För att fatta Dishonored 2 måste du spela det flera gånger

Robot
För att fatta Dishonored 2 måste du spela det flera gånger

Flera skäl till att uppleva ett av höstens hetaste om och om igen.


För att fatta Dishonored 2 måste du spela det flera gånger

Det är ju bara trevligt att spela om, dvs. om det är ett bra spel. Men det tror jag det blir.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Körde om dishonored för några veckor sedan men satan va irriterande AI:n är. Det lockar bara att vilja döda varje fiende, men stealtha igenom och låta bli känns så icke-rewarding och jobbigt att spela på det sättet. Kanske bara är jag som tycker det.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Körde om dishonored för några veckor sedan men satan va irriterande AI:n är. Det lockar bara att vilja döda varje fiende, men stealtha igenom och låta bli känns så icke-rewarding och jobbigt att spela på det sättet. Kanske bara är jag som tycker det.

Anledningen till att jag inte kommit igenom spelet på under de 4 år som jag ägt det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Nej

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

Medlem

"För att fatta Dishonored 2 måste du spela det flera gånger"
och lite annat........godis

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

Korvo låter som en tecknad karaktär hämtad ur en reklamfilm från Scan.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

Korvo låter som en tecknad karaktär hämtad ur en reklamfilm från Scan.

Falucorvo

Medlem

Finns väl en risk att spelet kan få dåligt betyg pga av "Storyn är jättedålig och det är svårt att förstå slutet" -recensioner.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

I och med att det är ett namn så är stavningen samma oavsett vilket språk man skriver det på men om det hade handlat om en korv så kanske det hade kunnat vara så.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

Aah fast det är ju skillnad när det är Personnamn.

Knappast att en svennebanan som heter Karl plötsligt stavas Carl bara för han befinner sig i staterna.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gen
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

I och med att det är ett namn så är stavningen samma oavsett vilket språk man skriver det på men om det hade handlat om en korv så kanske det hade kunnat vara så.

Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Hipshot:

Stavas det inte med K? Alltså, Korvo?

Den svenska stavningen må vara Korvo (från Engelskans Corvo) på samma sätt som den svenska versionen av "broschyr" som på franska stavas "brochure"

Aah fast det är ju skillnad när det är Personnamn.

Knappast att en svennebanan som heter Karl plötsligt stavas Carl bara för han befinner sig i staterna.

Försökte vara lustig på Hipshots bekostnad men det misslyckades jag med rätt ordentligt ser jag

Medlem

Var supertaggad inför detta spel, men efter att ha sett gameplay ifrån spelet så känns det med som ett sandlådespel för att göra överdriva kills. så ser himla enkelt ut. Stanna tiden, länka ihop allas öden, döda en = alla dör. svårt.......

Medlem

Längtar som fan till släppet! Första var ju grymt

Ambassadör
Xbox

Jag har bara sett massa tråkiga, stela och ryckiga kill-videos... Jag vill ha ett stealthspel så jag hoppas att det blir ett bra sådant också!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Var supertaggad inför detta spel, men efter att ha sett gameplay ifrån spelet så känns det med som ett sandlådespel för att göra överdriva kills. så ser himla enkelt ut. Stanna tiden, länka ihop allas öden, döda en = alla dör. svårt.......

Allt gameplay hittills har väl haft diverse fusk aktiva? Förra spelet hade också förmågor för att stoppa tiden och liknande men de var så begränsade att man inte kunde förlita sig på dem helt. Den riktiga utmaningen är ju också att försöka undvika att döda och där hjälper de ju inte så mycket.

Medlem

Vafan det måste väl vara ett narrativt misslyckande och inte ett säljargument. Jag har väl annat jag måste göra också utöver att sitta och spela om spel för att man ska fatta storyn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Vafan det måste väl vara ett narrativt misslyckande och inte ett säljargument. Jag har väl annat jag måste göra också utöver att sitta och spela om spel för att man ska fatta storyn.

Jag förstår hur du tänker, men jag antar att dom menar att det finns massa sidosaker man kan göra som man inte måste göra första gången man spelar, man kan helt enkelt skippa det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Preed:

Vafan det måste väl vara ett narrativt misslyckande och inte ett säljargument. Jag har väl annat jag måste göra också utöver att sitta och spela om spel för att man ska fatta storyn.

Hmmm...

Varför spelar du spel överhuvudtaget då?

Som det står i artikeln, så kommer du uppleva spelet annorlunda vid omspelningen. Det finns olika val att göra under resans gång.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Körde om dishonored för några veckor sedan men satan va irriterande AI:n är. Det lockar bara att vilja döda varje fiende, men stealtha igenom och låta bli känns så icke-rewarding och jobbigt att spela på det sättet. Kanske bara är jag som tycker det.

Döda allt du ser då. Dishonored har det bästa melee-fight-system jag någonsin haft nöjet att uppleva så jag tycker definitivt inte att man ska se det som ett spel som i första hand är tänkt att stealtha igenom.

FML
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Körde om dishonored för några veckor sedan men satan va irriterande AI:n är. Det lockar bara att vilja döda varje fiende, men stealtha igenom och låta bli känns så icke-rewarding och jobbigt att spela på det sättet. Kanske bara är jag som tycker det.

Fixa teleport grejen och bara stealth-kills i ryggen på samtliga.

Medlem

Är så himla svårt att avstå från att spela som tjej i spel. Av kanske 200 startade gubbar de senaste tre åren i diverse spel, så har jag kanske valt att vara kille 2 gånger.

1
Skriv svar