Divinity: Original Sin 2 har släppts i early access

Robot
Divinity: Original Sin 2 har släppts i early access
k3m
Medlem
Divinity: Original Sin 2 har släppts i early access

mycket trevligt

Medlem

Tänker hålla mig tills spelet är släppt i färdigt skick. Vill inte förstöra upplevelsen innan den är färdigpolerad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare
Skrivet av Puscifer:

Tänker hålla mig tills spelet är släppt i färdigt skick. Vill inte förstöra upplevelsen innan den är färdigpolerad.

Tyvärr tror jag du har rätt, är så grymt sugen på att spela det nu men vill samtidigt gå in i spelet när det släpps.

Varför har mänskligheten inte uppfunnit apparater som gör att man kan ta bort delar av minnet, så man kan både spela det nu och sen

Inaktiv

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG't på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Medlem

Bara spelat några timmar på första, med en polare. Får se till att klara första innan tvåan kommer i alla fall.. Men om hur många spel i sitt steam bibliotek säger man inte det om.. Oh well om man ändå hade några livstider extra att tillgå

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG't på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Jag håller med recensenterna faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

wow va tusan 45...dumt ni kommer tappa massa kunder om ni tar ett sånt pris


signatur

New life, New hope

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Gnällkuk
Skrivet av Puscifer:

Tänker hålla mig tills spelet är släppt i färdigt skick. Vill inte förstöra upplevelsen innan den är färdigpolerad.

Samma här, är jättesugen att börja spela det men det känns som om det kommer att släppas tidigast till nästa sommar, antagligen till hösten och då kan man redan ha hunnit tröttna på spelet.

Även om ettan är väldigt bra är det inget spel man nöter sönder som man kan göra med vissa multiplayerspel man gillar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av veckans:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Inte Metacritic i alla fall eftersom det inte är en recensent utan en sammanställning av utvalda betyg.

Jag tycker personligen att Divinity är vida överlägset Witcher men samtidigt är jämförelsen ganska dålig, de är ju inte det minsta lika.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av veckans:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Jag läste lite för snabbt. Divinity: Original Sin Enhanced Edition har 94 på Metacritic men det var få recensioner och inte några stora sajter.
Jag har aldrig kört Witcher 3 men sett hur extremt det hyllas. Jag misstänker dock att det är samma personer som hyllar t.ex. Mass Effect 2 och Skyrim som enligt mig är rätt mediokra och bitvis tråkiga spel.

Jag tycker Fallout 2 är världens bästa RPG oavsett plattform. Tätt följt av Kotor, NWN och Morrowind. Kan man gilla Witcher 3 med de preferenserna?

Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Jag läste lite för snabbt. Divinity: Original Sin Enhanced Edition har 94 på Metacritic men det var få recensioner och inte några stora sajter.
Jag har aldrig kört Witcher 3 men sett hur extremt det hyllas. Jag misstänker dock att det är samma personer som hyllar t.ex. Mass Effect 2 och Skyrim som enligt mig är rätt mediokra och bitvis tråkiga spel.

Jag tycker Fallout 2 är världens bästa RPG oavsett plattform. Tätt följt av Kotor, NWN och Morrowind. Kan man gilla Witcher 3 med de preferenserna?

Spela Witcher 3. Nu.
Witcher 3: Why it's the game of the generation

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Inte Metacritic i alla fall eftersom det inte är en recensent utan en sammanställning av utvalda betyg.

Jag tycker personligen att Divinity är vida överlägset Witcher men samtidigt är jämförelsen ganska dålig, de är ju inte det minsta lika.

Duh. Min poäng var att jag inte hittade några indicier på att Divinity Sin skulle vara mer populär bland recensenterna än Witcher 3. Vidare kan vi ju, baserat på veckans senare svar, konstatera att det minsann var Metacritic han åsyftade.

Och det stämmer förstås att spelen har en hel del olikheter, men det finns ju samtidigt element som är desto mer jämförbara - de största olikheterna återfinns trots allt i gameplay. Ljud, musik, handling & storytelling, spelvärld, dialog och karaktärer etc går ju utmärkt att jämföra. I min värld spelar inte Divinity i samma liga där.

Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Jag läste lite för snabbt. Divinity: Original Sin Enhanced Edition har 94 på Metacritic men det var få recensioner och inte några stora sajter.
Jag har aldrig kört Witcher 3 men sett hur extremt det hyllas. Jag misstänker dock att det är samma personer som hyllar t.ex. Mass Effect 2 och Skyrim som enligt mig är rätt mediokra och bitvis tråkiga spel.

Jag tycker Fallout 2 är världens bästa RPG oavsett plattform. Tätt följt av Kotor, NWN och Morrowind. Kan man gilla Witcher 3 med de preferenserna?

Ja okej, då är jag med på varför du skrev som du skrev. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tyckte ME 2 var det svagaste spelet i trilogin. Vidare tror jag nog att du ska kunna gilla Witcher 3. Jag gillar alla spel du nämnde (utom NWN som jag aldrig spelat och således inte har en åsikt om, NWN 2 däremot är en höjdare).

Inaktiv
Skrivet av Gneiss:

Den videon sa mig inte jättemycket förutom det just i slutet:
"It's the biggest, best and cleverest RPG that any fuckers made since Morrowind"
Det innebär att han bedömer det som bättre än Kotor och NWN. Fruktansvärt mycket att leva upp till och mina förväntningar på det spelet kommer vara skyhöga efter all hype. Jag kommer nog testa det när jag får mitt GTX 1070 om någon vecka.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

wow va tusan 45...dumt ni kommer tappa massa kunder om ni tar ett sånt pris

Verkar som rimligt nypris, sen kan man väl ha delade åsikter om hurvida man ska få det billigare i early access.
---------------
Har inte lust att spoila något så väntar nog till det släpps iaf.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av kalle.lindestrom:

wow va tusan 45...dumt ni kommer tappa massa kunder om ni tar ett sånt pris

Verkar som rimligt nypris, sen kan man väl ha delade åsikter om hurvida man ska få det billigare i early access.
---------------
Har inte lust att spoila något så väntar nog till det släpps iaf.

Finns ingenting rimligt med att sälja en alpha för 450:-
Absolut ingenting.

Medlem

inga mer early releases, det är Ute, Av!


signatur

//monster

Medlem

Witcherspelen är ju inte alls bra! De är tunga, överproducerade och styrningen är under all kritik. Köpte trean, tänkte ge det en chans, installerade det och dog efter fem minuter då jag ramlade nerför första möjliga avsats. Geralt rör sig som en parkinsonsjuk åsna. Nej bevare mig väl. Divinity? I samma klass som Baldurs Gate 2, Fallout 2 och Eye of the Beholder 2 på amiga.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av anon_319742:

Föregångaren till detta har till och med fått högre betyg än Witcher 3. Bästa RPG&amp;#039;t på många år om man ska tro recenscenter
Roligast blir det nog dock om man är två som spelar.

Witcher 3 har 92 på Metacritic, Divinity har 87. Vilka kritiker är det du menar?

Personligen får jag lov att säga att Divinity inte är i närheten av Witcher 3. Då var ändå Divinity en av årets stora positiva överraskningar - mycket bra spel. Witcher 3 är emellertid det näst bästa rollspelet jag haft nöjet att spela, knappt bakom Planescape: Torment.

Jag läste lite för snabbt. Divinity: Original Sin Enhanced Edition har 94 på Metacritic men det var få recensioner och inte några stora sajter.
Jag har aldrig kört Witcher 3 men sett hur extremt det hyllas. Jag misstänker dock att det är samma personer som hyllar t.ex. Mass Effect 2 och Skyrim som enligt mig är rätt mediokra och bitvis tråkiga spel.

Jag tycker Fallout 2 är världens bästa RPG oavsett plattform. Tätt följt av Kotor, NWN och Morrowind. Kan man gilla Witcher 3 med de preferenserna?

Witcher spelen är i klass med Fallout2, Morrowind. jag har liknande preferenser som dig. lira på kompis

Medlem
Skrivet av frenger:

Witcherspelen är ju inte alls bra! De är tunga, överproducerade och styrningen är under all kritik. Köpte trean, tänkte ge det en chans, installerade det och dog efter fem minuter då jag ramlade nerför första möjliga avsats. Geralt rör sig som en parkinsonsjuk åsna. Nej bevare mig väl. Divinity? I samma klass som Baldurs Gate 2, Fallout 2 och Eye of the Beholder 2 på amiga.

Noob.

Medlem

Kört igenom ettan med frugan och samma sak blir det med detta. Men kommer inte att ens titta på spelet innan det är klart.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av frenger:

Witcherspelen är ju inte alls bra! De är tunga, överproducerade och styrningen är under all kritik. Köpte trean, tänkte ge det en chans, installerade det och dog efter fem minuter då jag ramlade nerför första möjliga avsats. Geralt rör sig som en parkinsonsjuk åsna. Nej bevare mig väl. Divinity? I samma klass som Baldurs Gate 2, Fallout 2 och Eye of the Beholder 2 på amiga.

Noob.

Med tanke på de spelen jag åsyftar är jag nog allt annat än det.

Medlem
Skrivet av frenger:

Witcherspelen är ju inte alls bra! De är tunga, överproducerade och styrningen är under all kritik. Köpte trean, tänkte ge det en chans, installerade det och dog efter fem minuter då jag ramlade nerför första möjliga avsats. Geralt rör sig som en parkinsonsjuk åsna. Nej bevare mig väl. Divinity? I samma klass som Baldurs Gate 2, Fallout 2 och Eye of the Beholder 2 på amiga.

Tycker du ska ge det en chans till, man lär sig styrningen. Spela gärna med en kontroller, då har du plötsligt helt steglös kontroll över hur snabbt du tar dig fram. Närmar du dig en avsats är det helt enkelt bara att dra försiktigare i kontrollern. Det blir bättre och "naturligare" styrning än vad en mus pallar.. Har spelat RPG's sedan C64 tiden och tycker helt klart Witcher 3 är bland top 3, möjligen det bästa (jättesvårt att rangordna spel då te.x nostalgi spelar in).

Som jag förstått det ska detta ha mindre humor än föregångaren, det bådar gott.. Humor är väldigt personligt, tycker det är bättre om man håller tillbaka lite på det i rollspel, blir det allt för tramsigt och inte humor man connectar med blir det bara trist.


signatur
MEG
Medlem

Larian Studios är en av få som jag har förtroende för och jag är som flera här på forumet sugen på att köpa det. Vill dock vänta tills hela är släppt, problemet är att jag nog inte kan vänta....


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Vill så gärna gilla de här spelen. Köpte första,gillade story och alla funktioner men tyckte combat var så jävla svårt att jag inte orkade fortsätta. Kanske jag som inte greppar rpg combat..

Medlem

Jag var väldigt fast och förtjust i Divinity: Original Sin ett tag, sen plötsligt tvärförsvann suget. Kanske berodde på att ingen strid längre kändes svår. I synnerhet var det väldigt overpowered med barbartypen. Looten började också kännas själlös och förutsägbar, det blev min allra största farhåga gällande utrustning: Man kunde byta upp sig pyttelitegrann för varje level. (sen blir det ju inte att man gör det ändå eftersom man inte orkar och ens vapen kanske har nån egenskap som inte överträffas förrän fem levlar senare). Hatar verkligen den där känslan av att nånting är och biter en i baken över att det är en progress som sker över hela spektrat. Langoljärerna kommer snart typ. Som i Dead Island och Borderlands osv. Ska det vara levlad loot så ska det inte vara "typ ens egen level" som grejerna kommer i hela jävla tiden. Mycket härligare med t.ex. Champions of Norrath där man fick grejer från hela spektrat och ibland fick lov att vänta typ 50 speltimmar innan man äntligen fick använda den där coola yxan man hittade.

Witcher 3 var jag också fast i ett tag men det räckte bara tills spelet var över. Det känns som ett styrt spel där allt egentligen är riggat på ett visst sätt och bara väntar på att man ska komma och iscensätta det. I striderna så känns det som att man "sugs in i moves som träffar".

Mitt favorit-RPG är NWN och det har jag spelat om massvis med gånger.

Medlem

både divinity och spec sista witcher är tunga spel ju. witcher e guld


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vill så gärna gilla de här spelen. Köpte första,gillade story och alla funktioner men tyckte combat var så jävla svårt att jag inte orkade fortsätta. Kanske jag som inte greppar rpg combat..

Jag vet inte ifall du provade det vanliga, eller om det var Enhanced Edition du körde. Men jag tror att det var i enhanced edition som de lade till flera options för just detta problem. Nu var det ett tag sedan jag skapade min sparfil, men jag tror man kunde välja ett spelläge där strider var otroligt mycket enklare och man kunde spela igenom främst för story och resterande gameplay, skulle rekommendera att du tar en titt på det ifall du fortfarande är intresserad.

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av frenger:

Witcherspelen är ju inte alls bra! De är tunga, överproducerade och styrningen är under all kritik. Köpte trean, tänkte ge det en chans, installerade det och dog efter fem minuter då jag ramlade nerför första möjliga avsats. Geralt rör sig som en parkinsonsjuk åsna. Nej bevare mig väl. Divinity? I samma klass som Baldurs Gate 2, Fallout 2 och Eye of the Beholder 2 på amiga.

Tycker du ska ge det en chans till, man lär sig styrningen. Spela gärna med en kontroller, då har du plötsligt helt steglös kontroll över hur snabbt du tar dig fram. Närmar du dig en avsats är det helt enkelt bara att dra försiktigare i kontrollern. Det blir bättre och "naturligare" styrning än vad en mus pallar.. Har spelat RPG's sedan C64 tiden och tycker helt klart Witcher 3 är bland top 3, möjligen det bästa (jättesvårt att rangordna spel då te.x nostalgi spelar in).

Som jag förstått det ska detta ha mindre humor än föregångaren, det bådar gott.. Humor är väldigt personligt, tycker det är bättre om man håller tillbaka lite på det i rollspel, blir det allt för tramsigt och inte humor man connectar med blir det bara trist.

Bättre svar än vad andra mäktar med.

Jag skulle kunnat ge det en chans, men tyvärr är engagemanget större än vad jag har plats för med tre barn och heltidsarbete. Det är mitt Everest.

12
Skriv svar