Mitt nya (mobil)spel!

Inaktiv
Mitt nya (mobil)spel!

Hej du som läser! Jag blev just färdigt med ett litet mobilspel jag pysslat med i veckan och det ligger nu ute på Google Play.

Jag vill gärna höra era tankar och åsikter kring det här och om ni har synpunkter på hur det kan ändras eller förbättra är det också välkommet

Tack på förhand.

#blogg

Medlem
Mitt nya (mobil)spel!

Om det är en Flappy Bird kopia är det inte så originellt. Men man måste ju börja nånstans. Väldigt fin pixelart om du gjort det själv

Vill inte tagga ner på dej, inte det som är meningen. Hoppas det går bra framöver.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Om det är en Flappy Bird kopia är det inte så originellt.

Jag förnekar inte att det finns en del likheter till Flappy Bird, inte minst filosofiskt. Eftersom det är ett mobilspel så ville jag att omgångarna skulle gå snabbt och det ska vara enkelt att lära sig men svårt att bemästra. Själva hinderna är sk placeholders och ska bytas ut mot ny grafik sä småningom.

Tack så mycket för att du tog dig tid att dela med dig av dina tankar kring spelet och kul att du gilla grafiken, den blev jag rätt nöjd med själv Ha det bra!

Medlem

Bra jobbat! Jag tycker inte alls det är en Flappy-kopia, gameplay-elementet är helt annat (hålla inne knappen för att hoppa lagom högt). I den aspekten blev jag positivt överraskad för jag trodde också att det skulle vara flappy birds med hund istället för fågel.

Jag gillar verkligen det sätt på vilken hunden roterar med acceleration när den vänder i luften, det känns oerhört tillfredställande å något sätt. Det är såna små detaljer man är ute efter. Svårt att sätta fingret på vad det är som gör det, men det känns bra helt enkelt.

Några förslag på förbättringar så:
* Musik ingame hade piggat upp.
* Någon mer ljudeffekt, t.ex. när hunden landar kanske.
* Kanske byta ljudeffekten när man tar mynten så att varje nytt mynt man tar ger ett pling med lite högre frevens än det tidigare. Tror det skulle ge en känsla av progression. Vet inte om det går att höja frevensen programmatiskt men det hade varit coolt.
* Ytterligare ett lager med paralaxscrollad bakgrund hade varit snyggt, typ träd eller nått.
* Tror det hade varit snyggt att animera mellan två molnbilder i bakgrunden också. Inget för hetsigt men typ att "molnpuffarna" åker 5-6 pixlar upp och ner och du förstår vad jag menar.

Bara några förslag som du kan funder över, i övrigt bra jobbat som sagt!

Inaktiv

Tusen tack! Gillar verkligen dina förslag och ska se vad jag kan göra för att lägga in dom. Ska lägga in stöd för Game Center så man kan ha leaderboards och achievements.

Kul att du tog dig tid att prova för innan jag lagt ut ett gameplayklipp tror jag man lätt tror att det är väldigt ligt Flappy Bird tack vare den snarlika grafiken.

1
Skriv svar