Dayz-skaparens nästa: ett till stort multiplayer-spel

Medlem
Skrivet av Albax11:

Måste hålla med om att jag har väldigt lite förtroende kvar för Dean Hall med tanke på vilket skämt DayZ: Standalone är.

Bohemia är ena riktiga klåpare så jag förvarar inte dem, men DayZ SA är faktiskt riktigt spelbart nu. Med uppdateringarna som kommer i 0,61 (där de får ljudmodelleringen från EDEN) så anser jag att det definitivt är Beta. Tråkigt att det skulle ta en sån jävla tid bara.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Haha
Tror aldrig det blir klart ärligt talat, det är väl det som Dean Hall förstod också och det var därför han lämnade.
DayZ: Standalone var uppbyggt på en alldeles för skakig grund för att kunna bli något mer än det redan var från början.

Det som gör DayZ omöjligt att göra klart är ArmA 2 motorn men det som gör spelet så bra är samtidigt att det är uppbyggt på ArmA 2 motorn. Den är wonky som fan men den har också de bästa mest realistiska landskapen i spelvärlden samt realistiska rörelser och fysik. Detta bidrog till att DayZ känns "på riktigt" och mer än bara ett spel. Jämför med kalle-anka fysiken och den väldigt speliga spelvärlden i H1Z1.

För det första har DayZ SA aldrig använt Arma II motorn. Jag antar att det är ett misstag lätt att begå eftersom Chernarus ser så lika ut. Motorn som de nu har bytt ut var en modifierad Take on Helicopters som redan den var en hybrid mellan Arma II och vad som skulle bli Arma III. Den nya motorn som de använder fr o m 0.60 har fortfarande en del att önska men den är betydligt modernare även om vi inte pratar Frostbite-nivå.
De verkar också äntligen har begravt stridsyxorna i ledningsmötena för Arma III kommer att släppa till de nyutvecklade Eden-funktionerna. Med allt vad det innebär.
Och för de som inte hört det, en större eldstrid i Arma 3 med det nya ljudsystemet låter bättre än allt annat jag hört.
Och i ett spel där ljudet trots allt är minst lika viktigt som vad du ser kommer det att bli en viktig uppdatering.

För det andra, det som kommer att bli killern för DayZ SA är mod-stödet. Arma II OA som släpptes 2010, 6 år sedan, spelas fortfarande p g a att detta. Jag har spelat ett helt gäng spel med mod-stöd, ex STALKER serien, under många år men jag har aldrig sett en community med så mycket vilja, kreativitet och talang som Arma spelen har.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Kommer aldrig köpa ett spel som han har gjort eller haft någon medverkan i. Idiot!!!

Om man sätter fler utropstecken efter sitt uttalande så blir det automatiskt bättre. Och med tanke på att du verkar gilla skitspelet Bayonetta, kanske vi skall ta dina åsikter med en nypa salt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jeg kommer ikke til å gi ham penger før jeg vet hva slags spill dette egentlig er for noe.

Hele DayZ prosjektet er for meg tvilsomme greier, dels pga Bohemia Interactive og alt som har å gjøre med DayZ standalone i dag.

For meg er Bohemia Interactive hatobjekt nr 1.

Likevel, til tross for hva jeg oppfatter som udugelighet og total mangel på vision når det gjelder Arma 3, så er det moro å spille Sa-Matra Wasteland (multiplayer), og, så lenge det er noe nytt med DayZ standalone alpha, så er det artig å spille det sammen med andre, til tross for bugs og mangel på innhold og ting som ellers ville kunne forbedre spillet betraktelig.

Medlem

det borde finnas en statlig spelmyndighet som omfattar alla typer av dator/konsollspel, och skyddar konsumenten mot skräp. Early access förbjudas eftersom det saknar garantier. Spelutvecklare straffas med böter på 1-10 miljon sek i veckan beroende på antal anställa och omsättning tills det är buggfritt, och fungerar utan framedrops på rekommenderad hårdvara.

Inaktiv
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Haha
Tror aldrig det blir klart ärligt talat, det är väl det som Dean Hall förstod också och det var därför han lämnade.
DayZ: Standalone var uppbyggt på en alldeles för skakig grund för att kunna bli något mer än det redan var från början.

Det som gör DayZ omöjligt att göra klart är ArmA 2 motorn men det som gör spelet så bra är samtidigt att det är uppbyggt på ArmA 2 motorn. Den är wonky som fan men den har också de bästa mest realistiska landskapen i spelvärlden samt realistiska rörelser och fysik. Detta bidrog till att DayZ känns "på riktigt" och mer än bara ett spel. Jämför med kalle-anka fysiken och den väldigt speliga spelvärlden i H1Z1.

DayZ: Standalone har aldrig använt sig av ARMA2-motorn. Du kanske tänker på DayZMod?

Nej tänkte på standalone. Är ju inte exakt samma motor som i Arma 2 men väldigt nära. Trodde fler skulle fatta vad jag menade om jag så arma2 motorn istället för Take on helicopters motorn.

Medlem

Så många som kallar han för idiot osv kanske borde kolla på sig själva.
Det är idioti att köpa early access och kickstarter spel och tro att man på nått sätt ska få ett färdigt spel, det är en investering där man hjälper utvecklarna enonomiskt med spelet, som tack får man spela det ofärdiga spelet.
Spelet kan lika gärna även läggas ner.
Detta är en risk precis som vilke investering som helst man får räkna med och då ska man inte börja komma med glåpord mot i det här fallet personen som låg bakom en gratis modd som sen bohemia ville kommersialisera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Vad menar du? Han sålde ju DayZ till Bohemia och redan från början var det ju sagt att han bara skulle stanna tills spelets utveckling var igång på riktigt. Det var aldrig mening att han skulle göra klart DayZ.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Vad menar du? Han sålde ju DayZ till Bohemia och redan från början var det ju sagt att han bara skulle stanna tills spelets utveckling var igång på riktigt. Det var aldrig mening att han skulle göra klart DayZ.

Så du anser dock att spelets utveckling var igång på riktigt när han slutade? Det var ju ett tag sedan eller hur var det nu.. och spelet har fortfarande lämnat alpha mer än 1 år senare. Det må fungera relativt ok nu, men det är långt ifrån bra och kommer nog inte bli mycket bättre inom de närmsta 6 månaderna.
Näh det hände knappt något vettigt när han fortfarande var där med Bohemia så några förhoppningar är det inte värt att ha för detta heller.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nej tänkte på standalone. Är ju inte exakt samma motor som i Arma 2 men väldigt nära. Trodde fler skulle fatta vad jag menade om jag så arma2 motorn istället för Take on helicopters motorn.

Det är inte samma motor.
Hade du sagt VBS1-motorn, Operation Flashpoint-motorn, eller ARMA 3-motorn så hade det fortfarande varit fel. Givetvis finns det likheter mellan motorerna då utvecklarna tillhör samma kärnföretag, men att säga att det är Arma 2-motorn är rent felaktigt då arkitekturen skiljer sig ganska markant.

Det visste du iofs redan, men egot var visst lite ömtåligt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Vad menar du? Han sålde ju DayZ till Bohemia och redan från början var det ju sagt att han bara skulle stanna tills spelets utveckling var igång på riktigt. Det var aldrig mening att han skulle göra klart DayZ.

Så du anser dock att spelets utveckling var igång på riktigt när han slutade? Det var ju ett tag sedan eller hur var det nu.. och spelet har fortfarande lämnat alpha mer än 1 år senare. Det må fungera relativt ok nu, men det är långt ifrån bra och kommer nog inte bli mycket bättre inom de närmsta 6 månaderna.
Näh det hände knappt något vettigt när han fortfarande var där med Bohemia så några förhoppningar är det inte värt att ha för detta heller.

Men du, vilken överraskning, det tar tid att utveckla spel? Spel är inte helt spelbara och roliga när de inte är helt färdigutvecklade?? Jag är chockerad...

Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Haha
Tror aldrig det blir klart ärligt talat, det är väl det som Dean Hall förstod också och det var därför han lämnade.
DayZ: Standalone var uppbyggt på en alldeles för skakig grund för att kunna bli något mer än det redan var från början.

Det som gör DayZ omöjligt att göra klart är ArmA 2 motorn men det som gör spelet så bra är samtidigt att det är uppbyggt på ArmA 2 motorn. Den är wonky som fan men den har också de bästa mest realistiska landskapen i spelvärlden samt realistiska rörelser och fysik. Detta bidrog till att DayZ känns "på riktigt" och mer än bara ett spel. Jämför med kalle-anka fysiken och den väldigt speliga spelvärlden i H1Z1.

DayZ: Standalone har aldrig använt sig av ARMA2-motorn. Du kanske tänker på DayZMod?

Nej tänkte på standalone. Är ju inte exakt samma motor som i Arma 2 men väldigt nära. Trodde fler skulle fatta vad jag menade om jag så arma2 motorn istället för Take on helicopters motorn.

Det är inte ens Take on Helis motor längre. Det är ju det som gör att det tar tid då de drar ut alla gamla system och gör nytt. Motorn är Enfusion Engine som Bohemia ska använda i sina framtida spel.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Barkbiten:

Varför gör du inte klart spel du påbörjat först Dean Hall.

Vad menar du? Han sålde ju DayZ till Bohemia och redan från början var det ju sagt att han bara skulle stanna tills spelets utveckling var igång på riktigt. Det var aldrig mening att han skulle göra klart DayZ.

Så du anser dock att spelets utveckling var igång på riktigt när han slutade? Det var ju ett tag sedan eller hur var det nu.. och spelet har fortfarande lämnat alpha mer än 1 år senare. Det må fungera relativt ok nu, men det är långt ifrån bra och kommer nog inte bli mycket bättre inom de närmsta 6 månaderna.
Näh det hände knappt något vettigt när han fortfarande var där med Bohemia så några förhoppningar är det inte värt att ha för detta heller.

Men du, vilken överraskning, det tar tid att utveckla spel? Spel är inte helt spelbara och roliga när de inte är helt färdigutvecklade?? Jag är chockerad...

Dock så har spelet varit i "alpha" i snart 3 år och om du jämför med hur spelet var då och hur det är nu, visst är det stor skillnad men utvecklingen av detta spel kan nästan klassificeras bland det långsammaste innom de närmsta 10åren sett bakåt. Speciellt sett till att de hade en rätt bra grund att utgå ifrån hur spelet skulle vara.
Näh, han har gjort många dumheter på senaste tiden.

Inaktiv
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Pecman:

Nej tänkte på standalone. Är ju inte exakt samma motor som i Arma 2 men väldigt nära. Trodde fler skulle fatta vad jag menade om jag så arma2 motorn istället för Take on helicopters motorn.

Det är inte samma motor.
Hade du sagt VBS1-motorn, Operation Flashpoint-motorn, eller ARMA 3-motorn så hade det fortfarande varit fel. Givetvis finns det likheter mellan motorerna då utvecklarna tillhör samma kärnföretag, men att säga att det är Arma 2-motorn är rent felaktigt då arkitekturen skiljer sig ganska markant.

Det visste du iofs redan, men egot var visst lite ömtåligt.

Håller inte med.
VBS1-motorn är väldigt annorlunda från Arma 2-motorn. Arma-3 motorn är väldigt annorlunda från Arma 2 motorn.
Motorn i Take on Helicopters är bara en något modifierad Arma 2-motor.
Hur menar du att arkitekturen skiljer sig markant mellan Take on Helicopters-motorn och Arma 2-motorn? Låter som du bara bullshittar.

Eftersom Bohemia äger motorerna kan de modifiera dem och kalla dem vad de vill.

12
Skriv svar