Forza Horizon 3 hyllas av en (nästan) enig kritikerkår

Medlem

Kan jag köpa till extraprylarna nu, senare eller inte, fast jag i förrgår förbokat Standard Edition (till pc)?
Det är lite otydligt. Men tjejen på Game-Stops sa att extraprylarna endast var för Xbox One. Eller är det vissa extraprylar till pc, eller inte??
Annars hade jag ju såklart köpt Ultimate Edition.


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av Gen:

Medan UWP tagit steget till 60fps så strävar resten av världen att ha en helt upplåst FPS (dvs i favör till alla som har 144Hz skärmar). Underbart

Hoppas inte jag missuppfattar dig/er nu, men spelet är bara låst till 30 eller 60 om du har på vsync. Stäng av vsync och FH3 kör olåst med tearing.

Ser ni inte inställningen under "Frame Rate"?

Vertical Synchronization. Stäng av den vettu.

Redaktör
Skrivet av Pungvred:

Hoppas inte jag missuppfattar dig/er nu, men spelet är bara låst till 30 eller 60 om du har på vsync. Stäng av vsync och FH3 kör olåst med tearing.

Fråga alltid Pungvred, han vet allt.

Då frågar jag Pungvred: varför är 36, 72 och 144 Hz de enda alternativen jag kan välja med Vsync på, och inte de betydligt mer etablerade 30 och 60 Hz?


signatur
Medlem

För de som använder 21:9 bildskärmar på PC så ska tydligen Forza Horizon 3 stödja det.

Vill gärna att spelet ska släppas till Steam och GOG.

Medlem

Hoppas det har vr stöd.

Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pungvred:

Hoppas inte jag missuppfattar dig/er nu, men spelet är bara låst till 30 eller 60 om du har på vsync. Stäng av vsync och FH3 kör olåst med tearing.

Fråga alltid Pungvred, han vet allt.

Då frågar jag Pungvred: varför är 36, 72 och 144 Hz de enda alternativen jag kan välja med Vsync på, och inte de betydligt mer etablerade 30 och 60 Hz?

Därför att du har en 144hz-monitor och för att tajma din hz bäst utan att en bildruta ska behöva vänta behöver du träffa skärmens uppdatering. Meningen med vsync är ju att skapa identiska intervaller mellan bildrutorna.

Medlem

När jag redan förbokat Forza Horizon 3 Standard Edition (till pc), kan jag nu inte köpa Ultimate Edition?
Vad händer då? Kan man ändra sig, eller?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Kan jag köpa till extraprylarna nu, senare eller inte, fast jag i förrgår förbokat Standard Edition (till pc)?
Det är lite otydligt. Men tjejen på Game-Stops sa att extraprylarna endast var för Xbox One. Eller är det vissa extraprylar till pc, eller inte??
Annars hade jag ju såklart köpt Ultimate Edition.

Ja... hoppas vi får nåt svar snart

Avstängd
Skrivet av autograph:

När jag redan förbokat Forza Horizon 3 Standard Edition (till pc), kan jag nu inte köpa Ultimate Edition?
Vad händer då? Kan man ändra sig, eller?

Jodå! Det är bara ett paketpris. Om du går in på UE-versionen så ser du nedanför vad som ingår i paketet. Dessa saker kan du köpa separat när spelet har släppt.

Extraprylarna är inte bara för Xbox One, hon har fel. Du kan klicka in på varje separat del i WinStore och se vad som ingår.

Vissa delar i ett paket kan vara förbokningsexklusivt, men det varierar mellan spel. Det ser inte ut som att FH3 har nåt sånt dock. Gears har det däremot med tre skins.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:

När jag redan förbokat Forza Horizon 3 Standard Edition (till pc), kan jag nu inte köpa Ultimate Edition?
Vad händer då? Kan man ändra sig, eller?

Jodå! Det är bara ett paketpris. Om du går in på UE-versionen så ser du nedanför vad som ingår i paketet. Dessa saker kan du köpa separat när spelet har släppt.

Extraprylarna är inte bara för Xbox One, hon har fel. Du kan klicka in på varje separat del i WinStore och se vad som ingår.

Vissa delar i ett paket kan vara förbokningsexklusivt, men det varierar mellan spel. Det ser inte ut som att FH3 har nåt sånt dock. Gears har det däremot med tre skins.

Men det står ju tydligt att två saker endast är för Xbox One:
"ULTIMATE EDITION-innehavare får tidig tillgång till spelet 2016-09-23. Slå till på det här erbjudandet innan 2016-09-27 och få 2 bilpaket utan extra kostnad: Forza Horizon 2 Rockstar-bilpaketet (Xbox One) och Forza Motorsport 6 Meguiar's-bilpaketet (Xbox One)."

Det var därför jag tvekade...


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av autograph:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:

När jag redan förbokat Forza Horizon 3 Standard Edition (till pc), kan jag nu inte köpa Ultimate Edition?
Vad händer då? Kan man ändra sig, eller?

Jodå! Det är bara ett paketpris. Om du går in på UE-versionen så ser du nedanför vad som ingår i paketet. Dessa saker kan du köpa separat när spelet har släppt.

Extraprylarna är inte bara för Xbox One, hon har fel. Du kan klicka in på varje separat del i WinStore och se vad som ingår.

Vissa delar i ett paket kan vara förbokningsexklusivt, men det varierar mellan spel. Det ser inte ut som att FH3 har nåt sånt dock. Gears har det däremot med tre skins.

Men det står ju tydligt att två saker endast är för Xbox One:
"ULTIMATE EDITION-innehavare får tidig tillgång till spelet 2016-09-23. Slå till på det här erbjudandet innan 2016-09-27 och få 2 bilpaket utan extra kostnad: Forza Horizon 2 Rockstar-bilpaketet (Xbox One) och Forza Motorsport 6 Meguiar's-bilpaketet (Xbox One)."

Det var därför jag tvekade...

Ah...bra fråga! Jag uppfattade det som att man fick de bilpaketen till de äldre spelen, precis som att man får Gears 1, 2 och 3 till Xbox 360/One när man förbokar Gears 4.

Redaktör
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pungvred:

Hoppas inte jag missuppfattar dig/er nu, men spelet är bara låst till 30 eller 60 om du har på vsync. Stäng av vsync och FH3 kör olåst med tearing.

Fråga alltid Pungvred, han vet allt.

Då frågar jag Pungvred: varför är 36, 72 och 144 Hz de enda alternativen jag kan välja med Vsync på, och inte de betydligt mer etablerade 30 och 60 Hz?

Därför att du har en 144hz-monitor och för att tajma din hz bäst utan att en bildruta ska behöva vänta behöver du träffa skärmens uppdatering. Meningen med vsync är ju att skapa identiska intervaller mellan bildrutorna.

Se där, tack! Märkligt, tror inte jag stött på det innan.


signatur
Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:

När jag redan förbokat Forza Horizon 3 Standard Edition (till pc), kan jag nu inte köpa Ultimate Edition?
Vad händer då? Kan man ändra sig, eller?

Jodå! Det är bara ett paketpris. Om du går in på UE-versionen så ser du nedanför vad som ingår i paketet. Dessa saker kan du köpa separat när spelet har släppt.

Extraprylarna är inte bara för Xbox One, hon har fel. Du kan klicka in på varje separat del i WinStore och se vad som ingår.

Vissa delar i ett paket kan vara förbokningsexklusivt, men det varierar mellan spel. Det ser inte ut som att FH3 har nåt sånt dock. Gears har det däremot med tre skins.

Men det står ju tydligt att två saker endast är för Xbox One:
"ULTIMATE EDITION-innehavare får tidig tillgång till spelet 2016-09-23. Slå till på det här erbjudandet innan 2016-09-27 och få 2 bilpaket utan extra kostnad: Forza Horizon 2 Rockstar-bilpaketet (Xbox One) och Forza Motorsport 6 Meguiar's-bilpaketet (Xbox One)."

Det var därför jag tvekade...

Ah...bra fråga! Jag uppfattade det som att man fick de bilpaketen till de äldre spelen, precis som att man får Gears 1, 2 och 3 till Xbox 360/One när man förbokar Gears 4.

Men, det som är gemensamt i Ultimate Edition, för både pc och Xbox One, ska vara som jag förstår det:
"Forza Horizon 3 Ultimate Edition innehåller fullversionen av Forza Horizon 3, tidig tillgång,
Forza Horizon 3 Carpass, VIP-medlemskap och -bilar och Motorsport All-Stars-bilpaketet."


signatur

autograph

Medlem

Jag kontaktade Windows Store genom chatten,
https://support.microsoft.com/sv-se/contactus/
och kunde få tillbaka köpet av Forza Horizon "Standard Edition",
så att jag nu kunde förköpa "Ultimate Edition" i stället! Det gick smidigt!

Jag fick nyss ett mail där det står:
"På din begäran har beställningen du gjorde på den 19 september 2016 återbetalats.
Du bör se 718,80 kr krediterat på ditt konto inom kort."


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av autograph:

Jag kontaktade Windows Store genom chatten,
https://support.microsoft.com/sv-se/contactus/
och kunde få tillbaka köpet av Forza Horizon "Standard Edition",
så att jag nu kunde förköpa "Ultimate Edition" i stället! Det gick smidigt!

Jag fick nyss ett mail där det står:
"På din begäran har beställningen du gjorde på den 19 september 2016 återbetalats.
Du bör se 718,80 kr krediterat på ditt konto inom kort."

Fick du tillbaka mer?

Medlem

Nu förladdar Forza Horizon 3 Ultimate Edition (i min dator).
Ca 49GB.
Ska bli jättekul att få köra det i morgon!
Har höga förväntningar!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:

Jag kontaktade Windows Store genom chatten,
https://support.microsoft.com/sv-se/contactus/
och kunde få tillbaka köpet av Forza Horizon "Standard Edition",
så att jag nu kunde förköpa "Ultimate Edition" i stället! Det gick smidigt!

Jag fick nyss ett mail där det står:
"På din begäran har beställningen du gjorde på den 19 september 2016 återbetalats.
Du bör se 718,80 kr krediterat på ditt konto inom kort."

Fick du tillbaka mer?

Ha ha. Ja, jag såg det sedan att jag fick tillbaka 718,80 kr. Va konstigt!
Det står exakt så mycket, men det måste ju ha blivit något fel!?
Eftersom jag betalade ju 599 kr för Standard Edition:
Forza Horizon 3 Standard Edition
(Microsoft Studios)
Antal 1
599,00 kr
Summa 599,00 kr

Och idag 899 kr för Ultimate Edition:
Forza Horizon 3 Ultimate Edition
(Microsoft Studios)
Antal 1
899,00 kr
Summa 899,00 kr

Det kanske rättas till senare? I vilket fall så håller den på att förinstallera sig, så jag är nöjd!


signatur

autograph

Medlem

Blir en seg dag på jobbet imorgon...

Avstängd
Skrivet av autograph:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av autograph:

Jag kontaktade Windows Store genom chatten,
https://support.microsoft.com/sv-se/contactus/
och kunde få tillbaka köpet av Forza Horizon "Standard Edition",
så att jag nu kunde förköpa "Ultimate Edition" i stället! Det gick smidigt!

Jag fick nyss ett mail där det står:
"På din begäran har beställningen du gjorde på den 19 september 2016 återbetalats.
Du bör se 718,80 kr krediterat på ditt konto inom kort."

Fick du tillbaka mer?

Ha ha. Ja, jag såg det sedan att jag fick tillbaka 718,80 kr. Va konstigt!
Det står exakt så mycket, men det måste ju ha blivit något fel!?
Eftersom jag betalade ju 599 kr för Standard Edition:
Forza Horizon 3 Standard Edition
(Microsoft Studios)
Antal 1
599,00 kr
Summa 599,00 kr

Och idag 899 kr för Ultimate Edition:
Forza Horizon 3 Ultimate Edition
(Microsoft Studios)
Antal 1
899,00 kr
Summa 899,00 kr

Det kanske rättas till senare? I vilket fall så håller den på att förinstallera sig, så jag är nöjd!

Då är det bara gratulera till den fina rabatten.

Jag kommer vara fullständigt dedikerad till Gears 4 i höst, men det blir nog FH3 till julrean.

Medlem

När kommer det komma ett Demo till PC? Finns ett demo ute till Xbox redan

Medlem
Skrivet av steel900:

När kommer det komma ett Demo till PC? Finns ett demo ute till Xbox redan

Inget datum satt för PC-demo. Det dom har sagt är att det kan komma tidigast när spelet släppts "på riktigt", alltså tisdag nästa vecka

Avstängd
Skrivet av steel900:

När kommer det komma ett Demo till PC? Finns ett demo ute till Xbox redan

De arbetar på den. Allt jag sett hittills är att det kommer en PC-demo någon gång efter släpp den 27:e.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Då är det bara gratulera till den fina rabatten.

Tack, ja, jag är fortfarande lite förvånad över summan jag får tillbaka, men han kollade "kvittot" på mitt förköp av Standard Edition i min mail, som var ok, och refundade det efter att han såg att jag köpte Ultimate Edition.
Schyst!

Så, vi som förbokat spelet kan alltså börja köra redan efter midnatt!?


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av autograph:
Skrivet av Pungvred:

Då är det bara gratulera till den fina rabatten.

Så, vi som förbokat spelet kan alltså börja köra redan efter midnatt!?

Om ni köpt Ultimate-utgåvan, ja. Jag är inte 100 på klockslaget det låses upp.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Pungvred:

Då är det bara gratulera till den fina rabatten.

Så, vi som förbokat spelet kan alltså börja köra redan efter midnatt!?

Om ni köpt Ultimate-utgåvan, ja. Jag är inte 100 på klockslaget det låses upp.

Jo, jag köpte Ultimate Edition för 899 kr idag, efter att jag returnerade Standard Edition (som jag köpt tidigare i veckan för 599 kr) genom lite dividerande i chatten med Microsoft.
Det var inga problem, men konstiga är att jag fick tillbaka 718,80 kr!
Jag fick en tillsägelse att kolla mer noga nästa gång jag köper något hädanefter från Store, så att det blir rätt från början.
Men, det var ju faktiskt liiite kryptiskt vad som ingick till pc och inte, och vad man får till Xbox One.
Man får fler bilar till Xbox, som jag fattat det:
"ULTIMATE EDITION-innehavare får tidig tillgång till spelet 2016-09-23. Slå till på det här erbjudandet innan 2016-09-27 och få 2 bilpaket utan extra kostnad: Forza Horizon 2 Rockstar-bilpaketet (Xbox One) och Forza Motorsport 6 Meguiar's-bilpaketet (Xbox One)."

Det som är gemensamt i Ultimate Edition, för både pc och Xbox One, ska vara som jag förstår det:
"Forza Horizon 3 Ultimate Edition innehåller fullversionen av Forza Horizon 3, tidig tillgång,
Forza Horizon 3 Carpass, VIP-medlemskap och -bilar och Motorsport All-Stars-bilpaketet."

Det står att Ultimate är tillgängligt 23 sept, 00:00, men vilken tidszon vet jag inte.


signatur

autograph

Medlem

Nu är det nära.
Om en halvtimme vet vi, kanske!?
Hoppas att spelet ska motsvara mina förhoppningar och recensionerna.
Och att jag inte kommer att ångra detta förköp!
Amen!

... --- ...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Nu är det nära.
Om en halvtimme vet vi, kanske!?
Hoppas att spelet ska motsvara mina förhoppningar och recensionerna.
Och jag inte kommer att ångra detta förköp!
Amen!

... --- ...

Det stämmer! 10 min kvar nu... Verkar dock ha varit lite problem om man läser på forumen, t. ex. för australiensiska spelare.

Medlem

YES!
NU kör vi!


signatur

autograph

Medlem

Ahh, meh, det fungerar skitbra på min två år gamla laptop, men inte på min stationära med det nya grafikkortet GeForce GTX 970!
Spelet hoppar ur precis när det ska starta. Why?
Måste jag vänta på en patch, eller?
Antiklimax!


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av autograph:

Ahh, meh, det fungerar skitbra på min två år gamla laptop, men inte på min stationära med det nya grafikkortet GeForce GTX 970!
Spelet hoppar ur precis när det ska starta. Why?
Måste jag vänta på en patch, eller?
Antiklimax!

Uppdaterat dina drivisar? Uppdaterat Win10 till senaste?

http://www.geforce.com/whats-new/articles/forza-horizon-3-gam...

123
Skriv svar