Wasteland 3 utannonserat!

Medlem
Wasteland 3 utannonserat!

Woohoo!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAA!

Releasehästryttare

Skeptisk.

Gav upp wasteland 2 för det va inte i närheten lika kul som divinity som släppts precis innan.

Medlem

woooo, veckans nyhet

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte inte Wasteland 2 var någon höjdare, men de kanske lyckas bättre denna gång.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tyckte inte Wasteland 2 var någon höjdare, men de kanske lyckas bättre denna gång.

Håller tyvärr med.

Medlem

Håller med ovanstående, Wastelands 2 levererade inte. Skeptisk till att sponsra en uppföljare - i motsats till Divinity: OS II vilket fick mig att öppna plånboken i samma stund det ens viskades om Kickstarter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kul! Gillade verkligen Wasteland 2 trots dess brister, så det känns som en självklarhet att backa en uppföljare.

Medlem

TAKE MY MONEY!

Ambassadör
Xbox

Mer RPG åt folket!


signatur

Jump in.

Medlem

Har kollat in Wasteland 2 tidigare, men efter att ha kollat diverse videos så verkar det inte vara tillräckligt bra för att jag ska köpa det.

Precis som vissa nämner här var Divinity sjukt bra för att jämföra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Älskade W2 så det blir ett köp när trean anländer.

Alla maler om Divinity men ingen nämner Pillars of Eternity som är mer jämförbara om man nu tvunget skall jämföra allt.

Jag älskar alla tre titlarna och ser inget bättre eller sämre med dem, de ger mig vad jag vill ha av ett RPG men med olika stilar.

Medlem

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

k3m
Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Sisyr:

Tyckte inte Wasteland 2 var någon höjdare, men de kanske lyckas bättre denna gång.

Håller tyvärr med.

instämmer, spelet är bara bra. jag tycker de hade misslyckats med animationerna ganska så grovt, samt fegat sig med spelmekaniken. ett rollspel ska kännas som ett fantastiskt äventyr, där har de oxå misslyckats tycker jag. som sagt, ett bra/medelmåttigt rollspel.

Medlem

Tycker det var vansinnigt bra. Hade nästan glömt bort hur mycket jag tycker om turodningsbaserat.
Vill inte skriva illa om Divinity, men det tröttnade jag på efter en halvtimme. Om vi nu måste jämföra...
Men smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har kollat in Wasteland 2 tidigare, men efter att ha kollat diverse videos så verkar det inte vara tillräckligt bra för att jag ska köpa det.

Precis som vissa nämner här var Divinity sjukt bra för att jämföra.

Har du inte testat kan du ju inte jämföra.

MEG
Medlem

Älskade Wastland2, har stora förhoppningar på trean.
Wastland2 och Divinity är för övrigt två helt olika typer av rollspel, går inte riktigt att jämföra (för mig i alla fall).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser intressant ut. Att det inte utspelar sig i en brun j*kla öken är ett stort plus. Synd bara att det, precis som med öken, kanske inte ger varierad omgivning.

Tvåan går att få tag på för 150 kr idag, så kanske värt att testa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

Så du menar att man ska ha flera bollar i luften samtidigt?
Sen när ett spel väl är ute ska man förhoppningsvis fortsätta stödja det i någon form, kräver resurser det också.
Om de nu är så professionella är även säkert många av de mångsidiga.

Skrivet av Komured:
Skrivet av Castor.T:

Har kollat in Wasteland 2 tidigare, men efter att ha kollat diverse videos så verkar det inte vara tillräckligt bra för att jag ska köpa det.

Precis som vissa nämner här var Divinity sjukt bra för att jämföra.

Har du inte testat kan du ju inte jämföra.

Kan ju jämföra med den generella bilden som jag sett och läst.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Castor.T:

Förresten har det väl några spel under utveckling redan. Kanske är läge att göra färdigt de först? Är trots allt en liten studio..

Umm, dom är professionella personer som jobbar med olika saker. Tänker du att t.ex. animatörerna ska fixa buggar eller agera testare när det inte finns mer jobb att göra för dom på Tides of Numenera? Eller ska dom sparka dom tillfälligt och hoppas att dom inte skaffar ett annat jobb?
Kanske ska författarna hoppa in och rätta till lite animationer?

Så du menar att man ska ha flera bollar i luften samtidigt?
Sen när ett spel väl är ute ska man förhoppningsvis fortsätta stödja det i någon form, kräver resurser det också.
Om de nu är så professionella är även säkert många av de mångsidiga.

Skrivet av Komured:
Skrivet av Castor.T:

Har kollat in Wasteland 2 tidigare, men efter att ha kollat diverse videos så verkar det inte vara tillräckligt bra för att jag ska köpa det.

Precis som vissa nämner här var Divinity sjukt bra för att jämföra.

Har du inte testat kan du ju inte jämföra.

Kan ju jämföra med den generella bilden som jag sett och läst.

Tides of Numera är ju näsan färdigt så där har de nog inga problem att börja delegera resurser åt annat håll.
Att man är en liten studio betyder inte att en 3d modellerare är en fena på c# och jag är helt övertygad om att C# programmerare generellt inte har en aning om hur man jobbar i exvis 3DS Max

Medlem

Var så länge sen jag spelade Wasteland 2 men vill minnas att jag tröttnade på mängden text

Hur var det med striderna, är de helt omgångsbaserade alá Fallout 1 & 2 eller har de ett mellanting likt Jagged Alliance 2?

Gillar verkligen JA2-konceptet, mindre mikrohantering och striderna går snabbare. Oftast vill man ju ändå bara peka på vem som det ska fokuseras på i eldstriden.

Åh, tänk om det kom en remake av JA2.
Hade varit fint det.

Medlem

Menade Jagged Alliance - Back in Action när jag sa JA2.

Medlem

Aldrig spelat men gillar den screenshot som är. Ser det ut så kan det bli spännande.

Skrivet av Ravenknight:

Håller med ovanstående, Wastelands 2 levererade inte. Skeptisk till att sponsra en uppföljare - i motsats till Divinity: OS II vilket fick mig att öppna plånboken i samma stund det ens viskades om Kickstarter.

Spelar Divinity nu. Är i Hiberheim. Jag tycker det är grymt men den största förbättringspotentialen i en tvåa är grafiken tycker jag. Om den skulle kunna vara som på bilden ovan så skulle det vara fantastiskt. Som det är nu så är grafiken för simpel för att områden ska kunna kännas spännande att utforska. Och det är märkligt att det är så väldigt simpelt och okrävande grafikmässigt när lite bättre skulle ge så mycket mer. En skog i Witcher 3 måste ju vara dubbelt så krävande som all grafik i hela Divinity.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Underbar nyhet!

Medlem

Nice, skulle jag få önska så hade jag velat se mer än 50 nyanser av brunt denna gång. Hade riktigt kul med wasteland 2 ett ta., Tröttnade tyvärr på det konstanta springandet fram och tillbaka som jag verkligen inte har tid med numera, eller tålamod för.
Gillade skarpt hur man kunde ge sig på uppgifterna i spelet på alla möjliga sätt och vis.

Medlem

Jag förstår inte det här med crowfunding. Söker man inte efter pengar för att man behöver det? Har dom inte pengar från tvåan som dom kan använda för att finansiera sig själva?

Quake-konnässsör

Det är dags och lira igenom Wasteland 1 och 2 i hyllning till detta!

Medlem

Säger inte nej till detta

12
Skriv svar