100 000 dollar stod på spel i första stora Overwatch-turneringen

Robot
100 000 dollar stod på spel i första stora Overwatch-turneringen
Medlem
100 000 dollar stod på spel i första stora Overwatch-turneringen

Overwatch som e-sport, meh.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Overwatch är kul att titta på så får dom bara till balansen nån gång så ska de nog bli bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent
Skrivet av Notumforce:

Overwatch är kul att titta på så får dom bara till balansen nån gång så ska de nog bli bra.

En gång i tiden gick jag och hoppades att Team Fortress 2 skulle bli erkänd som e-sport, på grund av roligt att titta på.Kanske får jag nu någon form av upprättelse med Overwatch!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Båda lagen hade två svenskar, är vi vad korea är för starcraft i overwatch?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Båda lagen hade två svenskar, är vi vad korea är för starcraft i overwatch?

Mer som svenskar i CSGO.

Medlem
Skrivet av Fururi:
Skrivet av burkmopp:

Båda lagen hade två svenskar, är vi vad korea är för starcraft i overwatch?

Mer som svenskar i CSGO.

Sverige är väl ganska stora inom e-sporten rent generellt, och inte bara i FPS-spel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Fururi:
Skrivet av burkmopp:

Båda lagen hade två svenskar, är vi vad korea är för starcraft i overwatch?

Mer som svenskar i CSGO.

Sverige är väl ganska stora inom e-sporten rent generellt, och inte bara i FPS-spel?

Jo, men inte lika dominanta i andra e-sporter som CSGO.

Inaktiv

Ska det tas på allvar som competitive FPS får de åtminstone fixa input lag'et. Bedrövligt att sådant får förekomma i ett så stort spel.

Medlem

I en annan turnering (USA mot Europa), den första där man spelade om riktigt stora summor, blev EnVyUs även där snuvad på förstaplatsen mot Rogue. Ser ut som att de har svårt att prestera när det verkligen gäller.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Ska det tas på allvar som competitive FPS får de åtminstone fixa input lag'et. Bedrövligt att sådant får förekomma i ett så stort spel.

Vad är det för input lag du pratar om?

Inaktiv
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av veckans:

Ska det tas på allvar som competitive FPS får de åtminstone fixa input lag'et. Bedrövligt att sådant får förekomma i ett så stort spel.

Vad är det för input lag du pratar om?

Det som Blizzard byggt in i spelmotorn och plågat spelet sedan åtminstone closed beta. Om du inte orkar googla så kan jag ge dig två exempel:
https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/475u4y/psa_if_you...

https://www.youtube.com/watch?v=zGLh5emfdwE

(finns dock väldigt mycket mer att läsa om ämnet, stora mängder trådar på overwatch-forumet)

Medlem

Inte första. Första var OGinvite och pris va 25k dollar. Gör om gör rätt FZ.

Medlem

Asså, med tanke på att folkspelar hots som esport så kommer ju de hör följa. Känns ju lite som att esport blir urvattnat när vilket spelsom helst klassas som esport. Men ja kan tycka att ett spel sombokstavligen har auyoaim på en hjälte inte ska få klassas som competitive. Jag orkade spela det i en månad innan jag insåg att det saknade djup. Va väldigt obalanserat och metan är så dödatråkig så jag vet inte. Nör jag lirade va de två tänka. Reinhardt +1 2 healers, alltid lucio o mercy. Och två dps varav en är soldier. I 90% av matcherna.

1
Skriv svar