Stora problem med Forza Horizon 3 på pc

Robot
Stora problem med Forza Horizon 3 på pc

Det kraschar för en del – men FZ har en lösning.

#forza-horizon-3, #quantum-break, #microsoft


Releasehästryttare
Stora problem med Forza Horizon 3 på pc

Hade varit många "tinfoil hattar" som sätts på om man va tvungen att sätta på sin mic i stället för att få spelet att funka

Gnällkuk

Tradigt... Hoppas de fixar problemen tills på tisdag då. Riktigt sugen men avvaktar nog fram tills på tisdag med att köpa det. Segt att det enbart är Windows store


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Windows måste vara uppdaterat till den senaste versionen, annars går det inte att ladda ner och installera.
Uppdatera grafikdrivrutinerna kan också vara bra.
Men för mig så fungerade det att starta och spela på laptopen, men inte på min stationära, där det krachade ur till desktop efter huvudmenyn.
Ska försöka få igång det senare idag. Återkommer...


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av autograph:

Windows måste vara uppdaterat till den senaste versionen, annars går det inte att ladda ner och installera.
Uppdatera grafikdrivrutinerna kan också vara bra.
Men för mig så fungerade det att starta och spela på laptopen, men inte på min stationära, där det krachade ur till desktop efter huvudmenyn.
Ska försöka få igång det senare idag. Återkommer...

Jag har testat på tre olika datorer, med fem olika grafikkort (GTX 980, 980 Ti, 1080, GTX 765M och Radeon 480), med ett fullt uppdaterat Windows 10 med senaste drivrutinerna för alla grafikkort. Ingen funkade. Men när jag stängde av micken (se nyheten för info) gick det igång direkt.


signatur
Medlem
  • Accelerator/Decelerator deadzones don’t work on PC.

  • Support for all Thrustmaster TX variants to be added on PC.

  • Logitech G27 not recognised on PC.

  • Microphones sometimes aren’t being detected for ANNA on PC

  • Logitech G29 PlayStation wheel UI button prompts are incorrect.

  • Logitech MOMO can’t access events without using a keyboard.

  • PC players must have the Windows firewall enabled in order to play online

Vilka fler devices stöds inte då ovanstående är toppen av isberget i rattvärlden?

Jag citerar mitt eget inlägg häromdagen angående UWP:

  • [i]In computing, ioctl (an abbreviation of input/output control) is a system call for device-specific input/output operations and other operations which cannot be expressed by regular system calls

  • UWP does not support arbitrary IOCTL connections as part of the AppContainer isolation. -Chuck Walbourn - MSFT Microsoft, 2016[/i]

Dvs. som jag förstått det en liten söt multiplattformskompatibilitetsbubbla som om du ska använda något i måste utveckla speciellt stöd för direkt i paketet via API'er med övriga windows/drivare då det inte bryr sig i datorsetup i övrigt via andra drivare eller mjukvaror. Det känns framtidsosäkert och anti-pc-laddat. Spelet och drivrutiner/mjukvaror har beroende (eller ingen koppling alls) med varandra. Detta känns som en inkräktande totalflopp så länge inte steam, simulatorspel och gamla spel finns och bör aktivt bekämpas om du inte är en sån som kör med uppdaterad standardhårdvara, stora speltitlar som funnits ett par månader, ej bryr dig i spelen 2 år efter släpp och inte har några knepiga kontrollers. Forza hade för bövelen inte ens rattsupport för dom hade inte haft tid att lägga in specifika rattar. Fullskärmsproblem eller hertzproblem i en titel och du kan glömma att forcera videolägen. Jag betvivlar min h-shifter någonsin skulle fungera i något spel om inte utvecklarna för en given titel älskar Fanatec. Eller så har jag missat något med det isolerade paketkonceptet.

Medlem

Vad synd!
Det var riktigt längesedan jag körde ett bra arcadracingspel. Kul att serien kommer till PC med (jag kanske har missat något spel). Men om man bara väntar så kommer det väl till Steam som allt annat.

Releasehästryttare
Skrivet av rosroborb:

Vad synd!
Det var riktigt längesedan jag körde ett bra arcadracingspel. Kul att serien kommer till PC med (jag kanske har missat något spel). Men om man bara väntar så kommer det väl till Steam som allt annat.

Investera i Redout!

Medlem
Skrivet av Devan:

Hade varit många "tinfoil hattar" som sätts på om man va tvungen att sätta på sin mic i stället för att få spelet att funka

Hadde ett lan part för ett par år sen med CoD 4. Fick inte spelat att funka på en av datorerna och det spelade inge roll vad vi gjorde för att få spelet att starta, till's vi tryckte in en mic in till datorn. Då startade spelet uta några problem och vi tog bort micen för att testa om det var det och då slutta spelet funka igen, Trök in micken igen och woops spelet funkar.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av autograph:

Windows måste vara uppdaterat till den senaste versionen, annars går det inte att ladda ner och installera.
Uppdatera grafikdrivrutinerna kan också vara bra.
Men för mig så fungerade det att starta och spela på laptopen, men inte på min stationära, där det krachade ur till desktop efter huvudmenyn.
Ska försöka få igång det senare idag. Återkommer...

Jag har testat på tre olika datorer, med fem olika grafikkort (GTX 980, 980 Ti, 1080, GTX 765M och Radeon 480), med ett fullt uppdaterat Windows 10 med senaste drivrutinerna för alla grafikkort. Ingen funkade. Men när jag stängde av micken (se nyheten för info) gick det igång direkt.

Jag blev så glad när jag läste detta, tills jag såg att jag redan hade micken avbockad i mina inställningar.

900 spänn plus ledigt från jobbet för detta. Jipp-fucking-i.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vilken tur att de fick tillgång tidigare, sjukt bra fördel

Medlem

Har spelat någon timme på PC inga problem här, däremot så får man ju inte världens bäsa FPS:.

Medlem

Löste mitt krashproblem genom att avinstallera mitt antivirus (Avast) och aktivera Windows Defender istället... Mycket skumt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Löste mitt krashproblem genom att avinstallera mitt antivirus (Avast) och aktivera Windows Defender istället... Mycket skumt.

Haha, Scumbag Microsoft


signatur

Game long and prosper

Medlem

Försökte köpa det igår men fick error koder två gånger. De drog 899 kr från mitt konto två gånger men inte fan fick jag spelet. Nu är jag tvungen att tampas med supporten istället.

Medlem

Hur kom du ens på lösningen med mikrofonen? Känns inte som det är den grejen man bara går och stänger av.

Redaktör
Skrivet av Walter Bishop:

Hur kom du ens på lösningen med mikrofonen? Känns inte som det är den grejen man bara går och stänger av.

Jag har rotat runt en del i Forza-forumet och testat några saker folk föreslår där. Den här funkade för mig (men inte för alla).


signatur
Medlem

Detta är för jävligt rent ut sagt.

Jag har inte ens övervägt spelet eftersom jag inte gillar arkadracing, men varenda en skulle begära refunds för att visa att detta är åt helvete för dåligt. Hade de lagt lika mycket pengar på QA som de gör på sitt förbannade hypetåg hade ni inte behövt göra deras jobb. Och dessutom betala för det.

Fy fan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Mick tricket funkade för mig.

Medlem

Funkar de inte med logitech g27an??? Laggar sönder för mig på low, kanske dax för nytt g kort ^^^^^^^^

Medlem

Microsoft ❤️


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Varför skiter dom i PC, ska det vara så mycket problem kan dom lika gärna göra det enbart till XBONE!!!

Medlem

För mig hjälpte det att bocka ur i "Sekretessinställningar för mikrofon"!
Konstigt, på laptopen var mikrofoninställningar "på" men spelet fungerade ändå. Det fungerar med mick både i läget "på" och "av" på laptopen. (Nvidia 840).
På min stationära var det "på", men kraschade. Men efter att jag stängde av micken så fungerade det! Tack Tompa!!!
Men varför påverkar mick-inställningen spelet så pass att det inte gick att starta för vissa?? Bara för det så förlorade jag att spela en hel dag...
Allting flyter på bra, ser snyggt ut som fan och inga andra fel har jag upptäckt ännu, förutom att sandmolnen blinkar ibland.
(Jag har ett GeForce GTX 970.)
Det känns lite konsolaktigt, och lite som Dirt 2 (som jag gillar!).
Å det här har jag betalat 899 kr för. Bara för att få lite extraprylar och för att kunna få spela det före den 27 sept. Hmm.

Så, för mig hjälpte det att:
uppdatera till senaste Windows-versionen, Uppdatera gärna drivrutinerna och slå av micken. Yes, nu kan jag spela!


signatur

autograph

Medlem

Windows Store lär bli lika lyckat som GFWL


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vill tipsa om "Forza Motorsport 6: Apex", som är gratis på Store, som också är väldigt bra, rolig och supersnyggt.
Fast där kör man bara med olika bilar på olika racerbanor. Men det är roligt och otroligt snyggt!
Man kan även köpa låsta bilar för tio kr styck, om man vill. (Jag har köpt 14 st.)
Win10, senaste versionen, krävs för det spelet.


signatur

autograph

Inaktiv

Standard procedure i dagens vidriga spelmarknad. Får hoppas det kommer ut så man kan pirata det.

Medlem

Nä, börjar smått att ångra mig när jag spelat ett tag,
då det tyvärr nu känns och ser ut som brainless old times "Test Drive: Unlimited 2" och (random) "Need For Speed".
Och nu kraschade spelet ur till desktop mitt i ett race...

Update: Börjar gilla det mer och mer. Påminner mer om "Dirt"-serien.
Forza Horizon 3 har idag uppdaterats till version 1.0.18.2.


signatur

autograph

Medlem

spelar ingen roll om spelet skulle vara århundradets spel, köpa ett spel på microsoft live i windows är bara helt enkelt NEJ i protest att deras skit service suger.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Dvs. som jag förstått det en liten söt multiplattformskompatibilitetsbubbla som om du ska använda något i måste utveckla speciellt stöd för direkt i paketet via API'er med övriga windows/drivare då det inte bryr sig i datorsetup i övrigt via andra drivare eller mjukvaror. Det känns framtidsosäkert och anti-pc-laddat. Spelet och drivrutiner/mjukvaror har beroende (eller ingen koppling alls) med varandra. Detta känns som en inkräktande totalflopp så länge inte steam, simulatorspel och gamla spel finns och bör aktivt bekämpas om du inte är en sån som kör med uppdaterad standardhårdvara, stora speltitlar som funnits ett par månader, ej bryr dig i spelen 2 år efter släpp och inte har några knepiga kontrollers. Forza hade för bövelen inte ens rattsupport för dom hade inte haft tid att lägga in specifika rattar. Fullskärmsproblem eller hertzproblem i en titel och du kan glömma att forcera videolägen. Jag betvivlar min h-shifter någonsin skulle fungera i något spel om inte utvecklarna för en given titel älskar Fanatec. Eller så har jag missat något med det isolerade paketkonceptet.

Har inte läst på speciellt mycket, men AppContainer-konceptet är inte nytt, och togs säkerligen fram efter framgångarna som det har haft i iOS och Android, där det främsta syftet är säkerhet, att isolera applikationen från systemet och övriga applikationer. Sen med UWP-apparna finns det en möjlighet för utvecklare att spara tid, då samma kod i princip kan användas på flera system. Förhoppningsvis kommer dessa barnsjukdomar som Forza Horizon 3 har botas framöver, för om alla spel och andra applikationer bara funkar dåligt finns det ju ingen mening med det heller

Medlem

Efter micktricket har mitt funkat bra. Kul spel och synken mellan xbone och pc är en bra feature. Kör trippelskärm på pcn och slappar lite i soffan med xbonen.
Inga krashar över huvudtaget. Wohooo!

1
Skriv svar