Oculus-grundaren Palmer Luckey förnekar Trump-sympatier

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av superapan:
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Ska du använda "politisk åsikt" som skydd för att vara en rutten individ med förfärliga värderingar? Ledsen. Yttrandefriheten innefattar också att man kan få höra att man är ett rövhål, oavsett vilken falang man anser sig tillhöra.

Hur är Palmer Luckey en rutten individ med förfärliga värderingar? Ganska allvarliga anklagelser.

Jag svarar på "kebbe":s uttalande. Anhängare av vad som betraktas som extrema åsikter tenderar att konspiratoriskt uppröras av motkritik. Gärna åberopa det fria ordet, och beklaga sig över hur de blir marginaliserade när deras extrema åsikt inte mottas som allmängiltig.

Medlem

Bra och intressant nyhet. Fortsätt som ni gör FZ.

Obs: Ärlig åsikt, ingen sarkasm.

Medlem

Palmer har ju inte bara gjort ett politiskt ställningstagande – han har ju aktivt gett sin in i leken genom smutskastning. Då får han väl ändå skylla sig själv om det blir lite reaktioner. T.ex att andra företag gör sitt ställningstagande genom att inte utveckla för Oculus. Kapitalister röstar med med plånboken - det förstår nog Palmer.

Skrivet av anon_306295:

Hur är Palmer Luckey en rutten individ med förfärliga värderingar?

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

Inaktiv

Själv tror jag detta bara är PR-taktiker från t.ex. Scruta Games.
De gör några kassa VR-spel ingen ändå kommer köpa och tar då detta tillfälle i akt att bojkotta Oculus om inte Palmer Luckey slutar(vilket han såklart inte kommer göra för att en liten skitstudio bojkottar dem).
Nu kommer de iaf få publicitet och några förvirrade SJW:s kommer hylla dem och kanske även köpa deras spel.

Inaktiv
Skrivet av Zhin:

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

På vilket sätt menar du att Trump är en rasist?

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Zhin:

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

På vilket sätt menar du att Trump är en rasist?

På det sättet att en person som säger rasistiska saker om t.ex mexikaner och muslimer är en rasist.

Inaktiv
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Zhin:

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

På vilket sätt menar du att Trump är en rasist?

På det sättet att en person som säger rasistiska saker om t.ex mexikaner och muslimer är en rasist.

Okej vad exakt har han sagt som är rasistiskt?

Medlem
Skrivet av Cortex:

Och?

Jag hoppas att du i tjänsten som förskollärare (din profil) lär våra barn att att bemöta våld och hat med mer än en axelryckning.

Medlem
Skrivet av neocon:

Till skillnad från våldsUTÖVANDE icke-rasister som Hillary Clinton som startat flera blodiga krig och konflikter. Libyen var väl mer eller mindre hennes görning t.ex. Ogillar både Shillary och Drumpf så jag försöker inte försvara orangutangsonen men att han skulle vara rasist kan du inte veta. Han gör en massa klantiga uttalanden om ALLT, inte bara att mexikaner är våldtäktsmän eller att den globala uppvärmningen är en kinesisk konspiration. Han kan lika gärna bara vara en manipulativ person som är taktisk nog att säga sådant för att få de rasistiskt lagda att rösta på honom. Den senaste tiden har han gjort framträdanden i svarta kyrkor och talat väldigt gott om afroamerikaner och hur han ska göra det bättre för dom. Ska vi tolka det som att han är "black supremacist"?

Då låter det ju som helt lysande att ge Trump medel att inte bara snacka, utan även utöva det han säger.

Medlem

Vad har Luckeys politiska åsikt att göra med produkten?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Zhin:

Palmer har ju inte bara gjort ett politiskt ställningstagande – han har ju aktivt gett sin in i leken genom smutskastning. Då får han väl ändå skylla sig själv om det blir lite reaktioner. T.ex att andra företag gör sitt ställningstagande genom att inte utveckla för Oculus. Kapitalister röstar med med plånboken - det förstår nog Palmer.

Skrivet av Pecman:

Hur är Palmer Luckey en rutten individ med förfärliga värderingar?

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

Till skillnad från våldsUTÖVANDE icke-rasister som Hillary Clinton som startat flera blodiga krig och konflikter. Libyen var väl mer eller mindre hennes görning t.ex. Ogillar både Shillary och Drumpf så jag försöker inte försvara orangutangsonen men att han skulle vara rasist kan du inte veta. Han gör en massa klantiga uttalanden om ALLT, inte bara att mexikaner är våldtäktsmän eller att den globala uppvärmningen är en kinesisk konspiration. Han kan lika gärna bara vara en manipulativ person som är taktisk nog att säga sådant för att få de rasistiskt lagda att rösta på honom. Den senaste tiden har han gjort framträdanden i svarta kyrkor och talat väldigt gott om afroamerikaner och hur han ska göra det bättre för dom. Ska vi tolka det som att han är "black supremacist"?

Trump har bytt åsikter från dag till dag när det gäller väldigt många frågor. Men en av de få som han verkar ha hållit sig relativt till konsekvent under åren är det minst sagt suspekta förhållningssättet till vissa minoritetsgrupper. Som här, från 1989:

https://www.theguardian.com/us-news/2016/feb/17/central-park-...
http://www.newyorker.com/news/amy-davidson/donald-trump-and-t...

Så sent som 2013 frågade någon honom det, han verkar inte ha ändrat sin uppfattning:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/325982969040879620...

För övrigt tycker jag det är lite slött att ursäkta någons rasistiska uttalanden med att han även kränker en massa andra grupper och individer utöver detta. Det här är hans åsikter som han saluför offentligt, och folk hör dessa åsikter och röstar på honom på grund av just dessa åsikter. Blir han vald till president kommer dessa åsikter naturligtvis att få konsekvenser.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Zhin:

Palmer har ju inte bara gjort ett politiskt ställningstagande – han har ju aktivt gett sin in i leken genom smutskastning. Då får han väl ändå skylla sig själv om det blir lite reaktioner. T.ex att andra företag gör sitt ställningstagande genom att inte utveckla för Oculus. Kapitalister röstar med med plånboken - det förstår nog Palmer.

Skrivet av Pecman:

Hur är Palmer Luckey en rutten individ med förfärliga värderingar?

Han stöttar en våldshetsande rasist. Finns många som tycker det är ganska ruttet.

Till skillnad från våldsUTÖVANDE icke-rasister som Hillary Clinton som startat flera blodiga krig och konflikter. Libyen var väl mer eller mindre hennes görning t.ex. Ogillar både Shillary och Drumpf så jag försöker inte försvara orangutangsonen men att han skulle vara rasist kan du inte veta. Han gör en massa klantiga uttalanden om ALLT, inte bara att mexikaner är våldtäktsmän eller att den globala uppvärmningen är en kinesisk konspiration. Han kan lika gärna bara vara en manipulativ person som är taktisk nog att säga sådant för att få de rasistiskt lagda att rösta på honom. Den senaste tiden har han gjort framträdanden i svarta kyrkor och talat väldigt gott om afroamerikaner och hur han ska göra det bättre för dom. Ska vi tolka det som att han är "black supremacist"?

Så du menar att bara för att han gör rasistiska uttalande av strategiska skäll så kan man inte beskylla honom för rasism? Han ska inte äga sina ord? Sen likställer du det med att han nu lovar guld och gröna skogar till den afro-amerikanska demograf där han har minst stöd?

Nej, Libyen var inte Hillarys "görning".

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Till skillnad från extremhögern då som vid varje givet tillfälle gärna åsidosätter demokratin och anser att det är rätt att slå in skallen på folk som är homosexuella?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ska beställa en occulus asap.

Medlem
Skrivet av knerk:

Vad har Luckeys politiska åsikt att göra med produkten?

Because 'murica.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Till skillnad från extremhögern då som vid varje givet tillfälle gärna åsidosätter demokratin och anser att det är rätt att slå in skallen på folk som är homosexuella?

99.9% av de som kallas extremhögern idag har inget emot homosexuella. Var ser du en häxjakt på homosexuella egentligen?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

99.9% av de som kallas extremhögern idag har inget emot homosexuella.

Talar du av egen erfarenhet eller? Kanske blivit jagad av alla hemska "SJWs" och PK-maffian?

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Till skillnad från extremhögern då som vid varje givet tillfälle gärna åsidosätter demokratin och anser att det är rätt att slå in skallen på folk som är homosexuella?

"Vid varje tillfälle" är ju en ganska intressant formulering då majoriteten av politiskt motiverat våld kommer från vänsterkanten.

Medlem

Tredje alternativ. Eposten håller ej som bevis.

Medlem

Fan är det med folk idag? Minsta lilla nyhet som inte handlar om spel och de sätter klorna i redaktionen direkt.

Medlem

Mer klickbait. Tack FZ.

Inaktiv
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Pecman:

99.9% av de som kallas extremhögern idag har inget emot homosexuella.

Talar du av egen erfarenhet eller? Kanske blivit jagad av alla hemska "SJWs" och PK-maffian?

Varför skriver du ens fortfarande när du inte ens kunde svara på vad Trump har sagt som är rasistiskt? Du har redan förlorat.

Talar av vad jag tror. 99.9% är dock förmodligen en överdriven siffra, det finns de som anser att homosexualitet är "degenerate". Det är dock förmodligen extremt få som skulle vilja slå in skallen på homosexuella. Så att likställa det med en häxjakt är inte korrekt. Det finns betydligt fler vänsterextremister som vill slå in skallen på högerextrema.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av vetebulle:

För övrigt tycker jag det är lite slött att ursäkta någons rasistiska uttalanden med att han även kränker en massa andra grupper och individer utöver detta.

Jag ursäktar inte orangutangsonen. Han är korkad. Lyin' Ted, Little Marco, Low Energy Bush, Loser Mitt. Mannen hatar ju uppenbarligen republikanska partiet med. Inte självklart att hans åsikter, ens om de verkligen är rasistiska, får värre konsekvenser än med Hillary som president dock. Trump kan mycket väl låta sina rådgivare sköta det mesta när han inser att han tagit sig vatten över huvudet. Kissinger-groupien Hillarys krigiska sätt är det nog inte mycket som kan stoppa. Man måste komma ihåg att presidenten inte har så mycket makt som många verkar tro, MEN dom kan skicka trupper utomlands på eget bevåg först och EFTER det försöka få godkännande i kongressen inom 90 dagar.

Varför skulle Trumps rådgivare kunna stoppa honom från att använda kärnvapen eller lämna NATO eller starta krig på grund av någon twitter-förolämpning, men Clintons rådgivare stå helt maktlösa inför hennes hypotetiska framfart?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Varför skriver du ens fortfarande när du inte ens kunde svara på vad Trump har sagt som är rasistiskt? Du har redan förlorat.

Oj, oj, oj visste inte att jag "förlorat" – missade visst utlåtande från domarn. Vart hittar jag det nästa gång?

Trodde verkligen inte du var seriös med din fråga. Med tanke på att han sa att mexikaner var våldtäktsmän i hans announcement och att han ville hindra muslimer att ta sig in i landet. Saker som redans nämnts ett flertal gånger i denna tråd. Annars är det lätt-googlat om du vill läsa på lite.

Medlem

Att inte alla bara kan hålla politik borta från spel? Jag skiter i vem som röstar vad så länge de håller det diskret och gör en bra produkt.

Off topic:

Skrivet av azynkron:
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Till skillnad från extremhögern då som vid varje givet tillfälle gärna åsidosätter demokratin och anser att det är rätt att slå in skallen på folk som är homosexuella?

Det var länge sedan jag hörde en högerextrem vara emot homosexuella. Dock är vissa emot uppståndelsen kring pride men det är en helt annan sak.

De som är mest våldsamma politiskt sett är ju vänsterfolket. En ståndpunkt som stöds av SÄPO, och SÄPO har som jobb att hålla koll på detta.

Nu är jag varken SD eller vänsteranhängare men ta random SD demonstration och observera vilken av de två grupperna som är måste maskera sig för att de är våldsamma mot meningsmotståndare, polis och sin omgivning. (Protip, det är inte SD).

Konstigt att oss mittenväljare blir mer och mer vänligt inställda till SD när deras meningsmotståndare beter sig som maskerade apor?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av PsyX:

Mer klickbait. Tack FZ.

Klickbait för mig är en länk eller rubrik med en medvetet otydligt eller vilseledande beskrivning. Jag tycker inte FZ sysslar med det. Innehållet i artikeln var, i stora drag, helt klar för mig innan jag klickade av att ha läst ingressen. Som vilken seriös tidskrift som helst. Hade du verkligen svårt att förstå?

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Zhin:

Nej, Libyen var inte Hillarys "görning".

Hon var en krigisk utrikesminister som var stolt över sitt lilla krig. https://twitter.com/wikileaks/status/760221231064969216

Håller ej. Alls.

Inaktiv
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Pecman:

Varför skriver du ens fortfarande när du inte ens kunde svara på vad Trump har sagt som är rasistiskt? Du har redan förlorat.

Oj, oj, oj visste inte att jag "förlorat" – missade visst utlåtande från domarn. Vart hittar jag det nästa gång?

Trodde verkligen inte du var seriös med din fråga. Med tanke på att han sa att mexikaner var våldtäktsmän i hans announcement och att han ville hindra muslimer att ta sig in i landet. Saker som redans nämnts ett flertal gånger i denna tråd. Annars är det lätt-googlat om du vill läsa på lite.

Han har inte sagt att mexikaner är våldtäktsmän som i att alla skulle vara det. Självklart finns det dock våldtäktsmän bland mexikaner.
Det han sa var att de illegala invandrarna som korsar gränsen inte är mexikos "bästa", utan många av dem är brottslingar, våldtäktsmän osv. Därför behövs kontroller så att man kan kontrollera vilka som kommer in, därav murbyggandet.

Att hindra muslimer från att ta sig in i landet är inte rasistiskt. Islam är idag den farligaste religionen för västvärlden och det är svårt att veta exakt vad individuella muslimer har för övertygelser, och med tanke på de många muslimska terrordåden i Europa är det smart att vara försiktig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Oneone:

Ska ni inte skriva omm vilka som röstar på SD i spelbranchen? Köra lite häxjakt ala af och ex.

Oj, genidrag! Fler bra idéer?

Tur att jag har adblocker, skitsida.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

"Du tycker fel! Lämna din position!!"

Tragiskt när någon måste hymla om sin politiska åsikt för att slippa häxjakt från en hel vänsterindustri som anser att man "tycker fel".

Om det är "vänsterindrustri" som du kallar det är det väl inte så konstigt att man tycker fel om högern?

Oh wait.

Skriv svar