Är detta Resident Evil-filmen vi väntat på?

Robot
Är detta Resident Evil-filmen vi väntat på?
Medlem
Är detta Resident Evil-filmen vi väntat på?

Gillar man inte Milla Jovovic så finns det ju redan sedan tidigare ett par animerade filmatiseringar av Resident Evil.

Medlem

Ser intressant ut - fast det hade ju varit kul att spela den här biten istället än bara se en film.

Releasehästryttare

Sett de tidigare animerade filmerna och de är bedrövliga, så har inget höga förhoppningar om denna.

Japan ligger så grymt långt efter väst när det gäller animering man vill gråta, Capcom borde köpa Disney, först då kan vi kanske få nått som är sevärt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett de tidigare animerade filmerna och de är bedrövliga, så har inget höga förhoppningar om denna.

Japan ligger så grymt långt efter väst när det gäller animering man vill gråta, Capcom borde köpa Disney, först då kan vi kanske få nått som är sevärt.

Hade väl blivit tvärtom. Disney är nog ett aningen större företag.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett de tidigare animerade filmerna och de är bedrövliga, så har inget höga förhoppningar om denna.

Japan ligger så grymt långt efter väst när det gäller animering man vill gråta, Capcom borde köpa Disney, först då kan vi kanske få nått som är sevärt.

Att jämföra ett enstaka land med halva världen är ganska orättvist. Det är väldigt få länder i väst som kan ett skit om animering, eller anser du att tex. Sverige är långt före Japan på det planet?
Du får jämföra med USA, som är ett enormt mycket större land, har en enormt mycket större filmindustri och enormt mycket mer pengar investerade i branschen.

Medlem

äsch, trist att det var animerat. Hade hellre sett äkta vara.
Hoppas de får till zombiehundarna bra

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Devan:

Sett de tidigare animerade filmerna och de är bedrövliga, så har inget höga förhoppningar om denna.

Japan ligger så grymt långt efter väst när det gäller animering man vill gråta, Capcom borde köpa Disney, först då kan vi kanske få nått som är sevärt.

Att jämföra ett enstaka land med halva världen är ganska orättvist. Det är väldigt få länder i väst som kan ett skit om animering, eller anser du att tex. Sverige är långt före Japan på det planet?
Du får jämföra med USA, som är ett enormt mycket större land, har en enormt mycket större filmindustri och enormt mycket mer pengar investerade i branschen.

Handlar väl mycket om att sättet som Japan animerar på är väldigt utdaterat och brukar oftast kunna jämföras med att man har filmatiserat ett spel. Handlar inte enbart om kunskaper och resurser enligt mig, handlar om tekniken som man använder sig av också.

Hade man skrivit västvärlden mot öst så hade det indirekt varit USA och Japan som skulle tävlat i just detta, det säger sig själv.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har bara sett Degeneration av de animerade rullarna, och det var bland det värsta möget jag sett. Får Andersons rullar att framstå som suveräna i jämförelse.

Medlem

Enligt trailern så verkar Vendetta den bästa av dom animerade filmerna som gjorts. Men visst håller med tekniken dom använder är som en lång CGI mellansekvens från ett spel. Men tyckte denna verkade bättre klass. Dock gillade jag dom animerade filmer. Andersons rullar är lite speciella då han skapar action filmer med slowmotion effekter. Dock så var apocalypse alltså tvåan i serien den bästa. Nemesis var jäkligt bra gjord. Rös i hela kroppen när han slutade skjuta och säger STARS helt otroligt bra. Men resten av filmerna är inte i närheten av spelen.

Medlem

Tycker att de animerade filmerna var sådär. Gick att kolla på men inget speciellt. För min del var de vanliga filmerna med Milla Jovo bättre. Filmserien har varit upp och ner med olika kvalitet men på det stora hela så gillar jag dom Men jag är rätt lättflörtad när det gäller zombies och skräckfilmer.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Tycker att de animerade filmerna var sådär. Gick att kolla på men inget speciellt. För min del var de vanliga filmerna med Milla Jovo bättre. Filmserien har varit upp och ner med olika kvalitet men på det stora hela så gillar jag dom Men jag är rätt lättflörtad när det gäller zombies och skräckfilmer.

Hehe Och Milla också antar jag

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Milky_81:

Tycker att de animerade filmerna var sådär. Gick att kolla på men inget speciellt. För min del var de vanliga filmerna med Milla Jovo bättre. Filmserien har varit upp och ner med olika kvalitet men på det stora hela så gillar jag dom Men jag är rätt lättflörtad när det gäller zombies och skräckfilmer.

Hehe Och Milla också antar jag

Ja hade hon frågat om vi skulle gå hem och dricka te hade jag inte sagt nej


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Milky_81:

Tycker att de animerade filmerna var sådär. Gick att kolla på men inget speciellt. För min del var de vanliga filmerna med Milla Jovo bättre. Filmserien har varit upp och ner med olika kvalitet men på det stora hela så gillar jag dom Men jag är rätt lättflörtad när det gäller zombies och skräckfilmer.

Hehe Och Milla också antar jag

Ja hade hon frågat om vi skulle gå hem och dricka te hade jag inte sagt nej

Haha förstår det.

1
Skriv svar