FbW innehålla Stick of Truth, eller bara pre-order?

Medlem
Skrivet av vurt:

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta

Håller med till 100%..

PS, finns det något sätt att ställa in så artiklarna alltid enbart visas på en sida? Oerhört tröttsamt att behöva klicka på den och ladda om sidan varenda artikel man skall läsa. Är det bara för reklamen skall laddas in en gång till? Det slutar ju bara med att adblock åker på för man inte står ut?

Medlem
Skrivet av vurt:

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta

Ajdå, nu är du lite fel ute. SP har alltid gjort narr av samtliga politiska och religiösa perspektiv, så även i förra säsongen. Man gjorde minst lika mycket narr av högern som vänstern, precis som vanligt.

Medlem
Skrivet av Fenrisulven:

PS, finns det något sätt att ställa in så artiklarna alltid enbart visas på en sida? Oerhört tröttsamt att behöva klicka på den och ladda om sidan varenda artikel man skall läsa. Är det bara för reklamen skall laddas in en gång till? Det slutar ju bara med att adblock åker på för man inte står ut?

Till höger om texten, röda rutor, övre röda rutan "En sida", klicka.

är lukt grejen på riktigt eller vad..inte för jag tror på det meeen vem vet


signatur

New life, New hope

Inaktiv

Jag uppskattar en del av South Parks humor men ofta tycker jag avsnitten rinner ut till ren nonsens ungefär halvvägs igenom. Det gäller inte alla avsnitt men väldigt många och det är oftast bara i början som de riktigt roliga skämten finns.
Däremot tycker jag förra South Park-spelet var riktigt bra så detta är ett givet köp för min del. Funderar mest på vilket format jag föredrar...

Medlem

Är det en bra idé att sätta en southpark-hatare på recensionen?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av vurt:

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta

Ajdå, nu är du lite fel ute. SP har alltid gjort narr av samtliga politiska och religiösa perspektiv, så även i förra säsongen. Man gjorde minst lika mycket narr av högern som vänstern, precis som vanligt.

Aldrig sagt annat. Jag poängterade bara att just i förra säsongen var det SJW's som var deras måltavla till största delen, med "PC Principal" och Randy som blev fulländad SJW med allt vad det innebar. Hysteriskt rolig säsong tyckte jag.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av vurt:

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta

Ajdå, nu är du lite fel ute. SP har alltid gjort narr av samtliga politiska och religiösa perspektiv, så även i förra säsongen. Man gjorde minst lika mycket narr av högern som vänstern, precis som vanligt.

Aldrig sagt annat. Jag poängterade bara att just i förra säsongen var det SJW's som var deras måltavla till största delen, med "PC Principal" och Randy som blev fulländad SJW med allt vad det innebar. Hysteriskt rolig säsong tyckte jag.

https://www.youtube.com/watch?v=MG7y8J0DXhU

Skribent
Skrivet av Maguz:

Är det en bra idé att sätta en southpark-hatare på recensionen?

För det första är det inte en recension. För det andra hatar jag inte South Park. Det är en ganska vanlig åsikt även bland fans att deras mer predikande ådra, särskilt på senare år - inte är speciellt rolig.

Jag har sett hela serien (flera gånger om) och spelade igenom Stick of Truth ett par gånger, vilket man ju inte gör om man är en "South Park-hatare".

Skribent
Skrivet av vurt:

"Jag har svårt för den självgoda attityd serien svänger sig med ibland, där skaparna tycks inbilla sig att de bjuder på djupa insikter om tillståndet i världen."

Snarare så att SP alltid stått upp för det sunda förnuftet, något som tyvärr lyser mer och mer med sin frånvaro i vänstervriden media som vältrar sig i moralpanik och självgodhet. Hela förra säsongen var i stort sett ett enda stort "fuck off" åt vänsterns självgoda "Social Justice Warriors", vilket få komiker vågar göra tyvärr.

Några djupa insikter vet jag inte om det alltid är, men tycker speciellt deras avsnitt som avhandlar te.x droger varit bra. Finns många andra avsnitt som pekar på hyckleri och hur allting inte är svart/vitt så som media ofta vill framställa det.

Gårdagens avsnitt, var f.ö inte direkt deras bästa.. Det dåliga med SP tycker jag är att de tyvärr upprepar samma poäng så många ggr ibland att man tröttnar och man känner sig lite idiotförklarad..

Ser fram emot detta

Jag ser ju ingen direkt motsättning i det jag skrev och det du skriver, dock. Att de roar sig på självgodas bekostnad betyder inte att de inte själva kan falla i fällan själva ibland. Min poäng är mest att de glömmer bort att vara roliga ibland när de är så upptagna med att hamra in upprepade poänger man fattade första gången. Oavsett vad man nu må tycka om poängen i sig. Men om detta tvistar de lärde South Park-fansen.

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

är lukt grejen på riktigt eller vad..inte för jag tror på det meeen vem vet

Det är helt på riktigt. Gjord i pr-syfte, inte något som kommer säljas.

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Det är en ganska vanlig åsikt även bland fans att deras mer predikande ådra, särskilt på senare år - inte är speciellt rolig.

Kuriosa: Parker och Stone har faktiskt drivit om detta själva i avsnitten som handlade om Family Guy. Citat "I like Family Guy, at least it doesn't get all preachy and full of itself."

Självdistans har de åtminstone.

Du säger dock att en "ganska vanlig åsikt" är att detta inte är roligt, vilket naturligtvis är högst spekulativt och du kan ju knappast åberopa något för att styrka ditt påstående.

Skribent
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av herrkilman:

Det är en ganska vanlig åsikt även bland fans att deras mer predikande ådra, särskilt på senare år - inte är speciellt rolig.

Kuriosa: Parker och Stone har faktiskt drivit om detta själva i avsnitten som handlade om Family Guy. Citat "I like Family Guy, at least it doesn't get all preachy and full of itself."

Självdistans har de åtminstone.

Du säger dock att en "ganska vanlig åsikt" är att detta inte är roligt, vilket naturligtvis är högst spekulativt och du kan ju knappast åberopa något för att styrka ditt påstående.

Det är min upplevelse av diverse diskussioner på nätet och med folk i största allmänhet. Det finns inga avhandlingar i ämnet jag kan citera, så naturligtvis är det min upplevelse. Men att det är "ganska vanligt" är knappast särskilt kontroversiellt, ändå? Det är ju diskussioner som förts ganska ivrigt mellan fans de senare åren. Eller så har jag mest råkat lägga märke till dem för att det är något som intresserar mig, vem vet. Som med alla långlivade serier finns det ju alltid gott om folk som tycker att det förändrats till det sämre, och en åsikt jag ser relativt ofta är för att det blivit mer fokuserat på nutida händelser, och mer övertydligt predikande. Den diskussionen hade de ju inte uppstått om det inte funnits folk som haft olika åsikter i ämnet.

De där Family Guy-avsnitten är för övrigt förbannat roliga. Mer kuriosa - de går inte att se på Viaplay, tillsammans med alla andra avsnitt där Mohammed-avbildningskontroversen tas upp. Enligt Viasat beror det på att produktionsbolaget vägrar inkludera de avsnitten i sina paket.

Skribent

Förresten någon som sett nya avsnittet? Vad tror vi om säsong 20?

Jag hoppas nog mer på Fractured But Whole än nya säsongen, om jag ska vara ärlig.

Medlem
Skrivet av Volk:
Skrivet av Fenrisulven:

PS, finns det något sätt att ställa in så artiklarna alltid enbart visas på en sida? Oerhört tröttsamt att behöva klicka på den och ladda om sidan varenda artikel man skall läsa. Är det bara för reklamen skall laddas in en gång till? Det slutar ju bara med att adblock åker på för man inte står ut?

Till höger om texten, röda rutor, övre röda rutan "En sida", klicka.

Ja, men jag vill slippa göra det för varje artikel jag läser, vill det ska vara förvalt när jag klickar på en artikel..

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Förresten någon som sett nya avsnittet? Vad tror vi om säsong 20?

Jag hoppas nog mer på Fractured But Whole än nya säsongen, om jag ska vara ärlig.

Varför inte hoppas på båda? Finns inte en enda säsong som helhet som har gjort mig besviken hittills, och Stick of Truth var suveränt, så för mig får det gärna bli en grand slam!

1
Skriv svar