Vad var bäst detta år tionde?

Medlem
Vad var bäst detta år tionde?

Nu när vi går in i ett nytt år tionde så undrar jag vad Du tycker var bäst / sämst det senaste 10 åren? Top eller Flopp, Kanon eller kalkon?

Du får gärna säga vad Du tycker var bäst alternativt sämst med de saker du listar upp. Tex bästa film mellan 2000 - 2010 och varför du tycker den var bäst. Story, skådespelar insattser, musik, helheten osv osv.

Tänk på att alla har olika tycke och smak och respektera andras åsikter!

Min lista:

Bästa Album 2000-2010

Green Day - American Idiot (2004)

Jag föredrar mest musik så som, AC/DC, Led Zeppelin, Motörhead och Direstraits. Men detta album är så sjukt bra producerat! Och deras texter om rebellen "Jesus of Seburbia" Som riktar sig mycket mot medias järngrepp över samhället.

Jag tänkte mycket på om Red Hot Chili Peppers kanon album "Stadium Arcadium" var det bästa albumet detta år tionde, men kom fram till att Green Day briljerar med Amrican Idiot då detta album har allt ett väl producerat album (både ljud mässigt och framförande) skall innehålla.

----------------------------------------------------------------

Bästa Tv-Spel 2000-2010

Kingdom Hearts (2003)

Detta spel kan verka otippat av många, men detta lir år så sjukt bra och mysigt!. Jag hade helst viljat säga Final Fantasy VII (men detta släpptes 1997) och ÄR och förblir världens bästa tv-spel (Enligt mig)

Jag är ett stort fan av Square och disney filmer är alltid trevliga och Square samt Buena Vista Games har gjort en perfekt blandning av glädje, sorg, galenskap, ljust och mörkt. Detta i en härlig symbios med många timmars spel tid. Man glömmer aldrig när man låste upp världen till "Sin favorit Disney film" (mitt fall var det Alladin)

Sedan musiken som i de flesta Square spel är helt magisk!

Kingdoms hearts hade jätte mycket roliga inslag och man tröttnade aldrig på spelet, man kanske kunde bli lite "trött" på en värld eller så, men så dök det upp något nytt och allt blev mycket roligare igen. Man ville bara spela vidare för att se vad som händer härnäst.

Karaktärer från sina favorit Square spel i en härlig blandning med Disney figurer, härliga miljöer och bra och drivande story är ett koncept som är i mitt tycke helt Wonderbar!!

Även del 2 leverar stort med fortsatt story samt nya och gammla bekantskaper.

Detta är min lista än så länge, och den kommer uppdateras mer senare. Men alltid roligt att höra vad andra tycker och tänker.

Så Vilket är Dina "Top of the Pops" 2000-2010?

Medlem

Ja, bästa spel lär vara Half Life 2. just för den revolutionerande grafik- och fysikmotorn + storyn samt den rena awesome-heten.
kommer inte ihåg releaseåret såhär på rak arm men jag vet att datum var den 16november...

Bästa film lär ju vara LOTR: Return of the king. Maffig och bra avslut på trilogin om ringen, dock saknade man kriget i fylke på slutet...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

Ja, bästa spel lär vara Half Life 2. just för den revolutionerande grafik- och fysikmotorn + storyn samt den rena awesome-heten.
kommer inte ihåg releaseåret såhär på rak arm men jag vet att datum var den 16november...

2k4

Skrivet av RagNy:

Bästa film lär ju vara LOTR: Return of the king. Maffig och bra avslut på trilogin om ringen, dock saknade man kriget i fylke på slutet...

Tycker att trilogin borde räknas som en film


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Bra och positiva:

Bästa musikalbum: Brave new world med Iron Maiden (2000)

Behöver man säga mer? Dickinson kom tillbaka till hans rätta plats:)

Bästa spel: Baldurs´Gate 2 - Shadows of Amn (2000)

Det är så här en uppföljare till ett riktigt RPG ska se ut. Ge oss en 3:a.

Bästa film: The Devil´s Rejects (2005)

Sid Haig och Bill Moseley är helt suveräna. Kallblodig film med humor. Se den!

Bästa event: Iron Maidens retro-turne. Kommer inte ihåg årtalen exakt men en konsert var 2008.

Jag besökte både Göteborg och Stockholm. Känslan att få höra Rime of the Ancient Mariner live var bar bäst.

Årtiondets nyhetsfängslande: WTC 11:e september 2001.

Jag satt hela dagen från att jag kom hem från jobbet och kollade nyhetssändningarna på TV.

Årtiondets tillkännagivande: Diablo 3 kommer. 2008

Ja, som inbiten Diablospelare är detta fantastiskt.

Dåliga och negativa:

Sämsta film: Cloverfield, 2008

Jag verkligen avskyr hand held camera-inspelningar. Filmen kunde blivit så mycket bättre om dom gett fan i den idiotiska idén.

-Hollywood! Apa inte efter den sketna trenden.

Sämsta spel: Might & magic VIII - Day of the destroyer, 2000.

Ja, vad säger man? Sämre grafik, lättare, kortvarigare och en skymf mot sina föregångare.

Nu orkar jag inte lista mer men sparar upplevelsen som gjorde störst intryck på mig till sist.

Tråkigaste händelse: Min far somnade in den 26:e januari 2008.

Vid en ålder av 67 år tog sjukdomen ut sin rätt. Vila i frid.

Det var min lista det:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Bästa musikalbum
Guns n' Roses - Chinese Democracy

Folk får gnälla hur mycket dom vill på att det inte är dom riktiga guns som spelar, att det inte låter som gamla guns n roses, men dom kan gå och gnälla på valjakt eller något för Axl är fortfarande en löjligt bra musiker och även om det låter överproducerat emellanåt så är nästan varje låt på skivan en guldklimp.

Folk hakar upp sig på namnet för mycket och alldeles för lite på innehållet.

Bästa spelet
Call Of Duty

Underbart spel där det inte längre fanns några hälsopaket som låg överallt, även om Medal Of Honor gjorde ett utmärkt jobb så var Call Of Duty knuffen som behövdes för att göra i princip det bästa WW2-spelet.

Fyfan vad det är svårt på svåraste, två gevärsskott och du är död.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

bästa spel: mass effect sån jävla bra handling och skit jag levde verkligen in i spelet

bästa film: sagan om ringen trilogin


signatur

Jävla Borgare

MFC
Medlem

Film: Chronicles of Riddick, Bourne
Spel: ... HL2-serien

Kommer inte på något som står ut i andra kategorier.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Bästa spelet
Call Of Duty

Underbart spel där det inte längre fanns några hälsopaket som låg överallt, även om Medal Of Honor gjorde ett utmärkt jobb så var Call Of Duty knuffen som behövdes för att göra i princip det bästa WW2-spelet.

Fyfan vad det är svårt på svåraste, två gevärsskott och du är död.

Alla vet att Brothers in Arms(1 och 2) är den bästa WW2 shootern. Det och Company of Heroes är de enda WW2 titlarna som överhuvudtaget är något att ha. Resten är bara copy cats. BiA: Earned in Blood var visserligen väldigt svårt för att inte säga helt jävla omöjligt på max men det är inte därför det var bra. Se gärna Zero Punctation och Deamon's soul.

Årtiondets bästa OS
GNU/Linux.
Årtiondets sämsta OS
Windows Vista/Windows Mobile(1.0-6.5). De är väldigt dåliga på olika sätt och jag kan inte avgöra en direkt vinnare

Störst överreaktion
FRA hardcore motståndare

Bästa album
Du & jag döden

Bästa utländska album
Reise, Reise


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bästa gåshuds-låtar
Talib Kweli - Get by:
"Even when the condition is critical, when the livin is miserable
Your position is pivotal, I ain't bullshittin you
Now, why would I lie? Just to get by?"

Håkan Hellström - Tro och tvivel:
"Har gått på knä så många år i den här staden
Men jag svär att jag hörde frälsningsarmén sjunga om att lämna allt
bakom sig
Första gången jag såg dig
och jag svär att jag hörde lastbilar från E4an
Dundra förbi där utanför
Natten vi kysste all skit vi gått igenom här ajö"

Bästa spel
Portal och braid

Bästa film
Eternal sunshine on the spotless mind.

Medlem

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

"Vad var bäst detta år tionde?"

Särskrivningen på trådtiteln.

Nej då. Det bästa var nog att jag började med musik och har kommit en bra bit in på vägen!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar