Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past

Robot
Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past

Å ena sidan konservativt och styltigt. Å andra sidan omöjligt att inte älska.


Medlem
Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past

Blir utan tvekan ett köp. Men först blir det Shin Megami Tensei 4 Apocalypse på tisdag! (Kommer inte i EU förrän senare men jag har 3st 3DS från EU, USA och Japan respektive)

Medlem

Väntar på del 8 till 3DS....kommer smiska stjärt!

Medlem

Oj, mycket bra ute på 3DS just nu! Hinner nästan inte spela allt! Jobbar just på både det nya Phoenix Wright, Monster Hunter Generations samt Fire Emblem Revelations....

Medlem

Ser trevligt ut. Dock inte spelat något i Dragon Quest serien innan.. behöver man det eller är det bara att hoppa in direkt i detta?

Redaktör
Ponny
Skrivet av deathGasm:

Ser trevligt ut. Dock inte spelat något i Dragon Quest serien innan.. behöver man det eller är det bara att hoppa in direkt i detta?

Bara att hoppa in! Alla är fristående, tänk Final Fantasy. Det finns ju vissa saker som kopplar samman några av dem, men alla spel berättar historier som står på egna ben.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

minns inte riktigt om de va suikoden eller legend of mana som fick mig att börja lira rollspel,sen var det 15 år av turbaserade fighter som gällde...sen tog liren slut,hade aldrig nånsin kunnat tro att det skulle bli så här eländigt!? Tror faktiskt de är "blue dragon" som kommit närmast "ett klassiskt rollspel"..deprimerande! Jösses,Vagrant Story tog nästan knäcken på mig,en höjdare! Nu minns jag nåt som jag tror hette "dragoons"( till ps såklart ) halkade in på Dragons quest tack vare 5:an tror jag? O va jag saknar bra rollspel med random encounters & turbaserade fighter med en sjysst tjyv i sällskapet...FF6 är topp 3 på favoritlistan,FF7 är en blek efterföjare som enbart var ok! tjena

Medlem

....oooojjj , va de 17år sen man lirade Vagrant Story?? Är nog lite äldre än jag trodde..tur att krumelurpillren funkar så bra.mvh

1
Skriv svar