Utvecklare stämmer Steam-användare som sågar deras spel

Robot
Utvecklare stämmer Steam-användare som sågar deras spel
Medlem
Utvecklare stämmer Steam-användare som sågar deras spel

HA

Medlem

''Över 100'' anonyma steamanvändare kritiserar deras spel och de stämmer dem och Valve på 18 miljoner? Detta måste väl fan vara ett skämt?

Medlem

Är det en Nordkoreansk spelutvecklare? I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".


signatur
Medlem

Haha, årets roligaste nyhet!

Medlem
Medlem

Det är väl bara 50% chans att de vinner stämningen:)

Gnällkuk

De gör ju iaf skäl för sitt namn


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

Hahaha, gissar att de inte kommer få publicera spel på Steam efter detta

Skrivet av vurt:

Är det en Nordkoreansk spelutvecklare? I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".

Har för mig att de är öst européer.

Medlem
Skrivet av Trollaren:

''Över 100'' anonyma steamanvändare kritiserar deras spel och de stämmer dem och Valve på 18 miljoner? Detta måste väl fan vara ett skämt?

Tyvärr inte, lyssna på "intervjun" som finns mellan Jim Sterling och dessa grabbar. De är helt klart störda på något sätt.

Medlem

Detta kanske har varit deras taktik från början? De gör skitspel för att sedan försöka tjäna pengar på stämningar. Om detta verkligen funkar är ju en annan sak


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag tror detta har lämnat PR och glidit över i vansinne. Killen är ju inte riktigt klok.

Edit: Det kan ju givetvis även leda till att folk skulle tystna av rädsla. Men det är inte så internet brukar fungera.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av vurt:

Är det en Nordkoreansk spelutvecklare? I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".

I teorin har vi yttrandefrihet men det är bara att knalla in på valfritt socialt medium för att se att yttrandefriheten numera inkluderar rätten att hota folk till tystnad.
Friheten att lämna in stämningsansökan är även den ganska global.

Medlem

Dom har grävt sin egen grav, lycka till som utvecklare framöver.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Valve borde kontra och ta bort alla deras spel + permanent ban för att lägga upp nya spel

Medlem

Murica stäm allt och alla

Medlem

Jo lycka till med framtiden. Löjligt. Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Medlem

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Medlem

Lyssnade på youtube klippet förut när Jim och utvecklaren pratade med varandra och jag var halvt på utvecklarens sida.

Han är ny som utvecklare och han prissätter spelen efter kvalité (1$) och känns lite som att Jim är ute på en häxjakt och jagar någon stackare som gör lite skitspel bara.

Men tydligen så hade jag fel. han är dum i huvudet. My bad.

Inaktiv

Alltså, som indie spelutvecklare själv så måste jag säga att detta är att skjuta sig i foten (understatement) - för inte kan de behålla många spelare med detta beteende! Får man kritik gör man bättre ifrån i nästa spel, inte angriper spelarna som bara vill ha ett bra spel att spela.

Medlem

Jag är frestad att köpa ett av deras spel bara för att såga det vid fotknölarna..

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dom har grävt sin egen grav, lycka till som utvecklare framöver.

Gick inte ens bra för dom tidigare, spelen dom gör är i stort sett bara ett spel sedan med olika utseenden och andra namn

Medlem

Dom har hittat en ny inkomst källa!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jag är frestad att köpa ett av deras spel bara för att såga det vid fotknölarna..

Ha ha, kanske precis det utvecklaren hoppas på. All reklam, särskilt gratis(?) är bra reklam... kanske...

Men jag har svårt att förstå varför någon gör så billiga/dåliga spel. Gör dem tio gånger bättre och ta $10 betalt istället.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Medlem

Så ett företag som gör skitspel med syftet är att tjäna pengar på att stämma folk som snackar skit om dom?

Medlem
Skrivet av Devan:

Hahaha, gissar att de inte kommer få publicera spel på Steam efter detta

Skrivet av vurt:

Är det en Nordkoreansk spelutvecklare? I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".

Har för mig att de är öst européer.

Bröderna Romine (dvs "Digital Homicide") är från Arizona USA

KoP
Medlem

Sen när blev det olagligt att ha en åsikt om något? Vilka nötter. Må dom brinna i helvetet!

Medlem

När verkligheten överskrider fantasin


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Det är sent och jag orkade bara ögna igenom de första dokumenten, men jag förstår inte riktigt vad stämningen går ut på. Det låter i mina öron/ögon som relevant kritik. Är det någon som vill förklara lite närmare?


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

123
Skriv svar