No Man's Sky fortsätter resan mot avgrunden

Robot
No Man's Sky fortsätter resan mot avgrunden
Medlem
No Man's Sky fortsätter resan mot avgrunden

No man sky är större fail än Duke nukem forever, grattis!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

No man sky är större fail än Duke nukem forever, grattis!

Påminn mig inte, får PTSD utav att tänka på Duke Nukem Forever.
Jag sparade ihop (studerade då, så det var knapert) till Collectors Edition i några månader.

Kan nog ha varit den sämsta investering jag har gjort än idag haha.

Medlem

Kan bara skratta åt dom som köpte på av impuls. Spelet såg ut som skit flera månader innan release.

Medlem

Det jag egentligen störde mig mest på i spelet var att alla planeter som man "upptäckte" redan var upptäckta. Det fanns ju baser och konstruerade föremål på varenda planet (baser som dessutom var smått identiska). Så för mig försvann själva upplevelsen med att "upptäcka" planeter när jag insåg att alla redan var bebodda. Hade fått en bild i huvudet om att man skulle besöka planeter som ingen tidigare satt sin fot på, men nej, det var aliens på varenda planet.

Då försvinner själva grejen med att döpa om saker också. Varför ska jag döpa om en planet som redan har ett namn och som dessutom redan är bebodd? Vad har jag för rätt att döpa om deras planet?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det här spelet tillsammans med The Division och Battlefront 3 måste vara de största skitspelen de senaste 5 åren. Och överhypade.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Utvecklarna är brända - fast dom har tjänat miljoner så det är väl lugnt!

Sony är inte brända, men dom har ändå tjänat miljoner och ingen kommer bry sig ändå!

--

Nu finns det väl i och för sig massa personer som faktiskt gillar spelet med - det kanske man också skall tänka på. Men det är troligen riktiga fans, som hade köpt spelet oavsett vad det hade varit, det hamnar ju precis i den där sjysta lilla fåran, Open Word+Survival+Crafting+Procedural där det ligger 80% skitspel som alla köper och fortsätter köpa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Det här spelet tillsammans med The Division och Battlefront 3 måste vara de största skitspelen de senaste 5 åren. Och överhypade.

Håller inte med om The Division, miljön och kännslan man fick i spelet var på en helt annan nivå och gjorde det lätt att komma in i spelete.

Problemet däremot med den var brist på endgame och buggar/fuskare på PC versionen (Spela på Xbox så slapp det mesta där). Men spelet i sig och soryn i den är det få andra spel som kommer upp till.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det här spelet tillsammans med The Division och Battlefront 3 måste vara de största skitspelen de senaste 5 åren. Och överhypade.

Hård defenition av skitspel där.
Division och BF 3 är ju ändå inte undermåliga. Kanske inte nått sin HYPE, men de är ju inte skitspel som sådana (även om nu BF3s launch gick åt skogen).

Medlem

Och det här skulle vara förvånande? Det är ett singleplayer-spel med i stort sett ingenting att göra. Snittspeltiden ligger på ca: 20h enligt Steamspy, och det var ungefär här (29h loggad tid) som även jag kände att spelet inte kunde ge mer. Fullt uppgraderad, pengar i överflöd och inga uppdrag att utföra. Jag stängde ner helt och väntar nu på mer content. Så fort basbyggande, fraktskepp osv kommer så kan spelet få någon mening. NMS har en jävligt bra grund, men det gäller som sagt att Hello Games är villiga att gå ner på knä och börja gräva så att spelet får det djup som vi blev lovade.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det här spelet tillsammans med The Division och Battlefront 3 måste vara de största skitspelen de senaste 5 åren. Och överhypade.

Battlefield 3 var ju trots allt riktigt roligt. Betydligt bättre än spelen som Dice har hostat upp sedan dess, i varje tycker jag det


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kan bara skratta åt dom som köpte på av impuls. Spelet såg ut som skit flera månader innan release.

För det första tycker jag det är oerhört irriterande med folk som dig som ens orkar skriva en egen kommentar för att berätta vad duktig du var som tyckte spelet var skit långt innan det släpptes.
Vad är det egentligen du vill höra, bra jobbat?
Sen är ju kommentaren i sig dum om man analyserar den; du vet att något är skit lååångt innan det släppts. Antingen är du synsk eller så bedömer du saker toklångt innan vanliga vettiga människor som bildar sig en ordentlig uppfattning när det faktiskt finns information att tillgå.
(Har länge irriterat mig på liknande kommentarer men inte orkat svara, så du fick nog några extra procent hårdhet men det kan du ha).

Så lite mer on topic; kunde man "se" att spelet var dåligt långt innan så är det rimligtvis mest det grafiska man tycker är dåligt. Trailers osv tyckte jag inte gav någon indikation på spelet skulle vara så pass enformigt som det kritiseras för.
Det är väl det stora problemet med alla spel; omöjligt att på förhand bedöma gameplay och hur långlivat spelet kommer vara.

Jag minns den gamla goda tiden. När dinosaurer sprang lösa och recensionerna fick landa ordentligt innan man kunde köpa spelet. Det fanns det iofs inte så mycket plats för indie-spel i Super Power å Super Play så i vanlig ordning finns det för- och nackdelar med det mesta.

Medlem

Tyvärr kommer inte mer content rädda spelet, planetgeneratorn är ju totalkass, det enda som skiljer de flesta planeter är ju texturer.. Alla planeter ser likadana ut, djur känns likadana. Man blir ju inte direkt ofta överraskad av någon i miljöerna på planeterna. Än värre ställt är det med de tusentals sjukt tråkiga alienbyggnaderna som finns på varenda planet. Rymtstationerna? Icabutiker är mer intressanta att besöka än dessa lol. Tror de kommer inse att det inte är någon meningen att försöka mjölka den här kattguldskossan.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Vercadi:

Kan bara skratta åt dom som köpte på av impuls. Spelet såg ut som skit flera månader innan release.

För det första tycker jag det är oerhört irriterande med folk som dig som ens orkar skriva en egen kommentar för att berätta vad duktig du var som tyckte spelet var skit långt innan det släpptes.
Vad är det egentligen du vill höra, bra jobbat?
Sen är ju kommentaren i sig dum om man analyserar den; du vet att något är skit lååångt innan det släppts. Antingen är du synsk eller så bedömer du saker toklångt innan vanliga vettiga människor som bildar sig en ordentlig uppfattning när det faktiskt finns information att tillgå.
(Har länge irriterat mig på liknande kommentarer men inte orkat svara, så du fick nog några extra procent hårdhet men det kan du ha).

Så lite mer on topic; kunde man "se" att spelet var dåligt långt innan så är det rimligtvis mest det grafiska man tycker är dåligt. Trailers osv tyckte jag inte gav någon indikation på spelet skulle vara så pass enformigt som det kritiseras för.
Det är väl det stora problemet med alla spel; omöjligt att på förhand bedöma gameplay och hur långlivat spelet kommer vara.

Jag minns den gamla goda tiden. När dinosaurer sprang lösa och recensionerna fick landa ordentligt innan man kunde köpa spelet. Det fanns det iofs inte så mycket plats för indie-spel i Super Power å Super Play så i vanlig ordning finns det för- och nackdelar med det mesta.

Vill bara instämma till väldigt bra kommentar. Hade spelet sett skit ut innan release hade det självklart inte fått sån hype. Såg tvärtom väldigt bra ut på de gameplay-videos de visade.

Medlem

"No man in the sky"

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Vercadi:

Kan bara skratta åt dom som köpte på av impuls. Spelet såg ut som skit flera månader innan release.

För det första tycker jag det är oerhört irriterande med folk som dig som ens orkar skriva en egen kommentar för att berätta vad duktig du var som tyckte spelet var skit långt innan det släpptes.
Vad är det egentligen du vill höra, bra jobbat?
Sen är ju kommentaren i sig dum om man analyserar den; du vet att något är skit lååångt innan det släppts. Antingen är du synsk eller så bedömer du saker toklångt innan vanliga vettiga människor som bildar sig en ordentlig uppfattning när det faktiskt finns information att tillgå.
(Har länge irriterat mig på liknande kommentarer men inte orkat svara, så du fick nog några extra procent hårdhet men det kan du ha).

Så lite mer on topic; kunde man "se" att spelet var dåligt långt innan så är det rimligtvis mest det grafiska man tycker är dåligt. Trailers osv tyckte jag inte gav någon indikation på spelet skulle vara så pass enformigt som det kritiseras för.
Det är väl det stora problemet med alla spel; omöjligt att på förhand bedöma gameplay och hur långlivat spelet kommer vara.

Jag minns den gamla goda tiden. När dinosaurer sprang lösa och recensionerna fick landa ordentligt innan man kunde köpa spelet. Det fanns det iofs inte så mycket plats för indie-spel i Super Power å Super Play så i vanlig ordning finns det för- och nackdelar med det mesta.

Vill bara instämma till väldigt bra kommentar. Hade spelet sett skit ut innan release hade det självklart inte fått sån hype. Såg tvärtom väldigt bra ut på de gameplay-videos de visade.

Okej för att vidareutveckla varför spelet såg ut som skit.

Gameplay, åka till planeter som ser likadana ut.
Växter har olika format men du letar efter samma resources på varje planet.
Trading och lära sig nya språk handlade om att läsa obelisker eller någon annan skit.
Varje planet sades vara oupptäckt men var alltid bebodd av aliens.
Ingen interaktion med naturen utan dom springer bara runt som hjärndöda varelser.
Du spelar i första person men saknar modell, utan du är ett flygande multiverktyg.
Ingen multiplayer.
Combat och rymdstriderna såg väldigt dåliga ut.
Ingen story och väldigt dåligt med innehåll för "skapa din egna story"

Detta kommer jag på, på rakt arm vilken uppdagades innan release.

Alla som köpt spelet och förväntat sig annorlunda har gått på dyr marknadsförning från både utvecklare och utgivare.

Därför jag skrattar åt alla köptorskar som sedan sitter och klagar.

Medlem

Alltid intressant att läsa om det här spelet. Jag tillhör ju dem som faktiskt gillar spelet - och gillar det alltmer jag spelar det. Är jag då ett fan?

Näeh, var rätt besviken när jag insåg vartåt det lutade. Jag hoppades på ett fett rymdspel, men allt handlade om planeterna, och blir man attackerad i rymden så tenderar jag att reloada previous save och försöka igen hellre än att slåss. Jag hade alltså väldigt låga förväntningar när jag köpte det på PS4:an för ett jämförelsevis bra pris (dvs mycket lägre än ex Battlefron osv).

Ja, view distance och FOV är löjligt dåligt och till en början verkar spelet väldigt repetitivt. Där jag är nu finns det helt nya baser och ruiner jag aldrig sett tidigare (även om de i grunden "innehåller" samma grejer).

Det finns planeter av väldigt olika storlek (ja, han som gick runt och mätte kanske glömde det, eller inte ens visste det) och innehåll inom just detta solsystem. Vissa är extremt karga med väldigt aggressiva djur, andra är nästan regnskogsliknande och flera varianter däremellan.

"Galaxerna" ser ärligt talat för jävliga ut jämfört med ex Elite Dangerous, men jag gillar grafikstilen på rymden och planeterna. Skeppen är väl mer komiska och Vy'keen och Gex ska vi inte äga så mycket om.

Poängen är fortfarande att folk verkade ha inbillat *sig själva* en massa om spelet och blev säkert enormt besvikna. Att en Studio som aldrig tidigare gjort en PC-titel skulle släppa en buggig day 1 borde man väl nästan kunnat förutspått?

Är spelet då bra? Näeh, det kan nog inte ens jag säga, men det är jäkligt mysigt. Det är den ultimata casual play-titeln för mig. Avkoppling efter jobbet, som en "feel good"-film, lite som att se "The Life Aquatic with Steve Zissou" när man är lite bakis. Men visst, betalade man fullt Steam-pris dag 1 och trodde man fick en actionröjare så fattar jag att man släppte titeln som dagens lunch under vinterkräksjuketider.

Tyvärr verkar kritiken ha lett till mer eller mindre isolering från studions sida. Hade nog förväntat mig lite mer info om kommande innehåll vid det här laget, kanske till och med någon liten "content" patch.

Men som någon sa tidigare: Det finns dom som uppskattar titeln för vad den är och sakta strävar vidare mot (nästa) centrum utan någon större brådska. Men fan, hade jag käpt spelet på Steam hade jag också varit jävligt kokt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Vercadi:

Kan bara skratta åt dom som köpte på av impuls. Spelet såg ut som skit flera månader innan release.

För det första tycker jag det är oerhört irriterande med folk som dig som ens orkar skriva en egen kommentar för att berätta vad duktig du var som tyckte spelet var skit långt innan det släpptes.
Vad är det egentligen du vill höra, bra jobbat?
Sen är ju kommentaren i sig dum om man analyserar den; du vet att något är skit lååångt innan det släppts. Antingen är du synsk eller så bedömer du saker toklångt innan vanliga vettiga människor som bildar sig en ordentlig uppfattning när det faktiskt finns information att tillgå.
(Har länge irriterat mig på liknande kommentarer men inte orkat svara, så du fick nog några extra procent hårdhet men det kan du ha).

Så lite mer on topic; kunde man "se" att spelet var dåligt långt innan så är det rimligtvis mest det grafiska man tycker är dåligt. Trailers osv tyckte jag inte gav någon indikation på spelet skulle vara så pass enformigt som det kritiseras för.
Det är väl det stora problemet med alla spel; omöjligt att på förhand bedöma gameplay och hur långlivat spelet kommer vara.

Jag minns den gamla goda tiden. När dinosaurer sprang lösa och recensionerna fick landa ordentligt innan man kunde köpa spelet. Det fanns det iofs inte så mycket plats för indie-spel i Super Power å Super Play så i vanlig ordning finns det för- och nackdelar med det mesta.

Vill bara instämma till väldigt bra kommentar. Hade spelet sett skit ut innan release hade det självklart inte fått sån hype. Såg tvärtom väldigt bra ut på de gameplay-videos de visade.

Okej för att vidareutveckla varför spelet såg ut som skit.

Gameplay, åka till planeter som ser likadana ut.
Växter har olika format men du letar efter samma resources på varje planet.
Trading och lära sig nya språk handlade om att läsa obelisker eller någon annan skit.
Varje planet sades vara oupptäckt men var alltid bebodd av aliens.
Ingen interaktion med naturen utan dom springer bara runt som hjärndöda varelser.
Du spelar i första person men saknar modell, utan du är ett flygande multiverktyg.
Ingen multiplayer.
Combat och rymdstriderna såg väldigt dåliga ut.
Ingen story och väldigt dåligt med innehåll för "skapa din egna story"

Detta kommer jag på, på rakt arm vilken uppdagades innan release.

Alla som köpt spelet och förväntat sig annorlunda har gått på dyr marknadsförning från både utvecklare och utgivare.

Därför jag skrattar åt alla köptorskar som sedan sitter och klagar.

Jag håller med.
det var inte svårt att se genom den fakade fasad no man sky levererade av hype.
jag kan inte heller se hur/varför så många lurats.
jag tror att några "så gärna ville" att detta skulle bli bra och några kollade bara dom mest hypade sakerna med såg inte varningstecknen som fanns tidigt.

jag har inte alls följt hypen kring no man sky förrutom just kollat in vad för spel det är nån månad innan det släpptes, såg snabbt att detta kommer inte bli bra pga ett antal varningstecken och frågor som inte besvarades och jag kan inte tänka mig att jag var ensam om det.
det får mig inte att känna extra duktig eller nått heller men det bygger väll på erfarenhet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gav spelet 3 dagar av min tid, har inget sug att fortsätta.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Alltid intressant att läsa om det här spelet. Jag tillhör ju dem som faktiskt gillar spelet - och gillar det alltmer jag spelar det. Är jag då ett fan?

Näeh, var rätt besviken när jag insåg vartåt det lutade. Jag hoppades på ett fett rymdspel, men allt handlade om planeterna, och blir man attackerad i rymden så tenderar jag att reloada previous save och försöka igen hellre än att slåss. Jag hade alltså väldigt låga förväntningar när jag köpte det på PS4:an för ett jämförelsevis bra pris (dvs mycket lägre än ex Battlefron osv).

Ja, view distance och FOV är löjligt dåligt och till en början verkar spelet väldigt repetitivt. Där jag är nu finns det helt nya baser och ruiner jag aldrig sett tidigare (även om de i grunden "innehåller" samma grejer).

Det finns planeter av väldigt olika storlek (ja, han som gick runt och mätte kanske glömde det, eller inte ens visste det) och innehåll inom just detta solsystem. Vissa är extremt karga med väldigt aggressiva djur, andra är nästan regnskogsliknande och flera varianter däremellan.

"Galaxerna" ser ärligt talat för jävliga ut jämfört med ex Elite Dangerous, men jag gillar grafikstilen på rymden och planeterna. Skeppen är väl mer komiska och Vy'keen och Gex ska vi inte äga så mycket om.

Poängen är fortfarande att folk verkade ha inbillat *sig själva* en massa om spelet och blev säkert enormt besvikna. Att en Studio som aldrig tidigare gjort en PC-titel skulle släppa en buggig day 1 borde man väl nästan kunnat förutspått?

Är spelet då bra? Näeh, det kan nog inte ens jag säga, men det är jäkligt mysigt. Det är den ultimata casual play-titeln för mig. Avkoppling efter jobbet, som en "feel good"-film, lite som att se "The Life Aquatic with Steve Zissou" när man är lite bakis. Men visst, betalade man fullt Steam-pris dag 1 och trodde man fick en actionröjare så fattar jag att man släppte titeln som dagens lunch under vinterkräksjuketider.

Tyvärr verkar kritiken ha lett till mer eller mindre isolering från studions sida. Hade nog förväntat mig lite mer info om kommande innehåll vid det här laget, kanske till och med någon liten "content" patch.

Men som någon sa tidigare: Det finns dom som uppskattar titeln för vad den är och sakta strävar vidare mot (nästa) centrum utan någon större brådska. Men fan, hade jag käpt spelet på Steam hade jag också varit jävligt kokt.

Poängen är fortfarande att folk verkade ha inbillat *sig själva*. Inte så svårt för folk när dom blir lovande massa saker som de inte fick.

KoP
Medlem

Har det hänt något i NMS (uppdatering och så)? Nu var det säkert en månad sedan jag spelade det så man undrar ju.

KoP
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Poängen är fortfarande att folk verkade ha inbillat *sig själva* en massa om spelet och blev säkert enormt besvikna. Att en Studio som aldrig tidigare gjort en PC-titel skulle släppa en buggig day 1 borde man väl nästan kunnat förutspått?

Nä det handlar inte om vad folk har inbillat sig utan vad som faktiskt utlovades. :/

Medlem

Det jag tycker är absolut jävligast i hela denna röra är hur dålig kommunikationen med spelarna har varit. Utvecklaren har ju varit helt tyst i snart två månader nu, och dessförinnan bemöttes kritik endast med glättiga tweets om hur "fantastiskt" det är att folk spelar deras spel... eh va?

Hoppas innerligt att de kommer ta sig i kragen och ta ansvar för den rent ut sagt falska marknadsföringen. Jag har personligen spelat spelet i ca 40 timmar sammanlagt och kan ärligt säga att jag haft roligt en stor del av tiden... men en nästan lika stor andel tid har spenderats med slentrianmässigt farmande i hopp om att nästa vrå, nästa planet eller nästa galax ska överraska mig med någon ny funktion, att ett av alla borttappade löften ska infrias. Men till slut gav t.o.m. jag upp hoppet, då varje ny upptäckt inte var så ny, och besvikelsen växte sig för stor.

Nu har jag inte rört spelet på snart fyra veckor, och även om jag hoppas på att jag kommer få en anledning att plocka upp det i framtiden, så säger magkänslan att så kommer det inte bli.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Utvecklarna är brända - fast dom har tjänat miljoner så det är väl lugnt!

Sony är inte brända, men dom har ändå tjänat miljoner och ingen kommer bry sig ändå!

--

Nu finns det väl i och för sig massa personer som faktiskt gillar spelet med - det kanske man också skall tänka på. Men det är troligen riktiga fans, som hade köpt spelet oavsett vad det hade varit, det hamnar ju precis i den där sjysta lilla fåran, Open Word+Survival+Crafting+Procedural där det ligger 80% skitspel som alla köper och fortsätter köpa.

Det har alltid varit ett nischspel och jag förstår personligen inte hur så många fick för sig att det skulle vara svaret på alla deras drömmar. Jag är definitivt inget 'riktigt fan' men hade inte heller några illusioner om vad ett team på 19 personer klarar av att leverera och för mig räckte det att kunna glida omkring obehindrat och se den mer extrema varianten av procedurell generering.

Jag spelar inte längre men har lagt ner mer tid på NMS än många andra AAA-spel som är gjorda för massorna, exempelvis Dragon Age Inquisition, Witcher-spelen och Dying Light.

Medlem

Tycker det är så himla synd om det där spelet

Medlem

For meg som kun har sett på andre spille No Man's Sky på youtube, så kan det for meg også se ut som om at folk ikke skjønner at NMS's spilldesign er simpel og grunn.

Når et spill er så simpelt laget og når spillmekanikken er så grunn, så burde det ringe en varselbjelle hos folk, men dårlige spill synes å være noe folk kanskje har tilvendt seg.

For meg så ser det ut som om at NMS er intet mindre enn en katastrofe for såkalt "PC gaming".

NSM er åpenbart et spill egnet for barn som ikke vet bedre.

Medlem

Det enda som är trist egentligen är att dom är tysta man får hoppas det inte har med sony att göra.

Som ett indie bolag så är kund kontakt allt..

Man får väl hoppas att skälet till tystnad att dom gör om spelet i bakgrunden och inte vågar säga något förrens dom är helt säkra.

Men jag misstänker att spelföretaget som sådant kommer sluta existera inom snar framtid.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

oops missat helt dom har kommuncierat om patch news den 23 september

https://twitter.com/hellogames

http://www.no-mans-sky.com/log/


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hahah, det gick precis som jag förutspådde för det här spelet.

Det går inte att släppa en spel med random innehåll.


signatur
Medlem
Skrivet av Notumforce:

oops missat helt dom har kommuncierat om patch news den 23 september

https://twitter.com/hellogames

http://www.no-mans-sky.com/log/

Väntar fortfarande på att de ska lägga till vettiga features.

12
Skriv svar