Utvecklare stämmer Steam-användare som sågar deras spel

Medlem

"Hur man blir avstängd från Steam 101" *facepalm*

Medlem

Only in America!

k3m
Medlem

va? seriöst? haha! sååå patetiskt.

Medlem

Haha ja dom lär ju vara välkomna igen på Steam.

Bra sätt att få publicitet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte när det hände, men Digital Homicide är borta från Steam samt alla deras spel.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Vet inte när det hände, men Digital Homicide är borta från Steam samt alla deras spel.

Måste ha hänt i dag. Trevligt. Nu återstår bara att rensa bort resten av Greenlight träsket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Så är det inte.
På internet kanske, men så har det alltid varit och är inget nytt.
Folk är bara mer griniga idag och ska spy sin galla överallt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FML
Medlem
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Get him!

Medlem
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Folk tycker ju olika som fasen numera så det är väl inget problem?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

steam borde använda sin bannammer på denna utvecklare

https://www.youtube.com/watch?v=Vo0ZZnW0EzM


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Raid25:

Vet inte när det hände, men Digital Homicide är borta från Steam samt alla deras spel.

"Valve has stopped doing business with Digital Homicide for being hostile to Steam customers."
http://techraptor.net/content/digital-homicides-games-removed...

Medlem

hahaha ooooJA! detta gjorde min lördagsmorgon. Heja Jim!

Medlem
Skrivet av vurt:

I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".

Yttrandefrihet gäller bara mellan dig och staten, så att du inte blir tagen av polis för det du säger.

Vi har dessutom många inskränkningar i yttrandefriheten då man exempelvis inte får yttra olaga hot, hetsa mot folkgrupp eller bedriva spionverksamhet mot staten.

Vad företag och privatpersoner gör mot varandra har inget med yttrandefriheten att göra. En webbsida får självklart ta bort vilka kommentarer som helst och företag får såklart bli upprörda över vilka kommentarer som helst och försöka med lagliga medel att bli av med dem.

Medlem

Det är bara att kolla in deras hemsida så förstår man hur oseriöst företaget är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Valve borde kontra och ta bort alla deras spel + permanent ban för att lägga upp nya spel

Tror steam gjort precis detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Cybersoul:

Valve borde kontra och ta bort alla deras spel + permanent ban för att lägga upp nya spel

Tror steam gjort precis detta!

Precis så.
https://www.reddit.com/r/Games/comments/53527n/digital_homici...
Kan inte annat än att bli lite glad. Vilka idioter.

Medlem

Är de jänkare? Låter som typiska jänkare som ska stämma allt som rör sig som man inte råkar tycka om.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Valve borde kontra och ta bort alla deras spel + permanent ban för att lägga upp nya spel

Precis vad som nu har hänt
http://techraptor.net/content/digital-homicides-games-removed...

Medlem
Skrivet av vurt:

Är det en Nordkoreansk spelutvecklare? I resten av världen har vi något som vi brukar kalla "yttrandefrihet".

Inte för att vara den som är den, men yttrandefrihet är bara en grej mellan dig och staten. Dvs. du kommer aldrig någonsin kunna göra den gällande mellan dig och t.ex. ett företag. Kan vi med detta sluta bjäbba om "yttrandefrihet" hit och dit nu?

Medlem
Skrivet av devvis:

Inte för att vara den som är den, men yttrandefrihet är bara en grej mellan dig och staten. Dvs. du kommer aldrig någonsin kunna göra den gällande mellan dig och t.ex. ett företag. Kan vi med detta sluta bjäbba om "yttrandefrihet" hit och dit nu?

Nej. Företag står faktiskt inte över lagen, oavsett. Det ju dock en sak om det handlar om att te.x förtala ett företag eller en person, något som jag personligen är starkt emot och något som tidningar och vissa politiker ofta tar sig friheter att göra.

Ett företag kan ju försöka stämma dig för att de tycker du har ett fult namn eller vilka tokerier som helst, men det kommer inte leda någonstans. Det finns grundlagar som skyddar oss.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av devvis:

Inte för att vara den som är den, men yttrandefrihet är bara en grej mellan dig och staten. Dvs. du kommer aldrig någonsin kunna göra den gällande mellan dig och t.ex. ett företag. Kan vi med detta sluta bjäbba om "yttrandefrihet" hit och dit nu?

Nej. Företag står faktiskt inte över lagen, oavsett. Det ju dock en sak om det handlar om att te.x förtala ett företag eller en person, något som jag personligen är starkt emot och något som tidningar och vissa politiker ofta tar sig friheter att göra.

Ett företag kan ju försöka stämma dig för att de tycker du har ett fult namn eller vilka tokerier som helst, men det kommer inte leda någonstans. Det finns grundlagar som skyddar oss.

Än så länge har du tack och lov rätt, men när/om TTIP går igenom, kommer ju företagen få rätt att faktiskt stämma privatpersoner på väldigt lösa grunder, utan att suveräna stater ska och kan göra något åt det.

Så i framtiden kanske vi inte längre skrattar rått åt sådana här "en ding-ding värld" liknande stämningar längre, utan skrattet fastnar i halsen av rädsla för att faktiskt bli stämd på mångmiljonbelopp av ett företag som du snackat skit om.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Så är det inte.
På internet kanske, men så har det alltid varit och är inget nytt.
Folk är bara mer griniga idag och ska spy sin galla överallt.

Jo så är det visst.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av vurt:
Skrivet av devvis:

Inte för att vara den som är den, men yttrandefrihet är bara en grej mellan dig och staten. Dvs. du kommer aldrig någonsin kunna göra den gällande mellan dig och t.ex. ett företag. Kan vi med detta sluta bjäbba om "yttrandefrihet" hit och dit nu?

Nej. Företag står faktiskt inte över lagen, oavsett. Det ju dock en sak om det handlar om att te.x förtala ett företag eller en person, något som jag personligen är starkt emot och något som tidningar och vissa politiker ofta tar sig friheter att göra.

Ett företag kan ju försöka stämma dig för att de tycker du har ett fult namn eller vilka tokerier som helst, men det kommer inte leda någonstans. Det finns grundlagar som skyddar oss.

Än så länge har du tack och lov rätt, men när/om TTIP går igenom, kommer ju företagen få rätt att faktiskt stämma privatpersoner på väldigt lösa grunder, utan att suveräna stater ska och kan göra något åt det.

Så i framtiden kanske vi inte längre skrattar rått åt sådana här "en ding-ding värld" liknande stämningar längre, utan skrattet fastnar i halsen av rädsla för att faktiskt bli stämd på mångmiljonbelopp av ett företag som du snackat skit om.

TTIP och investeringsskyddet för bolag gäller mot stater så där behöver vi inte frukta så mycket

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av devvis:

Inte för att vara den som är den, men yttrandefrihet är bara en grej mellan dig och staten. Dvs. du kommer aldrig någonsin kunna göra den gällande mellan dig och t.ex. ett företag. Kan vi med detta sluta bjäbba om "yttrandefrihet" hit och dit nu?

Nej. Företag står faktiskt inte över lagen, oavsett. Det ju dock en sak om det handlar om att te.x förtala ett företag eller en person, något som jag personligen är starkt emot och något som tidningar och vissa politiker ofta tar sig friheter att göra.

Ett företag kan ju försöka stämma dig för att de tycker du har ett fult namn eller vilka tokerier som helst, men det kommer inte leda någonstans. Det finns grundlagar som skyddar oss.

Du kan inte förtala ett företag, punkt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Du kan inte förtala ett företag, punkt.

Beror det inte på land? Dessa utvecklare är från US, har jag för mig. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med att förtala företag som privatperson.. Som privatperson har man ganska mycket makt nuförtiden i så fall, man kan med hjälp (av några hundra andra) ganska lätt sänka ett företag som man ogillar genom att be alla ge dåligt betyg och hitta på te.x att de inte skickar varorna... Finns ett visst svenskt företag som gick den vägen efter att det gjorde en viss reklamsnutt där de sa att de som röstat SD ej var välkommna till deras butik och ej fick köpa deras produkter.. Efter det gick det inte så bra Jag vet inte vad jag ska tycka om det.. kan vara både bra (tyckte jag i detta fall), men kan vara dåligt också..


signatur
Medlem
Skrivet av 4skin:

Det är sent och jag orkade bara ögna igenom de första dokumenten, men jag förstår inte riktigt vad stämningen går ut på. Det låter i mina öron/ögon som relevant kritik. Är det någon som vill förklara lite närmare?

För att förklara det väldigt kort..

Kritik = Förtal (i utvecklarens stilla sinne dvs).

Skrivet av Buio:
Skrivet av Raid25:

Vet inte när det hände, men Digital Homicide är borta från Steam samt alla deras spel.

"Valve has stopped doing business with Digital Homicide for being hostile to Steam customers."
http://techraptor.net/content/digital-homicides-games-removed...

Tog inte länge. Att ställa sig på tvären mot Valve (Där steam är en av världens om inte världens största digitala distributionstjänst av spel) är ju verkligen inte vägen att gå som en "independent" spelstudio. Framförallt inte när det verkar handla om ett par killar i ett garage som inte klarar av att ta kritik.

Medlem

Alltså lol Digital Homicide, att dom aldrig ger upp detta yrkesval och börjar skotta skit eller något de är duktiga på istället.

Medlem
Skrivet av Fenrisulven:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Så är det inte.
På internet kanske, men så har det alltid varit och är inget nytt.
Folk är bara mer griniga idag och ska spy sin galla överallt.

Jo så är det visst.

Vad tycker du egentligen som är så farligt? Skicka privat pm pm du är rädd. Blir så otroligt nyfiken.

Medlem
Skrivet av Fenrisulven:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av CptBeard:
Skrivet av FUtech:

Man får tycka vad man vill...så länge man tycker rätt!
Låter som rena diktaturstaten!

Typ som sverige, tyck annorlunda här och du blir lynchad

Så är det inte.
På internet kanske, men så har det alltid varit och är inget nytt.
Folk är bara mer griniga idag och ska spy sin galla överallt.

Jo så är det visst.

Ge exempel
Vem har blivigt lynchad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar