Medlem
Miscreated

Hej FragZone-crew och användare!

Jag tänkte återuppliva min gamla Miscreated tråd med nyheterna om att vi återigen satt upp en väladministrerad server. Vi hade den uppe som whitelisted i 6 månader där medlemmar från Gameaholic.se jobbade stenhårt med att testa, editera och skapa moddar tills vi hittade en fungerande balans. I samband med att Miscreated Patch 1.4 släpptes med det nya "Snap Base Building System" så gjorde vi servern public så att alla kan joina den. Jag lägger in informationen här, då jag vet att flertalet av er gillade servern sist den var uppe. Servern står i Stockholm och är hostad av GTX-Gaming på en maxad maskin. Enjoy!

Server Name: SWE/EU - Gameaholic.se - Mods - Extended Bases/Storage/Weather!
Server Location: Stockholm/Sweden
Server Address: 94.185.86.131
Server Port: 64090
Player Slots: 30 (50 if needed)
Password: No
Vote: Miscreated-servers.com
Host: GTX-Gaming
Admins: 8ody8ag & Kakan
AntiCheat: EAC (Easy Anti Cheat)
Restarts: Every 6th hours
Version: Auto update on restart
Stream: www.Twitch.tv/8ody8ag
Teamspeak 3: Gameaholic.Webfrag.net
Discord: Gameaholic.se (Membership for #access)
Miscreated Help: GamePedia's Miscreated Wiki
Miscreated Maps: Steam Community (2019 8k)

//Server Info:
Server is public, located in Stockholm and hosted on a very powerfull machine at GTX-Gaming.
We had it on a 6 month test period, whitelisted, before we brougth it up online for the public!

Server is on 30 slots during low-pop and can/will be pushed up to 50 slots when needed.
Auto Restarts every 6th hour at 01:00, 07:00, 13:00 and 19:00 UTC+2 with 10-1 min warnings!

We've chosen to named the server both PvP and PvE, cause of the hardcore weather system
and a pretty nasty mutant spawn with plenty of hords. As a player you'll sometimes need to
fight the environment in-game more then other players.. . - You think you can handle it?

// Mods we use on our Miscreated server now:
1696890483 - Bigger Base
1673502088 - Landscaping
1760438575 - Storage Expansion Mod
1828526101 - More Storage (Wooden Boxes)
1762205844 - Bigger Backpacks
1754070534 - More Generators & Furnaces
1715102088 - Tents Anywhere
1755004632 - Towable Diesel Generator
1783333318 - Stoutman's Towables
1717743418 - Military Guide
1676067597 - Harvest seeds
1731945199 - Makeshift Melee Weapons
1918286973 - HighTecOutfits (Helmets with light)
1807643206 - Climates of Orca - Weather Extended
1735558005 - The Cook - Camping Survival Module
[Hidden Key] - Bigger Stacks (Gameaholic edited)
[Hidden Key] - Base Building Expansion (Gameaholic edited)
[Hidden Key] - Crafted Raincoats - Hardcore (Gameaholic edited)
[Hidden Key] - Vehicle Pack, Limiter & Spawn timer. (Gameaholic edited)

(Mods in Miscreated are extremely small and server automatically handle it for you on connect)

// Vehicle Spawns, persists for 3 weeks without interaction:
2 - Armored Army Trucks
2 - Armored Police Trucks
15 - Sedans (Flippable)
10 - Police Cars
10 - Taxi Cabs
10 - SUV (Flippable)
10 - Mustang GT500 "Shelby" (7 color models & flippable)
20 - Quadbikes (Flippable)
5 - Dune Buggies (Flippable)
7 - F100 Trucks (Custom skins & flippable)
7 - Heavy Raider (Flippable)
5 - HMMWV (8 color models & flippable)
4 - Five Ton Trucks
2 - Semi Trucks
2 - Party Bus
15 - Volkswagen Beetle (7 color models & flippable)
10 - Fishing Boats
10 - Jetski
0 - Bicycles (Removed by Devs for a reason)
0 - Dirtbikes (Removed by Devs for a reason)

//Server Rules:
- PvP, raiding and stealing is allowed everywhere at anytime!
- Absolutly NO griefing, bullying or other bad behavior.
- Avoid blocking roads, it's enough of shit on the roads as it is.
- Max 4 players per clan, no limits on bases or claims.
- 2 Tents and 3 Landvehicles per player, no limits on boats.

// In-game commands:
!pop = Population, how many players is online on the server you are playing on.
!ping = Check your ping to the server you are playing on.
!base = Base life-time (how long you can leave your base inactive before it despawn).
!restart = Time until the server you are on auto restarts (schedule restarts).
!server = Rules or "message of the day" on the server you are on.
!report = Report cheaters directly after death with this command.
!uptime = Check uptime, for how long the server has been online since last restart.

Medlem

Hallå!

Har spekulerat lite på detta spelet och tror att jag kan gilla det, har lagt 300 timmar på rust detta året och älskar det, dock så börjar jag tröttna lite på de...

Kanske kikar in på din server om de blir nått köp av detta spelet!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Skulle kunna se detta som DayZ Standalone ihopbakat med Garrys RUST Experimental. Jag köpte ett par ex. under Steam Sales den 9-12 September på 50%. Billigaste jag hittar nu är runt 9 Euro på Humblebundle.com/jumbo-bundle-7

Välkommen in

Medlem

Okej, tack för länk nu är de köpt!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Skaffade det igår med den senaste Humble Bundle, han spela 30min innan jag var tvungen att gå och sova. Definitivt ett spel jag vill spela mer av och besöker gärna din server för att träffa lite folk!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Okej, tack för länk nu är de köpt!

hoppas du köpte på humble bundle för 10 dollar

Medlem
Skrivet av Zominator:

Skaffade det igår med den senaste Humble Bundle, han spela 30min innan jag var tvungen att gå och sova. Definitivt ett spel jag vill spela mer av och besöker gärna din server för att träffa lite folk!

Nej va roligt! Ja, första man hör in-game nu när man möter folk "- You Swedish?".

Välkommen in mate

Medlem
Skrivet av 8ody8ag:

Skulle kunna se detta som DayZ Standalone ihopbakat med Garrys RUST Experimental. Jag köpte ett par ex. under Steam Sales den 9-12 September på 50%. Billigaste jag hittar nu är runt 9 Euro på Humblebundle.com/jumbo-bundle-7

Välkommen in

Det är just det som är problemet, det är bara en kopia. De har tamigtusan t o m samma lastbilar som DayZ har (Kamaz).

Rovdjur kommer till DayZ - Läggs till i Miscreated CHECK
Fordon från DayZ - Fyrhjuliga motorcyklar, östeuropeiska jeepar och bussar i Miscreated CHECK

Listan kan göras lång. Jag gillar definitivt att det finns konkurrens eftersom det gör produkter bättre, men kopior blir ingen glad över.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Uppdatering #40
Läs mer: http://miscreatedgame.com/news/update-40

Medlem
Medlem

Har börjat titta runt lite, o fått tag i lite gear, controlsen är ju helt åt skogen får jag säga, men de går ju o lösa.

Får utforska mer o se vad man kan göra, är inne på din server.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Har du nån teamspeak/discord så hoppar jag gärna på nån dag och lirar. Tråkigt å sitta själv

Medlem

Gameaholic.se har en 400slot Teamspeak, regga dig på vårat forum så får du använda den.

Medlem

Miscreated STEAM SALE -50%
Erbjudandet upphör om 26tim

Innan 19,99€
Nu endast 9,99€

Medlem

Miscreated STEAM SALE -50%
Erbjudandet upphör om 1tim

Innan 19,99€
Nu endast 9,99€

http://store.steampowered.com/app/299740/

Medlem

Har reggat mig på ert forum, det är du som e admin där?
Behöver PW till TS, heter rickyo där


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Får inte nått bekräftelse brev till mitt konto iheller....


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Tjena rickyo!

Kolla skräppost, du är iaf inlagd på forumet och jag har skickat lösenordet via PM

Medlem

Vår Miscreated server är nu avstängd pga för lite spelare helt enkelt. Vi väljer därför att lägga ner och sattsa dom slantarna på något annat som medlemmarna spelar. Tack för visat intresse och hoppas ni haft lika kul som vi hade.

Edit: Servern är uppe igen

Medlem

Synd att spelarbasen sjönk drastiskt men nu börjar det ta fart igen när de lämnade Early Access häromdan.
Förbaskat roligt spel jämfört med DayZ måste jag säga. Går rätt snabbt att komma in i och har bra och roliga funktioner.

Medlem

Uppdaterade tråden med nya serveruppgifter i.o.m att nya "snap base building" är släppt.
Scrolla upp till första inlägget för mer information om vår server

Medlem

Riktigt härlig server vi har fått ihop! Har den perfekta balansen mellan PvP och PvE. Man slåss inte bara emot mutanter eller players utan också vädret! Lätt det bästa survival spelet med våra mods.

Medlem

Riktigt bra å skön server å spela på, har inte kört så mycke timmar på den men det kommer bli mer timmar på den! Tycker definitivt att ni ska in å testa!

Medlem

hittills har ja endast mött väldigt trevliga personer i servern. den är enligt mig helt lagom moddad som inte gör att spelet blir för lätt och tråkigt. servern är riktigt bra och förbättras för varje dag som går. rekommenderar starkt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 8ody8ag:

Uppdaterade tråden med nya serveruppgifter i.o.m att nya "snap base building" är släppt.
Scrolla upp till första inlägget för mer information om vår server

https://www.youtube.com/watch?v=Jm-p9ucgqHM

Kul att ni fortfarande kör!


signatur
Medlem

Lätt den bästa server jag spelat på! Trevliga spelare, underbara mods, perfekt combo av allt helt enkelt!

Medlem

Tack så mycket Rackify, Six10Zone, Kakan och Nyxelle. Självfallet spelare från vår server

Btw!

HMMWV's med 8 olika texturer är nu tillagd i fordons spawn. Vi jobbar även på att lägga till svenska m90 kamouflaget i vinter, öken och det klassiska gröna. Förhoppningsvis är det klart t.o.m helgen.

Har även ökat servern från 20 till 30 slots samt lagt till en mod som heter "Stoutman's Towables". Den inkluderar möbler och föremål med ett syfte som t.ex "storage". Dessa måste bogseras hem med fordon och "towing-cable". Fruktansvärt kul!

Vi jobbar vidare, hoppas ni gill'art

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kul att ni fortfarande kör!

Tack Calle

För Er som inte äger spelet så kommer ni ha en möjlighet att vinna det samt dess DLC i min stream www.Twitch.tv/8ody8ag på torsdag den 21/11. Jag kommer köra en 12 timmars stream på vår server med några andra medlemmar från Gameaholic.se

Medlem

Kan inte annat än att hålla med tidigare inlägg. En välbalanserad server som fungerar lika bra med andra spelare som utan tack vare vädermodden. Har plöjt ner många timmar i detta spel och denna server.

1
Skriv svar