Planet Coaster – krascha vagnar rakt in i folkmassa

Robot
Planet Coaster – krascha vagnar rakt in i folkmassa
Medlem
Planet Coaster – krascha vagnar rakt in i folkmassa

Alpha och den släpps i november? Hur kort tid ska den vara i beta egentligen? Eller kör dom beta när det "släpps"? Nja blir nog att vänta och se hur det går om den bara är i alpha just nu

Medlem

Vad hette den andra Rollercoaster-simulatorn man inte skulle köpa?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Alpha och den släpps i november? Hur kort tid ska den vara i beta egentligen? Eller kör dom beta när det "släpps"? Nja blir nog att vänta och se hur det går om den bara är i alpha just nu

Alpha har pågått i snart ett år och spelet är trots sitt tidiga stadium ett förhållandevis bugg-fritt där jag får förmoda är en av orsakerna till den sena betan.

Medlem
Skrivet av billybob:

Vad hette den andra Rollercoaster-simulatorn man inte skulle köpa?

Antar att det är Rollercoaster Tycoon World du syftar på?

Avstängd

Planet Coaster följer samma spår som skaparna utav Cities: Skylines. Sim City och EA blev en flopp och samma sak som dom går också skaparna av RollerCoaster Tycoon 3, Tycoon World.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av billybob:

Vad hette den andra Rollercoaster-simulatorn man inte skulle köpa?

Antar att det är Rollercoaster Tycoon World du syftar på?

Ja kanske? För det var väl den som hade tveksamt utförande?

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Smoo87:

Alpha och den släpps i november? Hur kort tid ska den vara i beta egentligen? Eller kör dom beta när det "släpps"? Nja blir nog att vänta och se hur det går om den bara är i alpha just nu

Alpha har pågått i snart ett år och spelet är trots sitt tidiga stadium ett förhållandevis bugg-fritt där jag får förmoda är en av orsakerna till den sena betan.

Men är det inte i betan man finslippar? Eller har jag förstått det fel?

Medlem

Med den gravitationen så förstår jag varför det spårade ur.

Medlem

Vist är väll ingen verklighets simulator, men va kul roller coaster 1 och 2:an jag prova lite grann men var mer dlc med fler bannor.

Har 3 själv och tja har inte spelat det på år.

Men denna verkar bli mer av den overkliga varan och troligen inget köp. Har spelat färdigt denna genre.

Medlem

"No Man's Planet Coaster"?


signatur

autograph

Medlem

Skön trailer

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Smoo87:

Alpha och den släpps i november? Hur kort tid ska den vara i beta egentligen? Eller kör dom beta när det "släpps"? Nja blir nog att vänta och se hur det går om den bara är i alpha just nu

Alpha har pågått i snart ett år och spelet är trots sitt tidiga stadium ett förhållandevis bugg-fritt där jag får förmoda är en av orsakerna till den sena betan.

Men är det inte i betan man finslippar? Eller har jag förstått det fel?

Om man ska gå efter standarddefinitioner:

Pre-alpha: Lista ut vad man vill ha i spelet
Alpha: Lägga in sagda innehåll
Beta: Buggfix

Sen sker det ju i princip alltid ett överlappande i olika mängd.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Smoo87:

Alpha och den släpps i november? Hur kort tid ska den vara i beta egentligen? Eller kör dom beta när det "släpps"? Nja blir nog att vänta och se hur det går om den bara är i alpha just nu

Alpha har pågått i snart ett år och spelet är trots sitt tidiga stadium ett förhållandevis bugg-fritt där jag får förmoda är en av orsakerna till den sena betan.

Men är det inte i betan man finslippar? Eller har jag förstått det fel?

Vanligtvis är det Alfa så länge man lägger till nya funktioner, när alla features är på plats förbättrar man allt under en Betafas men det kan innebära lika mycket grovslip som finslip.
Oavsett vad folk i allmänhet tror så finns det ingen standardiserad definition av dessa faser utan det är naturligtvis utvecklaren som väljer vad de vill kalla sitt interna arbetsupplägg/sina faser.

Medlem

Hmm, och det är vad spelet går ut på eller? Ser ju...kul ut.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Med den gravitationen så förstår jag varför det spårade ur.

Jag trodde det var för att banan avsiktligt tog slut, det syns rätt klart i videon.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, och det är vad spelet går ut på eller? Ser ju...kul ut.

Prova googla lite så hittar du säkert bra gameplay videos och artiklar om spelet. Även FZ har skrivit flera gånger om det tidigare.

Denna nyhet visar bara att spelet kommer att ha olyckor och destruktiva funktioner, precis som Roller Coaster Tycoon-spelen. Även liknande Sim City där man kan bygga och underhålla en stad, men även vräka loss destruktion ifall man känner för det.

Här är en kort summering från Frontier; Create, manage, share.

Medlem

Hur kan man spela Alphan, st[r inget om det n[gonstans. Bara om Betan

Medlem

haha såg väldigt lustigt ut

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Hur kan man spela Alphan, står inget om det någonstans. Bara om Betan

Alfan slutade bli tillgänglig för nya köp i augusti. Nu kan man bara förbeställa färdiga spelet.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Luffarkaka:

Hur kan man spela Alphan, står inget om det någonstans. Bara om Betan

Alfan slutade bli tillgänglig för nya köp i augusti. Nu kan man bara förbeställa färdiga spelet.

Alternativt köpa Planet Coaster: Thrillseeker Edition där betan ingår. Det är dock inte längre, precis som du säger, möjligt att få tillgång till Alpha.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Luffarkaka:

Hur kan man spela Alphan, står inget om det någonstans. Bara om Betan

Alfan slutade bli tillgänglig för nya köp i augusti. Nu kan man bara förbeställa färdiga spelet.

Alternativt köpa Planet Coaster: Thrillseeker Edition där betan ingår. Det är dock inte längre, precis som du säger, möjligt att få tillgång till Alpha.

Med andra ord d[, FZ borde kolla upp detta lite b'ttre en att komma ut med falska p[st[enden att man kan b;rja spela Alphan nu.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luffarkaka:

Med andra ord d, FZ borde kolla upp detta lite b'ttre en att komma ut med falska pstenden att man kan b;rja spela Alphan nu.

Låter som om någon blev ledsen över att inte kunna spela.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Luffarkaka:

Hur kan man spela Alphan, står inget om det någonstans. Bara om Betan

Alfan slutade bli tillgänglig för nya köp i augusti. Nu kan man bara förbeställa färdiga spelet.

Alternativt köpa Planet Coaster: Thrillseeker Edition där betan ingår. Det är dock inte längre, precis som du säger, möjligt att få tillgång till Alpha.

Med andra ord d[, FZ borde kolla upp detta lite b'ttre en att komma ut med falska p[st[enden att man kan b;rja spela Alphan nu.

Fast de har ju inte helt fel, går ju utmärkt att börja spela alpha nu om man har köpt det sen tidigare.

Medlem

Avklarad "alfakod":

⁕Halvera gravitationen✔
⁕Stäng av kollision mellan vagn och besökare✔
⁕Skjut iväg besökare när vagn är inom 2 meters radie ✔

Väldigt oblodigt... och glada besökare ... de ju bra.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

I spelet ingår även spelet "Lawsuit simulator" där du måste spendera en oändligt massa timmar i rättegången efter alla skador som din dåliga konstruktion har orsakat.

Fun for ages from 40-80!

Skribent

Jag får be om ursäkt – glömde helt bort att alphan inte går att få tag på längre. Lyckligtvis har någon vänlig redaktör redan varit inne och korrigerat nyheten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Gnällkuk

Ser fram emot detta, har varit sugen på spelet men alpha-tillgång var alldeles för dyrt tyckte jag. Avvaktar recensioner när det är släppt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Ser fram emot detta, har varit sugen på spelet men alpha-tillgång var alldeles för dyrt tyckte jag. Avvaktar recensioner när det är släppt.

Ja, alfan var faktiskt rejält mycket dyrare än pre-order. Lite konstigt, man tycker att de som spelar alfan och hjälper dem med buggar och balans borde få någon belöning istället för att få betala mer.

Medlem

Sims life matter!!!

12
Skriv svar