No Man's Sky och Pokémon Go bidrar till digitalt miljardregn

Robot
Medlem
No Man's Sky och Pokémon Go bidrar till digitalt miljardregn

Jösses det är verkligen 1 spel jag köpt i samtliga listor, overwatch.

Medlem

Fruktansvärt tragisk PC-lista. F2Ps, MOBAs och MMOs i majoritet

Medlem

Herregud!

Notis:
Pokémon Go ligger inte överst på konsollistan!
Det ligger överst på mobillistan!


signatur

Niet.

Medlem

Ja, World of Tanks funkar ju än. Började precis spela igen efter ett års uppehåll. Lika skoj fortfarande, men lika många dryga uberspelare som gnäller så fort man ligger under med ett poäng.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Fruktansvärt tragisk PC-lista. F2Ps, MOBAs och MMOs i majoritet

Tragisk?
Själv tycker jag det är bra att det är just sånna spel på listan. Så inte spelen man själv tycker om ger sig in på denna f2p eller "f2p" modell.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte undra på att Sean Murray håller tyst och inte svarar på all svidande kritik han fått, när han lyckats lura till sig så mycket pengar, trots att spelet blev långt ifrån lika bra som förväntat (och sagts). Han är ju nöjd som det är och behöver inte anstränga sig mer


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

NuZ
Testpilot

Trodde fan Hearthstone skulle dra in mer en Overwatch?!?! Vad köper man där? Skins?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Pokemon verkar dock sjukt stort fortfarande, kanske inte i sjuhärad men i gamla stan iaf...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Crossfire hahaha

Älskar underrubriken också. Utmärkt exempel på majoritetens tyranni detta


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Mabec:

Fruktansvärt tragisk PC-lista. F2Ps, MOBAs och MMOs i majoritet

Tragisk?
Själv tycker jag det är bra att det är just sånna spel på listan. Så inte spelen man själv tycker om ger sig in på denna f2p eller "f2p" modell.

Det är väl just det som ger övriga utvecklare incitament att förstöra bra titlar med in-game shop m.m, jag tittar på dig Deus Ex. =/

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Pokemon verkar dock sjukt stort fortfarande, kanske inte i sjuhärad men i gamla stan iaf...

Jag bor i en medelstor stad och i princip vid varje hundpromenad stöter jag på folk som verkar försöka "catch em all". Verkar hålla sig på en jämn nivå nu efter den värsta febern har lagt sig.

Undrar förresten om alla återköp av NMS räknas in?

Medlem

Mm, på PC spelar jag inte ett enda av de som återfinns i listan. NMS på PS4 gillar jag fortfarande oavsett vad andra tycker om spelet.
Men nu väntar vi bara på kommentarerna om det är inräknat refunds, eller siffror före refunds. Jag räknar nog med att det är efter att refunds räknats bort. Tror många gillar NMS för vad det är, men knappt vågar stå för det.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jösses det är verkligen 1 spel jag köpt i samtliga listor, overwatch.

Jag äger inte ett enda av spelen.

Medlem

När man måste googla på 4 av 10 titlar till pc...Galet.

Medlem

signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Trodde fan Hearthstone skulle dra in mer en Overwatch?!?! Vad köper man där? Skins?

Jag tolkade listan som att digitala köp även inkluderar köp av själva spelet ( vilket köps av många digitalt via antingen battle.net eller annan online återförsäljare som säljer koder )

15 miljoner har ju köpt spelet (tidigt augsti så sannolikt närmre 20 nu ).

1
Skriv svar