PC-versionen av Bioshock Remastered har problem

Robot
Medlem
PC-versionen av Bioshock Remastered har problem

Hmm... låter ju som konsolportflopp typ... Har inte testat ännu, hade glömt bort detta ^^

Medlem

Att dom äntligen skulle lösa alla dessa problemen var den enda anledningen jag ens övervägde att spela ettan igen, va fan har dom gjort egentligen? Absolut ingenting vad gäller PC specifika förbättringar verkar det som, bara slänger in de omarbetade miljöerna på alla versionen å kallar det remastered, får hopps dom får tillräckligt med skit så dom fixar det medan det fortfarande är aktuellt.

Medlem

Ja faktiskt. Dock så går det att få inställningarna via Bioshock.ini filen. Där kan man redigera. Men det är mera experiement liksom

Geeks Gaming

System Shock 2 kommer alltid vara det bättre alternativet

Medlem
Skrivet av deezel:

Hmm... låter ju som konsolportflopp typ... Har inte testat ännu, hade glömt bort detta ^^

Bioshock har alltid portats från konsoll till PC, även originalet men man tycker ju att de har haft tid på sig att fixa de här problemen.

Medlem

Liten fråga, jag kanske fått detta helt om bakfoten. Men gjorde de eller gjorde inte en uppdatering på Bioshock Infinite? Eller gällde det bara de två första spelen? Fick för mig av någon anledning att trean också skulle få en uppdatering i alla fall lite.

Någon rätta mig gärna om jag har helt fel.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Liten fråga, jag kanske fått detta helt om bakfoten. Men gjorde de eller gjorde inte en uppdatering på Bioshock Infinite? Eller gällde det bara de två första spelen? Fick för mig av någon anledning att trean också skulle få en uppdatering i alla fall lite.

Någon rätta mig gärna om jag har helt fel.

Konsolerna får infinite remaster men inte PC då jag antar att pcversionen är bra nog fortfarande

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Map-pen:

Liten fråga, jag kanske fått detta helt om bakfoten. Men gjorde de eller gjorde inte en uppdatering på Bioshock Infinite? Eller gällde det bara de två första spelen? Fick för mig av någon anledning att trean också skulle få en uppdatering i alla fall lite.

Någon rätta mig gärna om jag har helt fel.

Konsolerna får infinite remaster men inte PC då jag antar att pcversionen är bra nog fortfarande

Äsch då, tråkigt. Hade hoppas på någon form av uppdatering på ljus och texturer i alla fall.

Får väl va glad att jag fick 2:an remastered gratis då. Saknar första spelet på PC, har det på Xbox 360.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Map-pen:

Liten fråga, jag kanske fått detta helt om bakfoten. Men gjorde de eller gjorde inte en uppdatering på Bioshock Infinite? Eller gällde det bara de två första spelen? Fick för mig av någon anledning att trean också skulle få en uppdatering i alla fall lite.

Någon rätta mig gärna om jag har helt fel.

Konsolerna får infinite remaster men inte PC då jag antar att pcversionen är bra nog fortfarande

Är nog för att konsolversionen släpptes till PS3 och X360 i slutet av sin livstid. Nu kommer en version till PS4 och X1 som ser mer ut som PC versionen.

Tycker dock det är jävligt tråkigt att dom inte slängde in stöd för HDR nu när konsolerna har stöd för det. Bioshock Infinite med sina blandade ljusa miljöer hade fått en riktig boost och Bioshock 1+2 med sina mörka korridorer med många färgglada lampor hade blivit mycket finare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Big-time fail med andra ord...synd.

Medlem

Hört flera vars spel kraschat när de sparar och korrumperat, vissa förlorat flera timmars spelande. Låter som kvalitetskontrollen stressats en aning


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kraschen folk får i spelet när dom väl ska spela beror på att man inte kan binda tumknapparna på sin mus, så fort du binder dom till något så börjar problemen.

Medlem

Ospelbart för mig. En hel del grafikbuggar...

Medlem

Läste någonstans att de angående infinite till pc, ansåg att det såg tillräckligt bra ut så de valde att inte göra något med det.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Läste någonstans att de angående infinite till pc, ansåg att det såg tillräckligt bra ut så de valde att inte göra något med det.

Det ser bättre ut än remaster versionen redan så det hade varit lite onödigt.

Skrivet av Dres81:

Ja faktiskt. Dock så går det att få inställningarna via Bioshock.ini filen. Där kan man redigera. Men det är mera experiement liksom

Så var det i den redan existerande versionen också, exakt samma fel nu som innan.

Medlem

failad remaster, orka


signatur

//monster

Medlem

PC versionen av Bioshock (originalet) hade en hel del problem den med. Inte så överraskande.

Medlem

Räknas svart skärm som att det funkar?

Medlem

Då har vi förklaringen till att det var "gratis" för dem som redan hade ettan och tvåan, inte en jävel hade velat betala för en version av spelet som är sämre(!) än den nästan 10 år gamla originalet.

Medlem

Ändrade sensitivity och kunde inte trycka med musknappen efter det, var tvungen att starta om spelet.
Och grafikinställningarna var ju en besvikelse.

Hoppas på en patch eller två.

Medlem

Provade en kvart igår utan problem, Musproblemet hade en polare men inte jag, beror det på vilken mus man har?. Men det är väl lite för tidigt att ha en 100% åsikt ändå:)

Medlem

Inte allt för många problem för mej, Lite problem med musen när man börjar spela. men efter 2min så flyter det på som det ska

Medlem

jaja man fick ju det gratis iaf. väntar på en patch eller två innan jag drar igång det iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Börjar bli standard det här att PC-versionerna strular mycket. En av anledningarna till att jag endast köper vissa företags spel till konsol. Skulle aldrig någonsin igen ex köpa ett Ubisoft spel till PC.
(Host, Batman, host, bra exempel till)
Edit: För övrigt undrar jag var mina versioner av ettan och tvåan tagit vägen på Steam, verkar ha försvunnit helt)

Medlem
Skrivet av DAoG:

Provade en kvart igår utan problem, Musproblemet hade en polare men inte jag, beror det på vilken mus man har?. Men det är väl lite för tidigt att ha en 100% åsikt ändå:)

Du tycker inte att ett spel skall vara komplett vid release? Helt sjukt att man som konsument fortfarande är nöjd när ett trasigt spel släpps.

Medlem

Spelet är rätt buggigt för mig också. Fick lägga till en del egna kommandon i config-filerna samt sätta target fps via amd crimson (som lyckligtvis fungerade). Det har inträffat en krasch under uppstart, men aldrig in-game. Texture-pop in förekommer också, sen att om en handkontroll är inkopplad går det inte att använda musen, så man måste koppla bort den och sedan starta om spelet.

Måste bara passa på att lägga in en riktigt bra review här:
"I am Kuzhov, and I'm here to ask you a question. Is a PC player not entitled to the well done port?
'No!' says the man in Sony, 'It belongs to the PS4.' 'No!' says the man in Microsoft , 'It belongs to XB1.' 'No!' says the man in 2K, 'It belongs to consoles.' I rejected those answers; instead, I chose something different. I chose the impossible. I chose... other games, games where the player would not fear lack of FOV slider, where the settings tuner would not be bound by petty video settings, Where the great Master Race would not be constrained by the console peasants! And with well done PC ports, other games can become your favourites as well."


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av DAoG:

Provade en kvart igår utan problem, Musproblemet hade en polare men inte jag, beror det på vilken mus man har?. Men det är väl lite för tidigt att ha en 100% åsikt ändå:)

Om du läser forumen på steam så ser du att flera har bekymmer när det kommer till att binda på mus, det beror inte på vilken mus man har det sitter i knapparna du använder för tummen. Jag hade det bekymret, sen när jag lät bli att binda mus 4 och 5 så har inte spelat kraschat en endaste gång.

Dom bör ta och fixa spelet snarast då även mouse smoothingen är ett jäkla helvete som inte går att få bort som var exakt samma som i originalet

Medlem

Bioshock Re-bugged

Medlem

Får med andra ord fortsätta vänta på att kunna spela första spelet på PC. Haft det i över 9 år, loggat 58 minuter speltid. Nåja, speltid och speltid, felsökningstid. Är enskilt största anledningen till att jag inte längre köper fullprisspel till PC.

12
Skriv svar