Palmer Luckey avslöjad som hemlig finansiär av anti-Hillary-propaganda

Robot
Palmer Luckey avslöjad som hemlig finansiär av anti-Hillary-propaganda
Medlem
Palmer Luckey avslöjad som hemlig finansiär av anti-Hillary-propaganda

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Då borde de sälja skygglappar istället.

Skägg.
10 Chambers

Bara att fakturera Nimble America.


signatur
KoP
Medlem

Han må vara supporter av Common Sense Conservative Movement men i det här fallet verkar det vara just avsaknad av lite "common sense" i den mannens hjärna.

Medlem

Hans långsiktiga plan har alltså varit att se till att Trump blir president så folk måste köpa VR för att undkomma verkligheten.

Medlem

I andre nyheter: US "house oversight committee" anbefalte i går med 19 mot 15 stemmer, å instille en mr Pagliano for "contempt of congress" overfor representantenes hus, som har republikansk overtall/flertall.

To personer knyttet til et firma som slettet Hillary's eposter, selv om epostene var beordret beskyttet, de nektet å svare på alle spørsmål i en kongresshøring nylig.

Kongressen har stilt spørsmål, om det er slik at justisdepartementet har gitt immunitet til de som har slettet disse epostene, til tross for at epostene ble beordret beskyttet.

I en høring nylig: FBI's "Acting director for congressional affairs" fikk spørsmål om det var i mot loven å flytte hemmelige dokumenter fra et sikkert system, over til et usikkert system. FBI ville ikke gi noe klart svar.

Herr Pagliano, som nektet å møte opp til flere kongresshøringer i det siste, ble nylig servert oppmøtekrav med bevæpnet politi. Iflg. en nyhetsartikkel fra i dag, så påstås det at Pagliano har seks advokater.

Det ble også til at "House committee of oversight" serverte FBI en stemning. Jeg tror det var pga. at FBI unnlot å gi informasjon til kongressen, slik at kongressen skulle få alle oppsummeringene fra intervju FBI hadde gjort med en rekke personer, slik at FBI ikke bare selv kunne velge ut hvilke intervjuoppsummeringer kongressen skulle få se.

Et interessant poeng om immunitet: Det skal visst være ulike former for immunitet. Man kan "pleade the 5th" og nekte å svare, så kan man påkalle konfidensialitet, f.eks mellom lege og pasient, og så kan man visst avtale begrenset immunitet. Finnes sikkert flere former for immunitet også.

"House oversight committee" ønsker visst å få vite hvem som har sendt hemmelige dokumenter slik at disse endte opp i en rekke eposter.

Edit: Jeg korrigerte antallet personer assosiert med dette firmaet som hadde epostene lagret. Jeg skrev først "tre", men jeg husker nå at det var bare to personer som ble nevnt i høringene. Tredjemann jobbet for Clinton familien, og jeg tror også at Pagliano som fjerdemann her gjorde det og.

Forresten, jeg mener å kunne huske at et medlem i høringskomiteen stilte FBI spørsmål om FBI hadde anbefalt immunitet (om noe), men fyren fra FBI rørte ikke en muskel og ga ikke noe svar. Vedkommende som stilte spørsmålet fortsatte å stille spørsmål. Litt underlig. Det virket som om at ingen av de to var interessert i noe svar på akkurat dét ene spørsmålet.

Edit2: Jeg skrev tidligere at jeg mente 'statsdepartementet' var de som ordner med immunitet, men skulle nok ha skrevet 'justisdepartementet'.

Iflg. denne artikkelen, skal fem personer ha fått en eller annen form for immunitet i forbindelse med FBI's etterforskning: http://www.politico.com/story/2016/09/mills-immunity-228580

Medlem

Personlig så tror jeg FBI sjefen Comey er uærlig og burde kanskje få sparken.

Medlem

Vad är meningen med denna artikel..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Decoman:

Personlig så tror jeg FBI sjefen Comey er uærlig og burde kanskje få sparken.

Jag behöver en översättare.

Skrivet av Kleptoman:

Vad är meningen med denna artikel..

Allmänintresset?


signatur
Medlem

Han har i deras politiska system rätt att stödja vilken laglig politisk organisation han vill, så vad är problemet här? Allt stöd till presidentkampanjerna går ju potentiellt till "smutskastning" av motståndaren genom reklam och liknande. I detta fall råkar det röra sig om memes eftersom Trump tydligen har en stor förkärlek för dessa men jag ser varken skillnaden eller anledningen till att vi ska bry oss om Luckeys politiska åsikter.

Medlem

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt inte varför vi "blir" Aftonbladet för det.


signatur
Medlem

Det var ju inte bra. Han är ju både MAN och VIT.

Hoppas Hillary vinner, hon är ju av rätt kön!!!!!

Inaktiv

Ganska stor chans att Facebook sparkar Palmer, tänker jag.

Medlem

hmm inte som att palmer luckey är den enda som stödjer trump, ser det inte så häpnadsväckande

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag gillar dom här nyheterna. Det är bra med kontrast mot "Blizzard nerfar paladins i patch XXX".

Jag förstår inte heller (@Calle: Jag tolkade det som att du glömde ett *inte* där.) varför en sida blir Aftonbladet bara för att dom rapporterar andra nyheter än spel. Det är som om det bara finns 2 kategorier av nyhetskällor för dig - Spel och Aftonbladet.

För övrigt har jag "binge-kollat" på alla avsnitt av House of Cards nyligen och den här nyheten får en extra dimension då.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Medlem

Make Occulus Great Again


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är det som är unikt i detta?
Förmodligen väldigt många som stödjer trump eftersom han är en presidentkandidat.

Sen verkar det som detta val av president i usa handlar mer om smutskastning än fakta men det är en annan diskution som inte hör hemma här


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Smutskastningskampanj? En sån där ploj som Team Hillary kör med också?

Not impressed, kom tillbaka med nyheter ifall Trump åker dit för valfusk som en viss annan kandidat gjorde


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Läcker det nudie pics på Gaben lär jag garanterat skriva om det.


signatur
Medlem

Ne fula lilla fisen;
http://uploadvr.com/valve-shared-vr-oculus/

"…Oculus has their own CV-based tracking implementation and fresnel lens design but the CV1 is otherwise a direct copy of the architecture of the 1080p Steam Sight prototype Valve lent Oculus when we installed a copy of the “Valve Room” at their headquarters. I would call Oculus the first SteamVR licensee, but history will likely record a somewhat different term for it…" - Alan Yates

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Med tanke på att vissa Hollywoodstjärnor går ut med att de ska fly USA om Trump vinner och att vissa tidningar går ut med att Trump är Hitler och att folk i USA verkar vara enormt starkt splittrade pga av Trump, till den grad att Hillary gick ut och kallade Trump anhängare (närmare hälften av befolkningen) "deplorable" så lutar jag nog åt att Facebook och Oculus kommer bli nedringda, nå nedmejlade, nå nedtwittrade/nedfacebookade med uttalanden om att fördöma Palmer annars så kommer de slänga sin Rift eller sluta med ditt och datt - ja ni vet ju hur det är när känslorna går höga. Men jag kan tänka mig att en person som hatar Trump och sitter men en Oculus Rift just nu känner sig lite småtvär - särskilt om det är en amerikan

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Det kan det mycket väl ha. Många kan välja att inte köpa occulusen enbart för att Palmer stödjer vad många anser vara en galen man.

Medlem
Skrivet av Alchem:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Karmak:

jag trodde FZ vad spelnyheter och hårdvara och inte aftonbladet?

Vi skriver även om saker av betydelse i spelbranschen. Det har vi gjort i alla år. Jag förstår helt ärligt varför vi "blir" Aftonbladet för det.

Jag undrar hur detta har någon betydelse alls för spelbranchen? Förändrar det något alls att palmer röstar trump?

Detta handlar om 100% politik och har inget med spelbranchen att gör.

Kommer artiklar också om nakenfoto på gabe i framtiden?

Man är på FZ för att läsa om spel och hårdvara inte om poilitk som inte har något med det att göra.

Det kan det mycket väl ha. Många kan välja att inte köpa occulusen enbart för att Palmer stödjer vad många anser vara en galen man.

Om man köper hårdvara pga politiska åsikter hos dom som jobbar inom företaget så kommer man inte ha något att köpa...

Medlem

Tycker inte att det är något problem att FZ rapporterar om saker som detta (så länge det är sporadiskt, vilket det är i dagsläget). Det som jag kan tycka är problemet är att jag inte tror att man skulle ha rapporterat om Palmer Luckey hade gett samma stöd till Hillary Clinton. Skulle ni det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vegeterrran:

Tycker inte att det är något problem att FZ rapporterar om saker som detta (så länge det är sporadiskt, vilket det är i dagsläget). Det som jag kan tycka är problemet är att jag inte tror att man skulle ha rapporterat om Palmer Luckey hade gett samma stöd till Hillary Clinton. Skulle ni det?

Det anmärkningsvärda är ju inte att ha stöder en av kandidaterna, utan sättet han gjort det (genom memes) och försökt mörka det. Så svaret är nog "ja" på din fråga.


signatur
Medlem

Vilken jävla gris. Sen vågar han inte stå för det heller utan all info raderas.
Tror knappast aftonbladet hade skrivit om det här, bra att det kommer fram, och att det går åt helvete för honom.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Som Karmak är inne på ovan; skall man inte köpa saker eller tjänster på grund av att företagets styrelse har en annan politisk åsikt än en själv så blir det snart ett tält i skogen och kost på kottar kvar.

Sedan hela det där Trump vs Clinton (varför skriver man alltid Hillary och inte efternamnet?) så tror jag USA skulle må bra av att alla lägger en röst på en tredje kandidat som faktiskt går. Det politiska systemet med bara 2 kandidater känns väldigt opassande och omodernt, men vad vet jag, jag är bara en simpel finn-svenne.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decoman:

Personlig så tror jeg FBI sjefen Comey er uærlig og burde kanskje få sparken.

Jag behöver en översättare.

Att FBI-chefen Comey är oärlig och borde kanske få sparken? Var väl angående Clintons mailhantering och utredningen därefter som inte gick helt rätt till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar