Marknadsföringen av No Man's Sky granskas

Robot
Medlem
Marknadsföringen av No Man's Sky granskas

Wow...Jag visste ju att spelet har kritiseras (har inte spelat det själv dock) men trodde inte det var så allvarligt att en (in)officiell Granskning görs!

Medlem

Bra att någon försöker styra upp detta!


signatur

autograph

Medlem

Bra, detta hoppas jag att ni uppdaterar oss om varje gång det händer något nytt! Vill gärna se vad som händer med detta.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Tycker det är bra, massvis av det som lovades kom aldrig med i spelet. Saker ljögs om, självklart visste dom att de inte skulle kunna få in dom sakerna till spelets release.

Medlem

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Äntligen! Skit skall dom ha.


signatur
Medlem

Böter eller tjära och fjädrar!


signatur

autograph

Gnällkuk

Så man kan likställa det med ARN ungefär, finns säkert något liknande i Sverige men kan inte komma på vad det ska vara. Däremot tror jag Valve och Hello Games skiter blanka fan in något som detta eftersom det inte får några som helst påföljder.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

NMS har gett mig många timmars glädje, och jag hoppas att uppdateringar kommer göra det värt att starta spelet igen, men att det handlar om falsk marknadsföring går inte att förneka. De borde plocka ner E3-videon och lägga dit en mer relevant video, som den officiella trailern t.ex.

Sen är det jävligt dåligt av Hello Games att inte kommunicera med communityn. Antar att det är av juridiska skäl som man är tyst. Ett erkännande kan vara spiken i kistan, men alla köpare förtjänar en förklaring, hur ser deras planer ut, långsiktiga som kortsiktiga?

Medlem

Skit ska skit ha!


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av tricky:

Så man kan likställa det med ARN ungefär, finns säkert något liknande i Sverige men kan inte komma på vad det ska vara. Däremot tror jag Valve och Hello Games skiter blanka fan in något som detta eftersom det inte får några som helst påföljder.

I Sverige är det Konsumentverket/KO som utreder och driver mål vid brott mot Marknadsföringslagen så ASA är nog en liknande men mer begränsad myndighet som fyller samma funktion som lagen vi har här i Sverige.

Påföljder finns det ju definitivt, att få sin marknadsföring avstängd är ingen lek och om man bryter mot eller ignorerar beslut fattade av ASA så handlar det om ett lagbrott som kan straffas med fängelse.

FML
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

k3m
Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

håller med dig.inget speciellt med NoMansSky. utan det som händer här är att spelet fått en lynchmob på sig. sånt händer ju med jämna mellanrum o jag tycker det är tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av k3m:

håller med dig.inget speciellt med NoMansSky. utan det som händer här är att spelet fått en lynchmob på sig. sånt händer ju med jämna mellanrum o jag tycker det är tråkigt.

Du får hemskt gärna utveckla vad som är tråkigt med att en utvecklare faktiskt ställs till rätta. Det ända tråkiga här är dom som blev lurade på pengar av deras marknadsföring och fick en undermålig produkt.

Medlem

Att dom tvingas ta bort felaktig reklam nu i efterhand när de redan tjänat miljoner på spelet känns som en ganska så klen tröst. De borde kunna fällas och få skadeståndskrav eller liknande. Nu känns det mer bara som en såndär fånig principsak som inte leder till något vettigt i praktiken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

Vad är UBI soft skyldiga till förutom överproducerade förhandsvisningar med betydligt bättre grafik än slutprodukten? Och det är nästan standard i branschen nuförtiden. T.o.m allas lilla älskling Witcher 3 gjorde så. Det är reklam, reklam är den det bästa möjliga scenariot av en produkt. Realism säljer inte.

Eller har ubisoft lovat saker dom inte har levererat?

Jag tycker NMS (och i viss mån Colonial Marines) marknadsföring var betydligt värre. Det var inte bara överdriven reklam, det var rena lögner.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

håller med dig.inget speciellt med NoMansSky. utan det som händer här är att spelet fått en lynchmob på sig. sånt händer ju med jämna mellanrum o jag tycker det är tråkigt.

Hur och varför ställer ställer du dig på utvecklarens sida i detta fallet? Har du själv testat spelet och forskat i eventuella påståenden som gjorts av utvecklaren innan spelets release? För det har jag, och det är inget annat än smutsig falsk marknadsföring. De har sagt saker rakt ut om spelet som i slutändan inte visat sig stämma. Tycker vi alla spelare borde enas istället och göra en statement om hur vi inte tåler denna typen av beteende från utvecklare, så andra utvecklare tänker efter lite extra i framtiden innan de gör något sånt här. Sluta försvara boven!

Medlem

Jag tror att Murry menade att allt skulle vara möjligt men det blev en Peter Molyneux av det hela. Överambitiöst. Jag hoppas verkligen att han lärt sig sin läxa och är försiktigare med vad han säger om sitt nästa spel.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Det kan inte bara ha varit jag som sa bullshit redan dag 1. För mig fanns det inget annat alternativ än att det skulle falla platt.
Det fullkomligt osade bs om den första visningen. Helt slumpgenererad värld med miljoner triljoner möjligheter bla bla bla. Hur tror ni kvaliteten på innehållet blir om det genereras i realtid? Utseendet och "stilen" visade direkt på att man ville ta fokus på något annat än själva grafiken och känslan.
Jag blir så trött på all hajp så fort det kommer något "annorlunda".
Annorlunda är inte lika med bra.
Min högst personliga åsikt är att alla som köpte spelet har sig själva att skylla. Det är inte första gången utvecklare lovar guld och gröna skogar och att det här skulle ha blivit ett bra spel var från början, enligt mig, HELT orimligt.
Sen när började ens ordet "generic" användas i positiva sammanhang i spel? I alla spel utom det här innebär generic = genväg/lathet.
Vad exakt var det som var så sjuukt bra med det här spelet från början? Jag fattar det inte. Jag gör verkligen inte det.

FML
Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

Vad är UBI soft skyldiga till förutom överproducerade förhandsvisningar med betydligt bättre grafik än slutprodukten? Och det är nästan standard i branschen nuförtiden. T.o.m allas lilla älskling Witcher 3 gjorde så. Det är reklam, reklam är den det bästa möjliga scenariot av en produkt. Realism säljer inte.

Precis det som jag tänkte på, och dem fortsätter göra. Kanske att ta i att göra en granskning av de hela, men samtidigt kanske de inte är? Jag vet inte.
Har inte Murray gjort samma sak då? Och borde isåfall gå under samma ursäkt att de bara är reklam, reklam.

Medlem

Gör om, gör rätt!

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Norrin:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Haziza:

Bra för spelet var inget alls som lovats av Murry!

Har inte hunnit testa spelet och sett lite grann på förhandsvisning och sånt. Vilka löften var de som verkligen var en smäll på käften? Det jag har småläst om var att multiplayern var non-existerande, medan skaparen hade sagts att man skulle kunna stöta på nån, men de var en på miljonen att de skulle ske, dock fanns de ingen källkod alls för någon multiplayer implentering om jag inte minns fel. Men annars, vad gjorde dem förtjänt en granskning och all hårdkritik?

Förövrigt borde alla Ubisofts spel granskas av ASA också. Inte för att jag hade tråkigt med Division och Watch_Dogs, Visa ett spel och sälja ett annat, vilket även verka ha skett i Rainbow Siege också. Så trenden fortsätter varje år.

Vad är UBI soft skyldiga till förutom överproducerade förhandsvisningar med betydligt bättre grafik än slutprodukten? Och det är nästan standard i branschen nuförtiden. T.o.m allas lilla älskling Witcher 3 gjorde så. Det är reklam, reklam är den det bästa möjliga scenariot av en produkt. Realism säljer inte.

Precis det som jag tänkte på, och dem fortsätter göra. Kanske att ta i att göra en granskning av de hela, men samtidigt kanske de inte är? Jag vet inte.
Har inte Murray gjort samma sak då? Och borde isåfall gå under samma ursäkt att de bara är reklam, reklam.

Fast skillnaden är väl att UBI soft och CD red aldrig säger "Exakt så här kommer det att se ut". Utan visar filmer som är förföriskt fina som får sälja sig själv. Hello Games har sagt så mycket som inte är sant. I det ena fallet är det sminkning av produkten i det andra en helt annan produkt. Ifs är linjen hårfin. Men ändå.

Medlem

Varför dra in Valve? Dom har väl inget med spelet eller dess marknadsföring att göra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet var helt ok för mej. Tills jag kom fram till ett område efter mitt 5-8 besökta system så kom jag till ett område där någon redan hadde varit. Då tröttnade jag och har inte spelat sen dess. Men tar nog och börjar spela ingen när dom har jobbat med spelet ett tag.

FML
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Spelet var helt ok för mej. Tills jag kom fram till ett område efter mitt 5-8 besökta system så kom jag till ett område där någon redan hadde varit. Då tröttnade jag och har inte spelat sen dess. Men tar nog och börjar spela ingen när dom har jobbat med spelet ett tag.

Så de går att stöta på andra spelares impact på världarna?

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Alienshade:

Spelet var helt ok för mej. Tills jag kom fram till ett område efter mitt 5-8 besökta system så kom jag till ett område där någon redan hadde varit. Då tröttnade jag och har inte spelat sen dess. Men tar nog och börjar spela ingen när dom har jobbat med spelet ett tag.

Så de går att stöta på andra spelares impact på världarna?

Som jag förstått kan du se vad andra har namngett på planeten samt om dom fixat upp baser osv. Men allt annat är unikt för varje spelare som en singelplayer. Sprutar du sönder växter, stenar eller djur kommer det inte märkas för någon annan spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Såg en reklam trailer från spelet förra veckan och dom hade skrivit att ign hade givit 9.9/10 man bara eeeeeh whaaaaaaat

Medlem
Skrivet av wingman92:

Såg en reklam trailer från spelet förra veckan och dom hade skrivit att ign hade givit 9.9/10 man bara eeeeeh whaaaaaaat

Jag tror inte IGN spelar spelen dom recenserar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar