Microsoft: Tangentbord kommer dö ut

Medlem

NOPE.JPG


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Medlem

Försök säga det högt till en dator utan att få dåligt samvete

Medlem

Microsoft håller alltid på och pillar med saker som folk inte efterfrågar, tex när dom tog bort startmenyn i Windows 8.

Sen så gör dom aldrig klart saker ordentligt. Hur går det med Cortana tex? Funkar ju bara i USA. Dom kunde ju haft emd Cortana i övrika språkversioner med fast på engelska.

Medlem

De kan ta mitt mekaniska tangentbord från mina kalla, döda händer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Varför ska man ersätta eller ta bort något som uppenbarligen fungerar bra?
Vill han inte ta bort 4-hjuliga bilar också


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Ambassadör
Xbox

Möjligtvis i en framtid där man kan styra saker med tanken. Det finns så oerhört många situationer där röst- och handviftande inte är aktuellt där tangentbord eller motsvarande är helt överlägset. Nä, den här snubben borde dra ned på drogerna.


signatur

Jump in.

Medlem

Det lät bli spännande att se ett öppet kontorslandskap i framtiden i så fall. 80 personer som sitter och viftar som galningar och pratar högt samtidigt...

Medlem

Stop trying to make Kinect happen.
It's not gonna happen.

Medlem

Förstår att folk är trötta på QWERTY, men...

Dvorak eller Colemak då?

QWERTY gjordes ju för att skrivmaskiner inte skulle kunna skriva för fort, den bromsen behövs ju inte längre.

Medlem

Lär bli högljutt i kontor och annat när folk alla talar till sina datorer, eller gestikulerar likt en dirigent gör till sin orkester..

Enligt Microsoft så är framtiden väldigt omständlig och sämre än tangentbord...

Medlem

Nja, försvinna gör det nog inte än på ett bra tag. Men utvecklas gör det säkerligen. Det finns ju faktiskt en anledning till att det har använts så länge.

Medlem

Haha, fet chans!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Knapp" - ast.

Ja, hans spådomar baseras på väl knapp-händig information.

Redaktör
Skrivet av Nemo:
Skrivet av walter_iego:

"Knapp" - ast.

Ja, hans spådomar baseras på väl knapp-händig information.

Avgå!


signatur
Medlem

Vi lever ju som bekant i det papperslösa samhället med....

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag tvivlar på att en chatrobot skulle förstå mina porrsökningar.

är det inte där alla chatrobotar finns ? på de där sidorna, som är snäppet värre än dataspel på att fördärva ungdomarna

Medlem

haha nej


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Användaren: Cortana, boka dubbelrum på Scandic, 29-31 oktober.

Cortana: Beställer Dubbelmacka, Skinka, 29 kronor.

Lol

Har börjat använda siri till att diktera min sms på telefonen.
Fungerar förvånande bra bara man artikulerar överdrivet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag tycker i och försig att WASD formatet kunde på sikt bytas mot att ha typ en styrspak (thumbpad?), för att kunna ha lite mer finlir än bara on-off i 8 (4) riktningar.

Medlem

Tycker det är märkligt hur vissa får för sig att vi måste gå vidare från tangentbord och mus, som om de är kassa för att de är gamla. De tycks aldrig ha tänkt tanken att känsel är en av människans starkare sinnen, vi har en otroligt välutvecklad motorik i framför allt händer och armar, och har full koll på var vi har våra kroppsdelar i alla lägen.

Begriper inte alls varför man så gärna vill skapa input-system som inte utnyttjar ett av våra främsta sinnen maximalt.

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av zoolman:

“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)

Det är faktiskt ett felaktigt citat, han har aldrig sagt det utan är bara en "urban myth".

Det finns faktiskt inget belägg alls för att det skulle vara en myt utöver det faktum att Gates personligen har dementerat att han har sagt det eftersom det får honom att framstå som en idiot.
Om du är intresserad så finns det en utredning här:
http://quoteinvestigator.com/2011/09/08/640k-enough/

Medlem

Det enda jag kan tänka mig som slår tangentbord mus i effektivitet är om man bara behöver tänka fram resultat, att prata är långsammare än att skriva så det är ingen ersättning. Men den dagen man bara behöver tänka för att få saker att hända så hoppas och vet jag att jag är död.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av walter_iego:

"Knapp" - ast.

Ja, hans spådomar baseras på väl knapp-händig information.

Avgå!

Uppfattat. Jag tangenterar att överdriva ibland...

*släpper micken och springer*

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av zoolman:

“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)

Det är faktiskt ett felaktigt citat, han har aldrig sagt det utan är bara en "urban myth".

Det finns faktiskt inget belägg alls för att det skulle vara en myt utöver det faktum att Gates personligen har dementerat att han har sagt det eftersom det får honom att framstå som en idiot.
Om du är intresserad så finns det en utredning här:
http://quoteinvestigator.com/2011/09/08/640k-enough/

Fast om du läser artikeln så säger de ju att det inte går att koppla honom till citatet då det inte finns några säkra källor. Samt att han själv förnekade det med kommentaren:

Skrivet av Bill Gates:

I’ve said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough for all time.

Så han är ändå ödmjuk nog att erkänna att han har sagt dumma och felaktiga saker så varför skulle han förneka denna då?

12
Skriv svar