Vrålsnygga GTA 5-modden Redux har släppts!

Robot
Vrålsnygga GTA 5-modden Redux har släppts!
Medlem
Vrålsnygga GTA 5-modden Redux har släppts!

vrålsnygga skärp er

visst är det snyggt men det är för mycket som är dåligt med det.

kör på natural vision istället.

Medlem

Jäsiken, det var ett ambitiöst projekt! =O
Nu blir jag sugen på att köra om spelet för en tredje gång

Medlem

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freffo:

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

Höhö, "bilhandlingen".

Medlem

Nya vägar... det är väl så dom VILL att dom skall se ut, alltid nyasfalterade...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Påstås för tillfället att utvecklaren stulit stora delar av koden från en annan mod. Reddit hävdar även att han gjort detsamma tidigare i andra mods han utvecklat.

http://gtaforums.com/topic/792891-visualv/page-46#entry106908...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freffo:

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

Höhö, "bilhandlingen".

Va? Är det något internskämt eller vad står på. :/

Medlem
Skrivet av Vercadi:

vrålsnygga skärp er

visst är det snyggt men det är för mycket som är dåligt med det.

kör på natural vision istället.

vad är dåligt med modden?

Medlem

Så jävla synd att man har ledsnat på uppdateringar som förstör alla moddar, problemen att logga in och komplexiteten att bara installera nya fordon :/

Medlem
Skrivet av Vercadi:

vrålsnygga skärp er

visst är det snyggt men det är för mycket som är dåligt med det.

kör på natural vision istället.

Fanns flera olika presets man kunde köra med enligt videon, finns säkert någon version utan överdriven kontrast.

Medlem

Rätt ful mod imo, speciellt molnen. Sen är allt för färglatt pg.a ENB-preseten, samt är kontrasten (åtminstone i videon) jättehög vilket får det att se skitfult ut, verkar knappt som de finns några gråa toner öht.

Det är få moddar som pallar att göra originalet rättvisa vad gäller texturer, de kan såklart alltid slå originalet på fingrarna vad gäller upplösning, men upplösning är inte allt. Vem som helst kan hitta en 4K molntextur, men inte alla har kan få det att även passa in så att du får ett naturligt flyt. Du ska ju te.x inte distraheras av exempelvis en skylt för att den råkar vara färggladare än resten av spelet, tycker Rockstar alltid varit oerhört duktiga på det.

Dock fanns det vissa scener som såg rätt snygga ut får jag erkänna, men överlag, nä.

Edit: Dom där vägtexturerna te.x, ruggigt fult... Saker blir inte "snyggare" eller naturligare för att man tar bort allting som är lite gråaktigt och tar en bäcksvart textur istället. Är det nyasfalterat överallt, wow, vad naturligt..


signatur
Medlem

Någom som vet om detta fungerar (iaf det visuella) i GTA Online?

Medlem

Inte bara jag som störde mig på den överdrivna kontrasten och färgerna då. Vissa skuggor ser ut som svarta hål.

Medlem

Alltid tyckt att det är intressant hur mycket bättre GTA4 är i många avseenden. Tex hur polisens AI, hur folk reagerar när de blir skjutna eller påkörda mm. Roligt att se att vissa av dessa saker kommer tillbaka iom den här modden.

Medlem

Euphoria physics! <3

Medlem

Är det samma crew som gjorde spelet som modden är till för?
Är det därför spelet var försenat?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Påstås för tillfället att utvecklaren stulit stora delar av koden från en annan mod. Reddit hävdar även att han gjort detsamma tidigare i andra mods han utvecklat.

http://gtaforums.com/topic/792891-visualv/page-46#entry106908...

Får han betalt för modden? För annars gör det väl inte så mycket såvida inte det han tagit är något som någon annan tagit betalt för?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Någom som vet om detta fungerar (iaf det visuella) i GTA Online?

inga mods är tillåtna online det är bans om spelet känner av att du har installerade.

Jag tänker inte installera denna för sen glömmer man ta bort den så går man online och det tänker jag inte riskera jävla rockstar...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FelixenS:

Påstås för tillfället att utvecklaren stulit stora delar av koden från en annan mod. Reddit hävdar även att han gjort detsamma tidigare i andra mods han utvecklat.

http://gtaforums.com/topic/792891-visualv/page-46#entry106908...

Får han betalt för modden? För annars gör det väl inte så mycket såvida inte det han tagit är något som någon annan tagit betalt för?

Redux officiella sida drar tydligen även in pengar åt utvecklaren genom reklam. Att han får äran för en annans arbete och uppmärksamhet från stora nyhetssidor ser också ut att vara en del av klagomålet.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

vrålsnygga skärp er

visst är det snyggt men det är för mycket som är dåligt med det.

kör på natural vision istället.

Håller med. Färgerna i Redux var på tok för övermättade.

Medlem

Speglar?
Kan inte ladda ner...

Medlem

Koolt! Blir ju nästan sugen att lira igenom det igen

Medlem

Så jäkla snyggt. (Tittar på min 360)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Påminner om när någon testar Photoshop för första gången och drar kontrast och klarhet till max. Ser verkligen fruktansvärt ut.

Medlem

Va falls? ingen som kommenterat pc master race!

Medlem

Det finns många bra saker med modden, helt klart. Skulle vilja kunna använda delar av modden, kanske toggles på något sätt? De nya texturerna ligger ju i linje med de översaturerade färgerna och den höga kontrasten. Ser förjävligt ut enligt mig och inte blir det bättre av att man har lagt på skärpa över hela bilden. Det är förövrigt ett nytt otyg jag inte alls förstår i spel. Witcher 3 hade tex det i menyerna på PC och som tur är kunde man stänga av det. Jag har en skärpeinställning på min TV/Skärm som gör jobbet alldeles utmärkt. Gillar inte heller att åka förbi en billboard med Apple-reklam. GTA är GTA just pga sådana detaljer som iFruit osv.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freffo:

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

Höhö, "bilhandlingen".

Va? Är det något internskämt eller vad står på. :/

Det är ju så att handling inte betyder samma sak när man läser det på svenska.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freffo:

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

Höhö, "bilhandlingen".

Va? Är det något internskämt eller vad står på. :/

Det är ju så att handling inte betyder samma sak när man läser det på svenska.

Haha, då förstår jag.. Dålig svengelska.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Freffo:

Tycker att bilhandlingen i denna mod ser 100x bättre ut än vanilla.

Höhö, "bilhandlingen".

Va? Är det något internskämt eller vad står på. :/

Det är ju så att handling inte betyder samma sak när man läser det på svenska.

Haha, då förstår jag.. Dålig svengelska.

Fast och andra sidan kan jag inte komma på vad det heter på svenska Köregenskaper kanske?

12
Skriv svar