Robot
Outlast 2

Majsodlande galningar är inte att leka med.

#outlast, #outlast-2


Medlem
Outlast 2

Hoppas att det blir bra, gillar denna miljö mer än den i ettan, precis som skribenten nämnde!

Medlem

När majs är mer läskigt än tvångströjor! Ser fram emot recensionen

Jag är just nu i Arizonas obygder, borde jag vara rädd?

Inaktiv
Skrivet av The Puffybear:

När majs är mer läskigt än tvångströjor! Ser fram emot recensionen

Children of the Corn

Medlem

Köpte faktiskt "Outlast" idag men har inte hunnit börja med spelet ännu. Måste köra klart det riktigt tunga SOMA först.
Ser fram emot att få sätta tänderna i Outlast originalet iaf...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Usch! Jag köpte både Outlast och Amnesia. Men jag kan inte njuta av dem. Jag önskar jag kunde, men man får ju för jävulen ett nervsammanbrott eller lägger en Laban i brallan om man inte pausar hela tiden. Kan man träna upp detta tro? Eller är man dömd att permanent stå utanför denna läskiga genre?


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Jag tyckte det inte stod något om gameplayet?
Är det bara nightvision-kamera + gömmande + parkour och springande som i förra spelet?
Nog var förra Outlast väldigt scare jumpy, men jag tyckte ändå de gav spelaren en känsla av "agency" för man kunde ändå vara dålig eller bra på springande/parkour-hoppandet - så det var inte som i Amnesia där man bara gömmer sig nånstans alltid - man var tvungen att avgöra om det handlade om en lång springscen eller smygande eller både och. + så kändes det som att om man slösade på batterierna eller inte faktiskt spelade roll. Där fanns något mer att göra med andra ord (men ändå inte så mycket som t.ex. ett gammalt Silent Hill-spel hade erbjudit)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ziip59:

Usch! Jag köpte både Outlast och Amnesia. Men jag kan inte njuta av dem. Jag önskar jag kunde, men man får ju för jävulen ett nervsammanbrott eller lägger en Laban i brallan om man inte pausar hela tiden. Kan man träna upp detta tro? Eller är man dömd att permanent stå utanför denna läskiga genre?

Du kan väl spela i ett ljust rum med TV:n på i bakgrunden eller något, haha. RIsken är väl att spelets atmosfär ryker all världens väg då dock, och det är ju dess främsta styrka...

Medlem

Jag önskar jag kunde leva mig in i skräckspel men det funkar inte,
kan rycka till i icke skräckisar då och då men blir aldrig rädd
nog i spel som Amnesia et.c.

Dessutom är jag inte det minst rädd för vårtbitare, söta små
oskyldiga djur


signatur

MattiAceGaming

Skribent
Skrivet av DarkZide8:

Jag tyckte det inte stod något om gameplayet?
Är det bara nightvision-kamera + gömmande + parkour och springande som i förra spelet?
Nog var förra Outlast väldigt scare jumpy, men jag tyckte ändå de gav spelaren en känsla av "agency" för man kunde ändå vara dålig eller bra på springande/parkour-hoppandet - så det var inte som i Amnesia där man bara gömmer sig nånstans alltid - man var tvungen att avgöra om det handlade om en lång springscen eller smygande eller både och. + så kändes det som att om man slösade på batterierna eller inte faktiskt spelade roll. Där fanns något mer att göra med andra ord (men ändå inte så mycket som t.ex. ett gammalt Silent Hill-spel hade erbjudit)

Rent spelmässigt upplevde jag det som mer av samma. Återstår att se hur balansen är i det färdiga spelet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köpte faktiskt "Outlast" idag men har inte hunnit börja med spelet ännu. Måste köra klart det riktigt tunga SOMA först.
Ser fram emot att få sätta tänderna i Outlast originalet iaf...

Jag med. Jag har äntligen satt mig för att spela klart Alien: Isolation. Sedan har jag SOMA och Outlast kvar. Vet inte i vilken ordning jag kommer att ta dem. Antaglien SOMA först eftersom jag känner att det är mer intressant.

Varför köper jag alla de här spelen?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

För övrigt en riktig bra text du fick ihop där. Gratulerar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Jag är just nu i Arizonas obygder, borde jag vara rädd?

Been there, done that. Ser du en skylt med texten "Keep out!" rekommenderar jag dig att följa den.

Edit: Jag gjorde en roadtrip i Arizona för en 12 år sedan eller nåt. Tanken var att följa gamla Route 66 men den har mer eller mindre försvunnit i stora delar så när jag befann mig på en liten grusväg som inte verkade leda någonstans, kände jag mig tvungen att stanna och fråga några cowboys i en bil som stod parkerad. "No, son, you don' wanna go down this road any further. The people that live on the ranch at the end of it ain't friendly..."

Jag följde hans råd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skribent
Skrivet av azynkron:

För övrigt en riktig bra text du fick ihop där. Gratulerar.

Tack, du. Det värmer

Medlem
Skrivet av ziip59:

Usch! Jag köpte både Outlast och Amnesia. Men jag kan inte njuta av dem. Jag önskar jag kunde, men man får ju för jävulen ett nervsammanbrott eller lägger en Laban i brallan om man inte pausar hela tiden. Kan man träna upp detta tro? Eller är man dömd att permanent stå utanför denna läskiga genre?

jag spelar just nu igenom alien på hard med min syster. Det är vansinnigt kul vi sitter och skriker som två små flickor men det är ju underbart med skräckblandad förtjusning

1
Skriv svar