Din dator orkar förmodligen köra Civilization VI

Robot
Releasehästryttare
Din dator orkar förmodligen köra Civilization VI
Medlem

För 4k då :)?

Avstängd

Jag var nära attans.

OS: Windows 6
PROCESSOR: Intel Core i2 2.5 Ghz
MEMORY: 3GB RAM
HARD DRIVE: 11GB or more
DVD-ROM: Har ingen
VIDEO CARD: 999MB DirectX 11 Video Card

Medlem

Jag var med nära duo core 3.4 ghz. Sablar..

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Jag var nära attans.

OS: Windows 6
PROCESSOR: Intel Core i2 2.5 Ghz
MEMORY: 3GB RAM
HARD DRIVE: 11GB or more
DVD-ROM: Har ingen
VIDEO CARD: 999MB DirectX 11 Video Card

Din profilbild matchar inte din dator

Medlem

För alla er som inte fattar var dom går med den nya stilen så sök på "Civilization Revolution" och jämnför. Skulle tro att det är däråt de vill pusha hela serien, även tjafset med att byggnaderna byggs ute på egna områden är också för att underlätta detta.

Inaktiv

Age of Empires 3 är något snyggare tycker jag.

Medlem
Skrivet av Kassler:

För alla er som inte fattar var dom går med den nya stilen så sök på "Civilization Revolution" och jämnför. Skulle tro att det är däråt de vill pusha hela serien, även tjafset med att byggnaderna byggs ute på egna områden är också för att underlätta detta.

Googla annars interaktionsdesign och andel människor med synproblem/bristande färgseende. Eller Civ IV.

Men nej, Revolution var en mindre komplex version av Civilization menat för en annan publik och konsoler. Civ VI är mer komplext strategiskt än Civ V och andra spel i serien på flera sätt.

Medlem

"Turordningsbaserade strategispel är inte kända för att kräva monstruösa komponenter, och Civ VI är inte något undantag."

Mja, Civ V var faktiskt rätt krävande när det kom. Jag fick uppgradera till en ny dator och då gick det fortfarande inte att spela på de allra högsta inställningarna.

Skrivet av Kassler:

För alla er som inte fattar var dom går med den nya stilen så sök på "Civilization Revolution" och jämnför. Skulle tro att det är däråt de vill pusha hela serien, även tjafset med att byggnaderna byggs ute på egna områden är också för att underlätta detta.

Det bästa i serien? Lägg till stöd för kontroll också så är jag med igen för första gången sedan Revolution.

Medlem

Bästa artikel titel jag läst denna dag.

Och ja, min halvstora bruk klara detta spel galant.

Ambassadör
Xbox

Hello Kitty-grafiken underlättar säkert. Handkontrollstöd och luktsudd på g. Trams.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av Kassler:

För alla er som inte fattar var dom går med den nya stilen så sök på "Civilization Revolution" och jämnför. Skulle tro att det är däråt de vill pusha hela serien, även tjafset med att byggnaderna byggs ute på egna områden är också för att underlätta detta.

Det bästa i serien? Lägg till stöd för kontroll också så är jag med igen för första gången sedan Revolution.

What?! Civ II är ju helt klart det bästa i serien.

Medlem
Skrivet av Frux:

"Turordningsbaserade strategispel är inte kända för att kräva monstruösa komponenter, och Civ VI är inte något undantag."

Mja, Civ V var faktiskt rätt krävande när det kom. Jag fick uppgradera till en ny dator och då gick det fortfarande inte att spela på de allra högsta inställningarna.

Tänkte samma, alltså, Civ5 var ju skit när det kom, liksom, dåligt optimerat på något sätt.
Jag tänker att civ6 mycket väl kan lida av samma sak, fast eftersom jag inte ser någon direkt teknisk revolution i civ6 så tror jag det kommer funka bättre mot dagens hårdvara.

Jag tycker det kändes som att det var ett ganska stort hopp mellan 4an och 5an, mycket större än det SER ut att vara nu. Då gick man från en tredjepartsmotor till en egen dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tråkigt att Firaxis övergav Beyond Earth när det fick dålig kritik och inte sålde bra. Med första expansionen är Beyond Earth helt ok, men det behövde ytterligare en expansion för att göra det mer unikt (skilja sig från Civ V). Men någon andra expansion kom aldrig.

Civ 6 verkar nu mer inriktat på att så många som möjligt ska kunna spela det. Enklare grafik och funktioner, möjligt att det blir en konsolrelease längre fram. Visst kommer jag spela det, men det känns bara som "en ny Civ". Hade önskat att de gjort något mer nytt än att bara spela säkra kort.

Medlem

Civ Behöver inte vara grafisk avancerat tycker jag. Hade gärna sett en webbaserad variant av Civ V

KoP
Medlem

Tror det är på håret att min laptop klarar det på minumum.

KoP
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hello Kitty-grafiken underlättar säkert. Handkontrollstöd och luktsudd på g. Trams.

Det ser väl inte speciellt Hello Kitty ut? Det ser väl rätt så vanligt ut för denna typ av spel. Normala byggnader, normalt landskap etc. Lite färgglatt och avslappnande för ögonen att fästa sig på. I normala fall brukar väl folk klaga på när paletten i ett spel drar åt det brungråa hållet så varför klaga denna gång? Ska det vara så svårt att någonsin bli nöjd?

Inaktiv
Skrivet av SebastianV:

Jag var nära attans.

OS: Windows 6
PROCESSOR: Intel Core i2 2.5 Ghz
MEMORY: 3GB RAM
HARD DRIVE: 11GB or more
DVD-ROM: Har ingen
VIDEO CARD: 999MB DirectX 11 Video Card

Såg att ingen huggit på den här innan så jag tog min chans men 1GB är inte 1000MB utan 1024MB Nu skrev du aldrig att det var det men döma av mönstret att du var en enhet kort på samtliga punkter så antyder det att det var det du mena.

Medlem

Linux kraven då? har dom inte publicerat dom än.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Linux kraven då? har dom inte publicerat dom än.

Samma hårdvara?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hello Kitty-grafiken underlättar säkert. Handkontrollstöd och luktsudd på g. Trams.

Jag kanske bara är extremt lättroad ikväll men jädrans vad jag skrattade

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Hello Kitty-grafiken underlättar säkert. Handkontrollstöd och luktsudd på g. Trams.

Nu kan du säkert Hello Kitty mycket bättre än jag då jag inte gjorde den kopplingen alls men tror mer på att läsbarhet var ledstjärnan i det här fallet.

Medlem

Jag kvalar precis in på recommended

Ceeeeelebrate good times come on ni na ni na na naaa


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar