I väntan på Star Citizen – spana in Everspace

Robot
I väntan på Star Citizen – spana in Everspace

Galaxer i våra braxer, det här ser intressant ut.

#no-mans-sky, #everspace


Medlem
I väntan på Star Citizen – spana in Everspace

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...


signatur
Medlem

För tillfället känns det ganska tunt med innehåll och repetitivt.

Medlem

Finns även på gog.com
För de som inte använder steam, eller hellre använder något annat.

Medlem

Har kört några runs och känslan är väldigt bra! Spelmässigt som ett FTL i upplägg vilket är bra i min bok.

Medlem

Blev lite orolig att ni inte skulle få in en känga mot NMS i den här nyheten också

Medlem

Kommer det till Xbox? Det rycker i min space-sim-tarm. (jag är ju 80-talist)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem

Oj, såg riktigt fint ut!

Medlem

Mycket lovande spel. Klart nöjd att jag sponsrade Kickstarter-kampanjen.

Extra plus för att man kan välja att spela i 1st person-vy om man vill.

Medlem

Inte för att vara sån, men extremt intetsägande trailer. Ja, tomma rymdstationer som du pangar på och lite dogfighting... what else?

Medlem
Skrivet av neocon:

Spana även in Dual Universe: https://youtu.be/RrOGOHA5ERI

Chris Roberts skrev nyligen om det apropå Star Citizen.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/155...

Tack för tipset! Backade det precis Första spelet jag backar sen Broken Age.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tamazin:

Inte för att vara sån, men extremt intetsägande trailer. Ja, tomma rymdstationer som du pangar på och lite dogfighting... what else?

Det var därför vi slängde in lite mer gameplay


signatur
Medlem
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Mm, man kanske skulle prova en ny grej;
ta betalt för ett spel som är klart.

Medlem

Efter vad jag förstått på ObsidianAnt så är det ytterligare ett i högen med "arkad-aktiga" pangpang och rätt så kort, så... näeh. Rymden i NMS är ju mest en ursäktande transport mellan planeterna så jämförelsen är tämligen irrelevant förutom då att båda är just väldigt arkad-aktiga till skillnad från SC som förvisso är mer arkad-aktigt(?) än Elite Dangerous (Som hej, hej är "färdigt", fungerande och fullt med innehåll).

Anyway, envisas med att tjata: Jag gillar verkligen NMS på min PS4:a... I lagom meditativa doser.

Och hej hopp, Jo, Dual Universe kan säkert bli bra, men hela pvp-biten är ju så jääävla uttjatad för min del. I verkliga livet samarbetar vi hellre och inser värdet - och nöjet - av det.

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Mm, man kanske skulle prova en ny grej;
ta betalt för ett spel som är klart.

Ingen tvingar dig att ta del av Early Access. Early Access är i mitt tycke skitbra för att kunna ge vissa spelare chansen att få vara med i utvecklingen från början och även kunna dra in pengar för utvecklingen. Det är inte billigt att utveckla ett spel.

Sen om man klagar och fnyser åt det, ja men skit i det då? Gå tillbaka till det du gillar att spela istället? Det finns svinmånga spel i Early Access jag är nyfiken på, som t.ex. Divinity: The Original Sin 2. Jag kommer inte skaffa det i EA men hur skadar detta mig?

Såklart det FINNS utvecklare som misskött sig ordentligt men jag tycker inte det är tillräckligt för att straffa alla de som faktiskt använder det ordentligt. Det är ingen skillnad från att Minecraft brukade kosta €5 eller vad det nu var när det var i Alpha och Beta och där var nog fan ingen som klagade...

Medlem

Håller mig till elite dangerous ett bra tag framöver. Awsome med vr.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Många mindre utvecklare utan större finansiär använder Kickstarter och även Early Access för att få cashflow. Ett av de stora problemen är att spel kostar mycket att utveckla (relativt bolagsstorleken). Medans spelet är under utveckling får de inte in några pengar alls. Om det då blir magert för dem kanske de väljer att släppa det tidigt i EA.

Nackdelen är att man betalar för löften (Kickstarter) eller ofärdigt spel (Early Access). Fördelen är att en del utvecklare får möjligheten att släppa spel som kanske annars vore ekonomiskt omöjligt. Med andra ord, fler spel.

KS/EA är helt frivilligt och inget man behöver hoppa på.

-----
Här är en bra första Let's Play som visar tidiga delarna i spelet.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Håller mig till elite dangerous ett bra tag framöver. Awsome med vr.

Amen CMDR o7

Har inte kunnat införskaffa VR men min Tobii EyeX duger gott och väl för nu. Verkar dock asballt i VR!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av TheJudge:

Håller mig till elite dangerous ett bra tag framöver. Awsome med vr.

Amen CMDR o7

Har inte kunnat införskaffa VR men min Tobii EyeX duger gott och väl för nu. Verkar dock asballt i VR!

Kör med htc vive och dragit upp ss till 2.0 och fyfan va coolt det är. Bara dragit runt i flera dagar och bara kollat runt. Heeeelt sjukt. o7

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Kör med htc vive och dragit upp ss till 2.0 och fyfan va coolt det är. Bara dragit runt i flera dagar och bara kollat runt. Heeeelt sjukt. o7

Antar att du kör HOTAS också? Enda nackdelen med VR är att man inte ser kontrollerna. Jag har planerat skaffa VR till bland annat Elite, men har inte blivit av än då det är relativt stor investering. Jag har däremot köpt Voice Attack så man kan ge röstkommandon, t.ex. i VR. Bra för saker man inte använder hela tiden.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Blev lite orolig att ni inte skulle få in en känga mot NMS i den här nyheten också

Ja det börjar bli lite urtjatat.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av TheJudge:

Kör med htc vive och dragit upp ss till 2.0 och fyfan va coolt det är. Bara dragit runt i flera dagar och bara kollat runt. Heeeelt sjukt. o7

Antar att du kör HOTAS också? Enda nackdelen med VR är att man inte ser kontrollerna. Jag har planerat skaffa VR till bland annat Elite, men har inte blivit av än då det är relativt stor investering. Jag har däremot köpt Voice Attack så man kan ge röstkommandon, t.ex. i VR. Bra för saker man inte använder hela tiden.

Jag kör med dual joysticks och ratt och pedaler. Ratten är perfekt för srv:n och pedalerna använder jag till både bil och joysticks. Testade hotas men jag föredrar dual joysticks. Då har man knappar att täcka allt.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Jag kör med dual joysticks och ratt och pedaler. Ratten är perfekt för srv:n och pedalerna använder jag till både bil och joysticks. Testade hotas men jag föredrar dual joysticks. Då har man knappar att täcka allt.

Funderade på en sån setup, kör du skeppets thrust upp/ner/vänster/höger på andra stickan? I så fall har du throttle forward/reverse på någon fingerkontroll eller vad är bäst tycker du. Kanske är yaw mindre viktigt, så du kör throttle på pedalerna?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av starboy83:
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Mm, man kanske skulle prova en ny grej;
ta betalt för ett spel som är klart.

Ingen tvingar dig att ta del av Early Access. Early Access är i mitt tycke skitbra för att kunna ge vissa spelare chansen att få vara med i utvecklingen från början och även kunna dra in pengar för utvecklingen. Det är inte billigt att utveckla ett spel.

Sen om man klagar och fnyser åt det, ja men skit i det då? Gå tillbaka till det du gillar att spela istället? Det finns svinmånga spel i Early Access jag är nyfiken på, som t.ex. Divinity: The Original Sin 2. Jag kommer inte skaffa det i EA men hur skadar detta mig?

Såklart det FINNS utvecklare som misskött sig ordentligt men jag tycker inte det är tillräckligt för att straffa alla de som faktiskt använder det ordentligt. Det är ingen skillnad från att Minecraft brukade kosta €5 eller vad det nu var när det var i Alpha och Beta och där var nog fan ingen som klagade...

Jag tycker inte Early Access är dåligt. Jag försökte bara få likes.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av TheJudge:

Jag kör med dual joysticks och ratt och pedaler. Ratten är perfekt för srv:n och pedalerna använder jag till både bil och joysticks. Testade hotas men jag föredrar dual joysticks. Då har man knappar att täcka allt.

Kör throttle på pedalen och vänster höger upp ner på vänster joystick. Resten på höger. Mycket bättre kontroll på skeppet så tycker jag. Finns nog nån Youtube klipp på det. Elite dangerous dual joysticks om du söker.

Funderade på en sån setup, kör du skeppets thrust upp/ner/vänster/höger på andra stickan? I så fall har du throttle forward/reverse på någon fingerkontroll eller vad är bäst tycker du. Kanske är yaw mindre viktigt, så du kör throttle på pedalerna?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jag tycker inte Early Access är dåligt. Jag försökte bara få likes.

Problemet är väl att det är för många Early Access. Det är också väldigt varierande från EA till EA, Jag har spelat någon som varit i princip klar och väldigt bra, medans andra har saknat väldigt mycket av spelet.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Kör throttle på pedalen och vänster höger upp ner på vänster joystick. Resten på höger. Mycket bättre kontroll på skeppet så tycker jag. Finns nog nån Youtube klipp på det. Elite dangerous dual joysticks om du söker.

Tack, ska kolla på Youtube. Funderar om det inte faktiskt är bättre generellt sett för Elite. Jag har HOTAS, men är inte 100% nöjd.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av BeeJac:

Som jag har längtat. Ännu ett early access spel...

Många mindre utvecklare utan större finansiär använder Kickstarter och även Early Access för att få cashflow. Ett av de stora problemen är att spel kostar mycket att utveckla (relativt bolagsstorleken). Medans spelet är under utveckling får de inte in några pengar alls. Om det då blir magert för dem kanske de väljer att släppa det tidigt i EA.

Nackdelen är att man betalar för löften (Kickstarter) eller ofärdigt spel (Early Access). Fördelen är att en del utvecklare får möjligheten att släppa spel som kanske annars vore ekonomiskt omöjligt. Med andra ord, fler spel.

KS/EA är helt frivilligt och inget man behöver hoppa på.

-----
Här är en bra första Let's Play som visar tidiga delarna i spelet.

https://www.youtube.com/embed/6-kCCmzezKk

Nackdelen är att personer utan någon som helst erfarenhet eller kunskap inom budgetering och företagande lurar pengar av folk, utan att upplysa dem om detta. Bara för att någon har varit en bra speldesigner betyder inte att den är en bra entreprenör. Finns många som har bra och revolutionerande idéer, men det krävs en speciell personlighet för att slutföra ett sådant project och vad jag har sätt en så länge så hittar du oerhört få sådana på sidor som indiegogo och kickstarter.

Vad jag försöker säga är att det är för många visionärer som inte kan backa upp sina löften så som du säger. Om folk hade varit lite noggrannare och krävt en full affärsplan innan de valt att donera så hade de nog varit färre skojare och fler fullbordade projekt. Läser du Risks & Challenges delen idag på kickstarter projetken så är den skrämmande tom hos de flesta.

1
Skriv svar