Nya detaljer kring NES Mini Classic

Medlem

Är det bara jag eller har sladden till kontrollen blivit ännu kortare på de där bilderna, vi är nere i typ 30cm ser det ut som. Hur nära tvn förväntar sig nintendo att vi ska sitta?

Medlem
Skrivet av maucau:

Stör man sig på att det finns quicksave, får man kickban från internet. Det finns helt enkelt inte plats för fler idioter här. Man får således jobba med telefonsupport åt gråtande åttaåringar som inte kommer vidare i Simons Quest resten av sitt liv, som straff. Helt rimligt kan jag tycka.

*Snyft* jag vill varken ha kickban eller sparfunktion *gråt* jag kan inte låta bli att använda den när den väl finns å sen skäms jag. Kanske är telefonsupport ett passande straff för min svaga karaktär.
Nej tack jag vill att ALLT ska va som förr; glappande kontakter, blåsa, en mamma som nödvändigtvis ska tvinga i mig mat så jag missar speltid, inget spelande när solen skiner (WTFFF mamma!) och skavsår på tummarna.

Visste att man skulle kunna spara, och hade aldrig köpt den annars
( inte för att jag är dålig men man kanske inte vill sitta o spela Zelda 2 i 4 timmar på raken^^ )


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Visste att man skulle kunna spara, och hade aldrig köpt den annars
( inte för att jag är dålig men man kanske inte vill sitta o spela Zelda 2 i 4 timmar på raken^^ )

Nej vem fan vill behöva utstå den skiten i 4 timmar i sträck. Usch, må vara det sämsta Zelda som gjorts

Inaktiv

Tycker det borde finnas en sparfunktion så att man kan stänga av maskinen och fortsätta senare men om det blir game over bör sparfilen tas bort.

Kanske autosave så att den skriver över ens sparning när man förlorar ett liv, på så sätt skulle man inte kunna savestate-fuska lika lätt.

phi
Medlem

Klart att barnen som vuxit upp med quick- och autosave ska få chansen att klara av de gamla spelen. Helst ska de hållas i handen hela vägen också med en pil åt höger så att de vet åt vilket håll de ska springa. Kanske behövs en regenererande livmätare också för säkerhets skull.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Är det exakt samma konsol som släppts redan för 3 är sen. Är den värre än original konsolen, sämmre ljud och kontrollerna är inte bra (sen att många spel inte hör ihop med sega gör inte saken bättre).

Netendo släppte betydligt bättre konsoll, än Kina kopian som vad jag vet inte sega ligger ens bakom.

Medlem

Mustard race har kört emulatorer i 20 år nu nästan med allt från NES-USB adapters osv.

Välkommen till 1996 pöbeln.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Cybersoul:

"The largest game library ever" 30 spel. nya sega maskinen kommer ha 80 spel + man kan spela orginal spel med den. sega klart bättre

Netendo släppte betydligt bättre konsoll, än Kina kopian som vad jag vet inte sega ligger ens bakom.

Wut?

12
Skriv svar