Nya detaljer kring NES Mini Classic

Robot
Nya detaljer kring NES Mini Classic
Medlem
Nya detaljer kring NES Mini Classic

Quick save är något som jag aldrig har stört mig på. Det är ju upp till var och en hur och om man vill använda funktionen.

Medlem

Stör man sig på att det finns quicksave, får man kickban från internet. Det finns helt enkelt inte plats för fler idioter här. Man får således jobba med telefonsupport åt gråtande åttaåringar som inte kommer vidare i Simons Quest resten av sitt liv, som straff. Helt rimligt kan jag tycka.

Medlem

Ser inget problem med att kunna spara.

Medlem

80-tals purister kan ge fan i att spara

Medlem

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Medlem

Behöver inte ha sparfunktion i de gamla spelen, alla är så lätta och korta ändåså (när man är uppvuxen med sånt). Men bra för de sämre iofs. Detta är ändå inget för retrosamlaren, så det är väl bra för marknaden den är gjord för.

Medlem

min näve är i högsta HUGG.. nä fy fan för nya sparfunktioner..!!

Gamla spel ska vara som gamla spel var..

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

80-tals purister kan ge fan i att spara

För mig handlar det om att folk som använder sig av den nya sparfunktionen är fan inte värd att få klara ut spelen Även om det är singleplayer och deras egna spel, det blir lixom fusk att komma å säga att dom klarade megaman 1 när dom använde sig av den funktionen, eller ghost and ghouls för den delen.. dom tar bort mina fina minnen av hur man satt å nötte för att ha skryt rätt att säga JAG klara dom spelen utan att ha några jävla sparfunktioner Nu kan man inte lita på någon längre..

Medlem

Ska modda min, ta bort sparfunktionen och plåga mina barn med samma magsårs-helvete jag hade när gubben dog precis innan sparpunkt!

*hytter med näven*

Medlem

When I was young, our Mario games didnt have save files, AND WE LIKED IT!

Medlem

Hur fasiken kunde de missa att de satte det första Castlevania för att visa upp Simons Quest?
Någon på Nintendo UK's marknadsavdelning kan ej sina klassiker! Så många gånger som man bl.a spelade om sektionerna innan grim reaper bossen gör att det spelet för evigt sitter inpräntat på mina näthinnor...

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Behöver inte ha sparfunktion i de gamla spelen, alla är så lätta...

Ninja gaiden, man!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Quick save är något som jag aldrig har stört mig på. Det är ju upp till var och en hur och om man vill använda funktionen.

Word. Vill man vara casual så är man. På "den gamla goda" tiden brydde sig ingen om hur andra spelade, huvudsaken var att man själv tyckte om produkten och hade kul.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Det säger sig själv att denna sorts sparfunktion används istället för att programmera om spelen med sparfunktion - den lösningen skulle nog irriterat retromanerna ännu mer

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Den har dock inget hdmi uttag av vad jag sett. Sedan föredrar jag Nintendo alla dagar i veckan.

Inaktiv

Inom gamingbekantskapen har vi alltid refererat till dessa quicksaves i emulatorer som feg-saves. De användes dock ibland för att de kan vara rätt praktiska. T.ex. slippa jobbiga passwords eller kunna avsluta när som helst.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Cybersoul:

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Den har dock inget hdmi uttag av vad jag sett. Sedan föredrar jag Nintendo alla dagar i veckan.

Jag gillar båda men on nintendo hade någon plan att kunna spela fler spel hade jag helt klart varit mer intresserad

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Detta är samma licenserade skräp från kinesiska tillverkaren At Games som funnits att köpa i flera år nu. Enda skillnaden är att de märkt om varan och höjt priset samt tagit bort klassiker som Streets of Rage och Ecco the Dolphin av någon anledning.
Konsolen saknar HDMI uttag för anslutning till moderna TV-apparater och kan bara anslutas med analoga koaxialkablar!
De trådlösa kontrollerna som medföljer går ej att ansluta med sladd och använder billig IR-teknik som det finns en anledning till att de slutade använda infrarött ljus till trådlösa spelkontroller på 90-talet (det fungerade väldigt dåligt). Om du ej sitter still, nära och i linje med konsolen så kommer signalen ej fram ordentligt vilket resulterar i klumpig precision.
Även ljudet på konsolen har seriösa problem och det finns konstiga buggar där musiken kan drunkna i ett väsande ljud.

Hälften av spelen som följer med är inte ens gamla Sega Mega Drive spel! De slängde bara in enkla skräp varianter av brädspel och frogger kopior! Här är delar av skräpet som medföljer för att de ska kunna lura folk och skriva på lådan att det medföljer 80 riktiga klassiska spel.
Eller vad sägs om dessa klassiker:

Adventure in the Park
•Cross the road
Curling 2010
Plumbing Contest
•Mahjong Solitaire
•Warehouse Keeper
Chess
•Memory
Snake
Air Hockey
•Spider
Mr. Balls
•Bottle Taps Race
•Bomber
Checker
•Hexagonos
•Whack-A-Wolf
•Mirror Mirror
•Panic Lift
•Black Sheep
•Flash Memory
Brain Switch
Mega Brain Switch
•Hidden Agenda
•Dominant Amber
•Hide and Seek
•Jura Formula
Lost World Sudoku
Meatloaf Rotation
•Mya Master Mind
•Skeleton Scale
T-Rex Memory Match
•Yawning Triceratops

Köp för guds skull ej skiten de kallar "Sega Classic Game Console". Köp hellre en begagnad originalkonsol eller vänta tills Sega får tummarna ur och tillverkar något bra själva istället för detta licensskräp.
Kolla alltid upp varor och vart de kommer ifrån innan ni tänker på att köpa!

Medlem

Riktiga 80-tals purister har en NES hemma.
Dom är inte heller brydda om någon klarat spel på ett annat sätt, seriöst....Game Genie släpptes -90 och det fanns ändå cheat codes i sjukt många spel långt innan det.
Men mest centralt; det viktiga för dig borde vara att veta att DU har klarat spelet utan fusk. Sluta bry dig om hur nån annan har gjort det.
Jag personligen har fortfarande hatkänslor mot Last Action Hero på SNES för att det var så svårt. Men samtidigt glädje över Lagoon som Nintendo Magasinet eller nått skrev att dom inte klarat men jag gjorde det.

Inaktiv

Att använda quicksave är ju jämförbart med att spela med fuskkoder, spelen är inte designade för det och det tar bort mycket av det som gör dem bra.
Visst behöver man inte använda dem men när de finns där kommer 99% att använda dem.

Medlem

Antar dom som inte vill ha sparfunktionen vill ha tillbaka gamla blåsfunktionen NES hade på "gamla goda tiden"

Medlem

PC master race!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Bojkott:

Quick save är något som jag aldrig har stört mig på. Det är ju upp till var och en hur och om man vill använda funktionen.

Word. Vill man vara casual så är man. På "den gamla goda" tiden brydde sig ingen om hur andra spelade, huvudsaken var att man själv tyckte om produkten och hade kul.

Låter som om du missade Nintendo vs SEGA då. Inte för att den verkligen var så allvarlig, i alla fall inte bland mig och mina klasskamrater, men visst fanns den där


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dvs det fungerar som en emulator, men ändå så kan man inte lägga till fler spel. Vad 17 sysslar Nintendo med?

Medlem

Billigare att köpa en RaspPi och köra med RetroPi


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

RetroPie kickade stjärt ja. Var helt sugen på den här väldigt länge men har tappat med och mer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Dvs det fungerar som en emulator, men ändå så kan man inte lägga till fler spel. Vad 17 sysslar Nintendo med?

Anledningen känns självklart, man vill hålla kontroll över utbudet precis som Nintendo ALLTID velat.

Med en firmwareuppdatering och ett digital download senare kan man också sälja updates med spelen. Känns som en rimlig fortsättning.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av maucau:

Stör man sig på att det finns quicksave, får man kickban från internet. Det finns helt enkelt inte plats för fler idioter här. Man får således jobba med telefonsupport åt gråtande åttaåringar som inte kommer vidare i Simons Quest resten av sitt liv, som straff. Helt rimligt kan jag tycka.

Tack, det där tillsammans med den här kannan nymalt kaffe kommer lägga grunden för en helt fantastisk lördag

Medlem

Hade hellre sett att dom slängt ut en variant med hårddisk och access till deras Nintendo Store eller va de heter så man kunnat köpa spelen man velat ha å som saknas än att köpa boxen med förinstallerade spel å sakna spel.

12
Skriv svar