Islam is.......nothing

Inaktiv
MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag tror dock knappast NSA kan läsa vems konto som helst utan vidare endast pga av åsikter.

Ååjo!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Ååjo!

Lite länkar till detta? Regelverk för hur det fungerar etc?

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fargo:

Jag tror dock knappast NSA kan läsa vems konto som helst utan vidare endast pga av åsikter.

Ååjo!

Det får vara din "teori*" i detta fallet i så fall. Om inte du kan visa några slags bevis för ditt påstående.

*(du är ju rätt duktig på olika teorier har man sett)

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

Ååjo!

Lite länkar till detta? Regelverk för hur det fungerar etc?

en av många..

http://en.wikipedia.org/wiki/NSA_warrantless_surveillance_con...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Medlem

hur är det med fra då? de kan väl läsa typ vad som helst som går utanför våra gränser om de vill och vem är det då som bestämmer vad de får läsa?

edit: ajuste, skulle kommentera att google hotar med att lämna kina. Det vore riktigt synd ifall de gjorde det, kineserna har säkerligen ett större informationsbehov än vi har när det censureras så hårt av regeringen. Utan google skulle det säkert bli värre.


signatur

thank you, come again

Medlem

Om jag inte minns fel så tillsattes det en grupp som får bestämma över fra och se till att allt går rätt till. Vad jag vet får dom INTE läsa vad som helst. Utan endast om det kan förekomma starka misstankar om terrorism eller liknande.

Inaktiv
Skrivet av MFC:

För övrigt så kan Google inte göra mycket åt Kina. Kina äger snart Google.

Det där är en intressant men smått oroväckande sak att säga. Av ren nyfikenhet, vad baserar du det på?


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

MFC
Medlem
Skrivet av Brax:
Skrivet av MFC:

För övrigt så kan Google inte göra mycket åt Kina. Kina äger snart Google.

Det där är en intressant men smått oroväckande sak att säga. Av ren nyfikenhet, vad baserar du det på?

Det faktum att Kina köper mycket av de statspapper som amerikanska centralbanken ger ut. Dock har Kina börjat diversifiera sina dollartillgångar i andra råvaror och utövar påtryckningar på USA för att fortsätta köpa statspapper. En av påtryckningarna är bland annat diverse handelsöverenskommelser.

Det är exempelvis ingen slump att Kina köpt Hummer

Källa till Kinas diversifiering

Lite om handelskriget mellan USA och Kina

Den breda bilden av det hela är att USA ligger risigt till och Kina har skrivit avtal om att ta över diverse tillgångar i USA. Dels genom handelsöverenskommelser men också genom att köpa företag och tillgångar (därigenom bli av med sina dollartillgångar).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag vill bara lyfta fram ännu ett exempel på vad Kina är ute efter...

Skrivet av The Guardian:

Copenhagen was a disaster. That much is agreed. But the truth about what actually happened is in danger of being lost amid the spin and inevitable mutual recriminations. The truth is this: China wrecked the talks, intentionally humiliated Barack Obama, and insisted on an awful "deal" so western leaders would walk away carrying the blame. How do I know this? Because I was in the room and saw it happen.

China's strategy was simple: block the open negotiations for two weeks, and then ensure that the closed-door deal made it look as if the west had failed the world's poor once again. And sure enough, the aid agencies, civil society movements and environmental groups all took the bait. The failure was "the inevitable result of rich countries refusing adequately and fairly to shoulder their overwhelming responsibility", said Christian Aid. "Rich countries have bullied developing nations," fumed Friends of the Earth International.

[http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/28/copenhagen-...]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Islam är patetiskt... Ursäkta mig min åsikt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Update! Islam has just become all those things!
Åtminstone på google.se
Slut på det roliga =(


signatur

//Jag é så smat; S M A T!

Medlem
Skrivet av Jokkberth:

Update! Islam has just become all those things!
Åtminstone på google.se
Slut på det roliga =(

Även på den engelska! Jag skulle kalla detta en smärre seger? Jo, det tror jag faktiskt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Angående mosken på Hisingen och uppdrag granskning reportage.det framkom att waha bisterna ifrån Saudi arabien betalat denna mosken.Dessa sjuka personer och deras medeltida tolkningar av koranen får naturligtvis fullt stöd av vänster folk som inte har en aning om vad dom egentligen stöder och som även kallar folk som ifrågasätter bygget för att automatiskt vara rasister.Detta är skrämmande att folk som hjälper dessa sjuka personer att få mer och mer makt utan att behöva anstränga sig kan egentligen störta ett helt fredligt land i fördärvet med den bakbundna polisen och regeringens ovilja att ta tag i problemen genom att kalla precis alla kritiker till deras egna sjuka världsbild för rasister och oliktänkande,min personliga åsikt om dessa personer är att dom är egentligen landsförrädare och borde straffas som dom kriminella dom är.Hoppas att vi någongång kan bli som Danmark,nämligen det mest demokratiska landet i världen oavsett vad Lena Sundström tycker (Danmarks expert på 3 veckor)


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Radbrytning och styckeindelning, tack.

Annars håller jag med dig.

Inaktiv

Politiskt korrekt eller dum i huvudet är det ens en fråga.

Medlem

Religion är ett opium för folket!

- Karl Marx

Medlem

Tycker Freuds är roligare:
"Religion är en infantil fixering vid en kosmisk nallebjörn."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"If you could reason with religous people there would be no religous people."
Ingen aning vem som sagt det dock.

Medlem

Bra citat där. Har sett en sida för länge sen som samlade citat om just religion, men hittar den inte o ingen liknande bra.
Nån här som vet om nån sån sida?

Jobbig video, han kunde ha gått till "kärnan" direkt. Visst är det lite mysko.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar