Chris Metzen får en staty som avskedspresent av Blizzard

Robot
Chris Metzen får en staty som avskedspresent av Blizzard
Medlem
Chris Metzen får en staty som avskedspresent av Blizzard

Skala 1:1 ☺ ?

Medlem

Jag läste Christine Meltzer


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Harambe pilot twist pilot twist

Chris Metzen är thrall..han är wow..vad händer när thrall lämmnar wow ska han dö i spelet tro?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Chris Metzen är thrall..han är wow..vad händer när thrall lämmnar wow ska han dö i spelet tro?

Blizzard tar över manuset och Chris kommer förbi för göra rösterna. Inget mer med det.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Chris Metzen är thrall..han är wow..vad händer när thrall lämmnar wow ska han dö i spelet tro?

Thrall har ju mer eller mindre gått i pension i spelet han med.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Chris Metzen är thrall..han är wow..vad händer när thrall lämmnar wow ska han dö i spelet tro?

Jag har inte riktigt hängt med i Legion här men var det inte så att enhancement shamanen får Doomhammer som sitt artifact/legendary vapen, eftersom den tillhör Thrall så trodde jag han dog någon gång i spelet.

Vad jag dock hörde så är Winston hans helt egenskapade karaktär, och senaste och att det var därför det var han som var med på statyn.

Medlem

Ummm.. Förvånad att det är Winston och inte baby Thrall som håller handen.
En sådan ikonisk karaktär som Thrall, så väljer designern whothefuckis Winston.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Synd att han lämnar, Metzen har alltid varit störtskön

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Ummm.. Förvånad att det är Winston och inte baby Thrall som håller handen.
En sådan ikonisk karaktär som Thrall, så väljer designern whothefuckis Winston.

Overwatch är en produkt av Metzens personliga dröm att skapa en värld med superhjältar och därmed ligger det honom antagligen närmare än Blizzards övriga spel.
Eftersom statyn är till hans ära så är det nog viktigare att ha med det som han är stoltast över än att ta hänsyn till vad WoW-fansen tycker.
Thrall är ju en väldigt, väldigt liten del av vad han jobbade med på företaget.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Chris Metzen är thrall..han är wow..vad händer när thrall lämmnar wow ska han dö i spelet tro?

Han är betydligt mer än så...

Medlem

Pratar vi en faktisk staty, eller nåt digitalt i nåt spel?

Medlem
Medlem

Har egentligen bara en sak att säga.. Mäktigt.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Ummm.. Förvånad att det är Winston och inte baby Thrall som håller handen.
En sådan ikonisk karaktär som Thrall, så väljer designern whothefuckis Winston.

De jobbade ju med Titan skitlänge och Chris var säkert involverad i att skriva Winstons karaktär då. Gissar jag på.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

https://www.youtube.com/embed/uMk7lLyLddo

Synd att han lämnar, Metzen har alltid varit störtskön

Måste ändå säga att han är är en riktigt bra röstskådis. Hans "vanliga" röst på scenen i klippet och rösterna han gör i spelet låter totalt annorlunda, vilket är ett väldigt gott betyg för en röstskådis. Som exempel kan man ta alla avdankade, bortglömda och överåriga skådespelare som gör de svenska rösterna i animerade filmer, de låter precis som vanligt och gör inlevelsen i filmen/serien klart sämre.

Finns många bra faktiskt, men få som kan göra totalt annorlunda röster som är vitt skilda från hur personen talar normalt. Själv hajar jag alltid till när lätt igenkännbara röster från spelvärlden dyker upp i filmer och tv i diverse biroller, antingen låter de totalt annorlunda och man fortsätter att se vidare totalt ovetandes, eller så låter de precis som karaktären man förknippar dem med. Killen som gör Adam Jensen i Deus EX (Elias Toufexis) exempelvis, har en grym jävla röst som gör mig enormt avundsjuk, men det är hans normala röst och då höra honom i en slags skurk-biroll i The Expanse förstörde delvis min inlevelse, väntade mig allt som oftast att Adam Jensen skulle hoppa ut och sparka stjärt med sina augs.

Ett annat utmärkt exempel på en bra röstskådis är Doug Cockle som gör den engelska rösten till Geralt i The Witcher spelen, killen låter lite smått smånördig och ser så ut att vara så långt ifrån den gråhåriga, härjade, vindpinade och sarkastiske Witchern Geralt i spelen man bara kan komma. Se bara på den här intervjun till exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=l1Dtr6SuKB0

1
Skriv svar