Så har The Last Guardian förändrats sedan förra året

Robot
Så har The Last Guardian förändrats sedan förra året
Medlem
Så har The Last Guardian förändrats sedan förra året

Feathers or fur?
Får nog säga att jag föredrog när katt/hund/fågeln såg ut att ha fjädrar.
Såg läckert ut när några fjädrar lossnade och seglade iväg, ett hårstrå eller hårboll ger inte samma effekt. ;-P

Medlem

Hålla anden?
Som i fågeln eller det religiösa begreppet?
Eller menar ni hålla andan?

Medlem
Skrivet av Incal:

Hålla anden?
Som i fågeln eller det religiösa begreppet?
Eller menar ni hålla andan?

Fniss ^^

Medlem

WoW ännu ett spel som blivit nedgraderat ifrån vad som visats på E3. Börjar bli Standard nu känns det som.

Medlem

Det tog dem ett helt år att höja kontrasten.

Medlem

Högre AA på det äldre klippet.

Medlem

Gillade mer den gula tonen i den tidigare versionen, den ny blir lite tråkig i färgen. Gillar dock den nya versionen mer för mycket är överexponerat i den gamla.

Medlem

Jag blir så sjukt sugen på att smälla i mig ett par burkar kattmat när jag jag kollar på detta klipp. Dags att göra slag i sak imorgon bitti och inhandla lite Whiskas, om jag själv får välja.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir så sjukt sugen på att smälla i mig ett par burkar kattmat när jag jag kollar på detta klipp. Dags att göra slag i sak imorgon bitti och inhandla lite Whiskas, om jag själv får välja.

Jag vill också dricka sent på vardagar :/

Medlem
Skrivet av zaphod.iv:

Feathers or fur?
Får nog säga att jag föredrog när katt/hund/fågeln såg ut att ha fjädrar.
Såg läckert ut när några fjädrar lossnade och seglade iväg, ett hårstrå eller hårboll ger inte samma effekt. ;-P

Tror det bara är fjädrarnas(pälsens) nya dämpade rörelser som får det att se annorlunda ut (bättre = mindre "nitro kaos fjädrar"), jag gissar fjäder/päls ration i stort är densamma.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ser ju sjukt mycket härligare och dynamiskt ut med fjäderfysik än blurrig päls

Medlem

Wow, det här är första gången jag ser avsevärd skillnad i grafik på alla jämförelser som görs på spel, men jag kan ändå inte känna att det spelar roll för hur mycket jag tror jag kommer uppskatta spelet. Jag behöver inte att allt runt omkring är superdetaljerat för att det ska kännas bra. Ta 1:05 t ex. Det går lika bra för mig, vilket som.

Skrivet av philgapin:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir så sjukt sugen på att smälla i mig ett par burkar kattmat när jag jag kollar på detta klipp. Dags att göra slag i sak imorgon bitti och inhandla lite Whiskas, om jag själv får välja.

Jag vill också dricka sent på vardagar :/

Och äta glass till efterrätt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jösses vad fan är det för fel på fjädrarna i vänstra jämförelsen, ser bättre ut 2016 delen

Medlem

Som jag ser det så är det samma texturer etc, lite bättre rök/damm i 2016 och fjädrar/päls på djuret. Största skillnaden ligger i kamerafiltret skulle jag nog vilja påstå. Samt att ljussättningen verkar en aning mer realistisk nu.

Som man längtat efter detta spel. Bara Sony nu inte drar en till försening några dagar innan release igen. December kan inte komma fortare. Var 17 år när detta annonserades för 7 år sen 2009 och 14 när de började utvecklingen 2007. Håller tummarna för att det släpps innan jag fyller 25.

Medlem

För er som kritiserar pälsen, lägg märke till att fjädrar inte är menade att studsa på kroppen i 100 km/h.

Pälsen har blivit så mycket bättre, det konstiga studsandet och det låga antalet fjädrar var faktiskt något som stod ut för mig då jag såg trailern för första gången.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Wow, det här är första gången jag ser avsevärd skillnad i grafik på alla jämförelser som görs på spel,

jösses är det första du kollat på?

Du kan kolla samtliga ubisoft titlar, rainbow siege, far cry, watch dogs, du kan även kika på witcher 3, no mans sky.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Paddington:

Wow, det här är första gången jag ser avsevärd skillnad i grafik på alla jämförelser som görs på spel,

jösses är det första du kollat på?

Du kan kolla samtliga ubisoft titlar, rainbow siege, far cry, watch dogs, du kan även kika på witcher 3, no mans sky.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Paddington:

Wow, det här är första gången jag ser avsevärd skillnad i grafik på alla jämförelser som görs på spel,

jösses är det första du kollat på?

Du kan kolla samtliga ubisoft titlar, rainbow siege, far cry, watch dogs, du kan även kika på witcher 3, no mans sky.

https://www.youtube.com/embed/bX_WePhiYHE

Ok jag kanske inte är den ivrigaste tittaren på dessa jämförelser men ofta tycker jag bara det ser annorlunda ut, inte sämre. Jag är ingen finsmakare, bara vanlig gamer. Absolut var det stor skillnad i Witcher ovan, som ser upplevelsepåverkande ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar