Oculus-grundaren Palmer Luckey förnekar Trump-sympatier

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Petah:

Patetiska utvecklare som försöker tjäna pluspoäng genom att öppet hålla på dissa Trump (eller andra politiker för den delen).
Ni har inget med det att göra, ni utvecklar spel, ni är inga jävla politiker.

Intressant att du förklarar för den homogena gruppen spelutvecklare vad de får och inte får göra. Spelutvecklarhen kanske kan få bestämma själv? Trodde det var lite den röda tråden i denna diskussion.

Självklart får de bestämma själva, men att hålla på yttra sig politiska saker har inget med spelutveckligen att göra. Om de ska hålla på yttra sig politiskt, gör det privat/själv, eller bli politiker.
Det är som att IKEA helt plötsligt vägrar sälja en Adolf stol bara för att en sverigedemokrat har kommit på designen.

Hela det här låter som en smutskastningskampanj mot Oculus.

Om jag hade hade ett företag så skulle jag aldrig samarbeta med någon som jag tycker har konstiga/dåliga (enligt mitt tycke) åsikter. Jag skulle vilja att mitt företag skulle spegla mig som person och min ideologi, kanske inte passar alla anställda eller kunder. Men det finns många andra företag dom skulle kunna vända sig till som kanske mer passar dem. Ser inget konstigt med det alls. På samma sätt så skulle jag aldrig söka anställning på ett företag jag tror inte passar mig.

Så när du ska göra jobbannonser så är det viktigt för dig att påpeka att de inte röstar på t.ex. Sverigedemokraterna då eller?
Eller göra en helsida annons i GP att du söker personal som enbart röstar på Sossarna, ger pengar till tiggare och att personen är duktig med att återvinna, annars inte välkomna?
För det är så relevant till hur en person presterar eller hur bra en produkt är.

En modifierad sanning. Ingen vill väl anställa någon som inte fungerar ihop med andra. Varför tror du det finns anställningsintervjuer? Det handlar ju inte bara om saker som vilket parti man röstar på...t ex SD är ju hyfsat rumsrena nu för tiden, iallafall utåt. Folk kan ju dock ha extremare åsikter, samt vara väldigt...vad ska jag säga...socialt avvikande? Skulle du använda samma argument då, att det enbart handlar om hur en person presterar på jobbet, inte hur den är mot andra?

Skrivet av irlook:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av irlook:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Oneone:

Ska ni inte skriva omm vilka som röstar på SD i spelbranchen? Köra lite häxjakt ala af och ex.

Oj, genidrag! Fler bra idéer?

Tur att jag har adblocker, skitsida.

Gulligt. Jag kan radera kontot åt dig. Helt kostnadsfritt. Du tillför ingenting.

Åhnej ska den passivt aggressiva lattepappan radera mitt konto...

Men lägg ner nu, du är ju nästan pinsamt och otrevlig...och pinsam.

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Petah:

Patetiska utvecklare som försöker tjäna pluspoäng genom att öppet hålla på dissa Trump (eller andra politiker för den delen).
Ni har inget med det att göra, ni utvecklar spel, ni är inga jävla politiker.

Intressant att du förklarar för den homogena gruppen spelutvecklare vad de får och inte får göra. Spelutvecklarhen kanske kan få bestämma själv? Trodde det var lite den röda tråden i denna diskussion.

Självklart får de bestämma själva, men att hålla på yttra sig politiska saker har inget med spelutveckligen att göra. Om de ska hålla på yttra sig politiskt, gör det privat/själv, eller bli politiker.
Det är som att IKEA helt plötsligt vägrar sälja en Adolf stol bara för att en sverigedemokrat har kommit på designen.

Hela det här låter som en smutskastningskampanj mot Oculus.

Om jag hade hade ett företag så skulle jag aldrig samarbeta med någon som jag tycker har konstiga/dåliga (enligt mitt tycke) åsikter. Jag skulle vilja att mitt företag skulle spegla mig som person och min ideologi, kanske inte passar alla anställda eller kunder. Men det finns många andra företag dom skulle kunna vända sig till som kanske mer passar dem. Ser inget konstigt med det alls. På samma sätt så skulle jag aldrig söka anställning på ett företag jag tror inte passar mig.

Så när du ska göra jobbannonser så är det viktigt för dig att påpeka att de inte röstar på t.ex. Sverigedemokraterna då eller?
Eller göra en helsida annons i GP att du söker personal som enbart röstar på Sossarna, ger pengar till tiggare och att personen är duktig med att återvinna, annars inte välkomna?
För det är så relevant till hur en person presterar eller hur bra en produkt är.

Jag skulle inte skriva om vissa partier, men det skulle framgå vilken värdegrund företaget har. Det är superrelevant hur en person är/tycker/tänker, ju fler likasinnade personer desto bättre kommer de anställda prestera när de jobbar med varandra det är jag helt övertygad om. En trygg arbetsplats där rasism, homofobi och sexism inte existerar är något som jag skulle sträva efter.


signatur

IDKFA

Skriv svar