Robot
PES 2017

Det är här – spelet där Konami slutligen överträffar PES 6.

#konami, #pes-2016, #pes-2017


Skribent
PES 2017

Och här sitter jag som en tölp och ska testa pc-versionen

Medlem

"Dinstinkta identiteter på olika spelare och lag"

Borde väl stå distinkta? om man får leka språkpolis


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Community Manager
Bethesda Norden
Skrivet av Mahkizmo:

"Dinstinkta identiteter på olika spelare och lag"

Borde väl stå distinkta? om man får leka språkpolis

Du har förstås rätt! Tack för heads up, det ändras alldeles strax. För övrigt klassikt att en av de första kommentarerna alltid tar upp något som inte handlar om texten i sig!

Community Manager
Bethesda Norden
Skrivet av herrkilman:

Och här sitter jag som en tölp och ska testa pc-versionen

Misströsta inte Joakim! Har hört fina saker även om PC-versionen.

Medlem

Ingen jämförelse mot Fifa?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag blev ett stort fan av PES 16 under året men jag kommer ändå börja med Fifa nu om några dagar. Men kul att det är konkurrens igen och både EA och Konami måste kämpa!

Medlem

Synd att det är Konami. Låter kanske tröttsamt men, #FuckKonami

Skribent
Skrivet av JesperEnglin:
Skrivet av herrkilman:

Och här sitter jag som en tölp och ska testa pc-versionen

Misströsta inte Joakim! Har hört fina saker även om PC-versionen.

Jag har hört lite både och, men vi får se. Ska spela idag.

Medlem

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Medlem

Trevligt omdöme!
Alltid satt PES före Fifa även de senaste åren.
Dock har det blivit att man lirat mer Fifa än PES för att inramningen är bättre i Fifa när man spelar single player.

Testade Fifa-demot igår och blev överraskad av hur bra Fifa var, att det kändes mycket mer som det fotbollsspel jag letat efter. Men nu efter den här recensionen kommer blir det att testa PES snarast.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Som skillnaden mellan Call of Duty och Battlefield

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Som skillnaden mellan Call of Duty och Battlefield

Vilken är..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Pez är ett godismärke, FIFA ett namn på en organisation


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ett ord, FIFA.
PES har inte varit bra sedan flera år tillbaka.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Som skillnaden mellan Call of Duty och Battlefield

Vilken är..?

Olika spel.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Som skillnaden mellan Call of Duty och Battlefield

Vilken är..?

Olika spel.

Helt intetsägande alltså,... Jisses!

När det finns två stora aktörer och man recenserar den ena brukar det följa naturligt att någonstans dra en parallell till konkurrenten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Förr om åren brukade man säga att PES var mer av en fotbollssimulator med realistiska rörelser, bollfysik, skott m.m. medan FIFA var med av ett arkadspel - mindre realism, mer pang på rödbetan.

Om det fortfarande är vad som skiljer de båda åt vet jag inte. Jag tror mig ha läst att FIFA på senare år har snott friskt från PES, och att PES dessförrinnan snodde ganska friskt från FIFA. Så.. prova båda. Tror det finns demon ute för båda.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jesper, Är du släkt med GameReactor's "Petter Hegewall" som tidigare hette Englin....?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Stingshot:

vad e skillnaden mellan pez o fifa?

Som skillnaden mellan Call of Duty och Battlefield

Vilken är..?

Olika spel.

Helt intetsägande alltså,... Jisses!

När det finns två stora aktörer och man recenserar den ena brukar det följa naturligt att någonstans dra en parallell till konkurrenten.

Haha, jag tolkade nog din fråga fel. Jag tolkade det som "Vad är det för skillnad mellan PES och FIFA? (är det samma spel)".

Men iom att det är olika spel är det väl som att jämföra Battlefield och Call of Duty eller Forza och Gran Turismo. Brukar ju mest landa i tycke, smak och fanboyism.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ett ord, FIFA.
PES har inte varit bra sedan flera år tillbaka.

Prova läs recensionen en gång. Precis det där är vad recensenten flera gånger påpekar och att det nu tagit sig och blivit riktigt bra.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag hoppas ni testar PC versionen också.
Såg just denna video och... well... är inte så sugen längre.

https://www.youtube.com/watch?v=VaiPMpRS82E

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Jag hoppas ni testar PC versionen också.
Såg just denna video och... well... är inte så sugen längre.

https://www.youtube.com/watch?v=VaiPMpRS82E

Nejmen usch. Vad hände med PC-versionen? jag som var så spänd på att äntligen få ett "PES-år" igen

Community Manager
Bethesda Norden
Skrivet av CARTMAN:

Jesper, Är du släkt med GameReactor's "Petter Hegewall" som tidigare hette Englin....?

Hej! Nä, det är vi inte. Han hade ett extra e instoppat där i mitten också - Engelin.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Jag hoppas ni testar PC versionen också.
Såg just denna video och... well... är inte så sugen längre.

https://www.youtube.com/watch?v=VaiPMpRS82E

Det är inte lätt att motivera köp av detta spel när man sett denna video. Visst, grafik är inte allt men vafan så här stor skillnad är ju inte kul.

Blir nog mycket piratande av detta spel också precis som förra årets upplaga som led av exakt samma problem.

Medlem

PES 2017 är onekligen ett fantastiskt och mästerligt fotbollsspel.

FIFA ser också bra ut i år, men när det gäller gameplay, kontroller, AI och animationer så går det inte jämföra de båda, då PES 2017, ligger långt före.
Däremot tycker jag att FIFAs "The Journey" verkar både roligt, intressant och lite nytänkt.

Det ska också tilläggas att själva spelet faktiskt är mycket bättre än demot, att det var en så stor skillnad var en verklig överraskning, då demot i sig var väldigt bra.

Det enda jag saknar i PES nu är en förbättring av karriärläget samt en casual online lobby, likt FIFA där man direkt kan spela tillsammans med andra istället för att först välja server (vilket redan där splittrar antalet spelare) för att sedan hitta någon grupp som är ledig.

Medlem
Medlem

Tycker att man saknar kommentatorerna i PES. De ska liksom finnas där i bakgrunden. Blir så jävla tyst.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Tycker att man saknar kommentatorerna i PES. De ska liksom finnas där i bakgrunden. Blir så jävla tyst.

Ganska säker på att fullversionen av PES har kommentatorer även om de saknas i demot. Hoppas fullversionen har en knapp för att stänga av spelet också så man inte behöver ctrl-alt-del varje gång.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Necroluster:

Tycker att man saknar kommentatorerna i PES. De ska liksom finnas där i bakgrunden. Blir så jävla tyst.

Ganska säker på att fullversionen av PES har kommentatorer även om de saknas i demot. Hoppas fullversionen har en knapp för att stänga av spelet också så man inte behöver ctrl-alt-del varje gång.

Om det är så illa är väl alt+f4 snabbare än att gå via aktivitetshanteraren?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar