Historien om Dice – från demos och flipper till Battlefield

Robot
Historien om Dice – från demos och flipper till Battlefield
Medlem
Historien om Dice – från demos och flipper till Battlefield

Omfattande läsning! Nu har man att göra i helgen.

Inaktiv

Läste just igenom allting. Väldigt intressant och roligt att det började som något litet men växte och växte tills det blev det DICE vi känner till idag.

Medlem

Mikael Balle.


signatur

Burn in the light.

Gnällkuk
Skrivet av redruM:

Mikael Balle.

Finns en friskola i Danmark som heter bög balle friskole. Det hade vi mycket kul åt i interners unga dagar på högstadiet

Sparar artikeln till helgen, ska bli intressant! Pinball dreams var ett av de första PC-spelen jag hade som jag fastnade rejält för


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av redruM:

Mikael Balle.

Finns en friskola i Danmark som heter bög balle friskole. Det hade vi mycket kul åt i interners unga dagar på högstadiet

Sparar artikeln till helgen, ska bli intressant! Pinball dreams var ett av de första PC-spelen jag hade som jag fastnade rejält för

Det är vi fler som skrattat åt

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av tricky:
Skrivet av redruM:

Mikael Balle.

Finns en friskola i Danmark som heter bög balle friskole. Det hade vi mycket kul åt i interners unga dagar på högstadiet

Sparar artikeln till helgen, ska bli intressant! Pinball dreams var ett av de första PC-spelen jag hade som jag fastnade rejält för

Det är vi fler som skrattat åt

Jo jag minns den väl

Edit: Men det roliga var väl mer att han kände sig uppenbart manad att först berätta att mannen var dansk för att han skulle slippa det sociala stigmat det innebär att heta Micke Balle i Sverige.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Du härliga 80-tals mode! Dice grabbarna på bilden ser ut att komma direkt från en Nintendo Power artikel


signatur

Game long and prosper

Ambassadör
Xbox

And then along came EA.
RIP.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av redruM:

Mikael Balle.

Namn kan vara bra roliga ibland. Min favorit är fortfarande Inge Snygg. Snacka om att livet går i motström redan från dag 1 med ett sånt namn

Medlem

Njöt av Pinball Fantasies när jag var yngre, då hette de Digital Illusion (har inte läst artikeln än)

Medlem

Kul! Gör mer sånt här! Vad hände sen och vad gör dom idag? Fairlight, SkidRow, MrZ osv

Medlem

Ingen youtube video? Då får det vara

Redaktör
Skrivet av totte1015:

Ingen youtube video? Då får det vara

Första småländska åren filmade med super-8-kamera utan ljud. Det vore nåt!


signatur
Testpilot

Kolla , mina 15 mins of fame är förevigade i det supertöntiga tv-reportaget från min ungdom.

http://www.internetmuseum.se/tidslinjen/bbser-och-scenen/

Flakmonkey

Är ni intresserade av spelhistoria så kan jag varmt rekommendera Kim Justice Youtube-kanal. Finns många mycket välgjorda och intressanta dokumentärer om Psygnosis, Peter Molyneux, Ocean Software, Sir Clive Sinclair och andra giganter. En hel del fokus ligger på den europeiska marknaden vilket gör det hela ännu lite bättre eftersom mycket fokus vanligtvis ligger på USA och Japan.

Medlem

Hahaha jag minns som om det var igår hur Axel svävade runt på The party'94 (eller 93) i sin kavaj med värsta axelvaddarna och slog sig ner hos en snubbe som spelade pinball. Han verkade inte vara det minsta intresserad av att prata med ett fan, utan verkade mer intresserad av att se om disketten var original eller ej.

Redaktör
Skrivet av tjompa:

Hahaha jag minns som om det var igår hur Axel svävade runt på The party'94 (eller 93) i sin kavaj med värsta axelvaddarna och slog sig ner hos en snubbe som spelade pinball. Han verkade inte vara det minsta intresserad av att prata med ett fan, utan verkade mer intresserad av att se om disketten var original eller ej.

Heh. Det kallades inte "copy-party" för inte.

Bror och jag köpte Populous till Amiga och har kvar det. Jag intervjuade Molyneux för ett gäng år sen och nämnde det. Han lät uppriktigt förvånad över att det var just originalet.


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är ni intresserade av spelhistoria så kan jag varmt rekommendera Kim Justice Youtube-kanal. Finns många mycket välgjorda och intressanta dokumentärer om Psygnosis, Peter Molyneux, Ocean Software, Sir Clive Sinclair och andra giganter. En hel del fokus ligger på den europeiska marknaden vilket gör det hela ännu lite bättre eftersom mycket fokus vanligtvis ligger på USA och Japan.

https://www.youtube.com/embed/tvYlxnHOY-Q

Jäklar! Blood Money..Baal...hade glömt bort namnen på de gobitarna!

Medlem

Artikeln på internetmuseum.se hade behövt en korrekturläsning!


signatur

autograph

Medlem

Pinball Dreams, -Fantasies och -Illusions var fantastiska för sin tid, och man blir tämligen nostalgisk när man tänker tillbaka på dem. En riktig framgångssaga.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gnällkuk

Så, nu har jag läst den och kan instämma i att den var riktigt intressant Illusions var nog det spelet jag spelade mest, musiken gjorde mig väldigt nostalgisk


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag undrar om de "crackade" något spel från EA på den gamla tiden?

Nu har de väl i och för sig betalat tillbaka med råge till det företaget.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag undrar om de "crackade" något spel från EA på den gamla tiden?

Nu har de väl i och för sig betalat tillbaka med råge till det företaget.

Hah!


signatur
Medlem

dock slutade sagan med BF2.
sedan dess, helt misslyckade.

1
Skriv svar