Robot
Virginia

Det bästa sättet att förnya spelgenren är att göra spel som inte är som spel brukar vara. Som det utmärkta Virginia.

#virginia, #dear-esther, #firewatch


Medlem
Virginia

Hmm, du verkar vara ensam om att ge spelet fyra av fem, i alla fall. Baserat på recensioner på Steam, verkar de flesta tycka att spelet är alldeles för kort och att ens handlingar inte påverkar spelets gång öht. Det hade lika gärna kunnat vara en animerad långfilm. För det låga priset är det kanske värt att testa dock.

Medlem

Skönt med korta spel för de som inte har tid eller orka att gnata igenom 20-50 timmar.
Att dömma ett spel efter tid det tar at klara suger. Såg på steam recensioner häromdan på ett spel jag kollade. Många tyckte priset var högt med tanke på hur lite utrymme spelet tog på hårddisken.. De pratade € per mb.. Lol

Medlem

Frågan är väl om "spel" är rätt benämning för den här genren? Kanske borde kallas interaktiv berättelse istället.

Medlem

Glöm inte detta

Medlem
Skrivet av Stelefan:

De kan väl lika gärna låsa det på 24 om det är en film, hehe.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stelefan:

Vet inte om jag tycker det har någon betydelse i ett spel som detta, men w/e.

Medlem

"Mycket av det som var otydligt under första omspelningen är det även under den andra, mycket på grund av att man inte alltid får tydliga svar och det blir lite svårt att hänga med i under spelets senare del."

Värt att spela igenom tre gånger ändå, alltså?

MrX
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Vet inte om jag tycker det har någon betydelse i ett spel som detta, men w/e.

Det är mycket skönare för ögonen med 100+ fps, kvittar vilket spel det är.
Nja, spel som bara är stillbilder fungerar för där rör sig inget men så fort något är i rörelse 999999999 fps please Hjälper även bättre med en 120+ Hz skärm också ^_^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrX:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Vet inte om jag tycker det har någon betydelse i ett spel som detta, men w/e.

Det är mycket skönare för ögonen med 100+ fps, kvittar vilket spel det är.
Nja, spel som bara är stillbilder fungerar för där rör sig inget men så fort något är i rörelse 999999999 fps please Hjälper även bättre med en 120+ Hz skärm också ^_^

Meh, smaksak måhända. Mina ögon bryr sig då inte.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrX:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Vet inte om jag tycker det har någon betydelse i ett spel som detta, men w/e.

Det är mycket skönare för ögonen med 100+ fps, kvittar vilket spel det är.
Nja, spel som bara är stillbilder fungerar för där rör sig inget men så fort något är i rörelse 999999999 fps please Hjälper även bättre med en 120+ Hz skärm också ^_^

Meh, smaksak måhända. Mina ögon bryr sig då inte.

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stelefan:

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

Finns inte så mycket att diskutera, såvida du inte råkar vara utbildad ögonläkare eller ev. optiker. Jag bryr mig inte ett skit om det är 30 eller 60 fps i vissa typer av spel. Du gör det.

Gott så.

KoP
Medlem

Musiken var det bästa. Annars så var det ju en ganska tråkig promenad simulator. Lite mera gameplay och pussellösning hade inte skadat. :/

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

Finns inte så mycket att diskutera, såvida du inte råkar vara utbildad ögonläkare eller ev. optiker. Jag bryr mig inte ett skit om det är 30 eller 60 fps i vissa typer av spel. Du gör det.

Gott så.

Skojar du? Det är en enorm skillnad mellan 30 och 60 FPS. Det är egentligen odiskuterbart. Differensen är mycket stor.

Medlem

Märker ingen skillnad på 30 eller 60 FPS.
Ej heller mellan 60 och 120 FPS.

Sitter med en 144 Mhz skärm nu och den ställer mest till problem med att den vill uppdatera snabbare än vad spelen klarar och och så vidare.

Synd att de utvecklade till PC.
Hade mycket hellre sett detta till Android.
Vill ligga och mysa i sängen till ett sånt här spel.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Märker ingen skillnad på 30 eller 60 FPS.
Ej heller mellan 60 och 120 FPS.

Sitter med en 144 Mhz skärm nu och den ställer mest till problem med att den vill uppdatera snabbare än vad spelen klarar och och så vidare.

Synd att de utvecklade till PC.
Hade mycket hellre sett detta till Android.
Vill ligga och mysa i sängen till ett sånt här spel.

Om du inte ser någon skillnad mellan 30 och 60 fps bör du troligtvis kontakta en ögonläkare, eller så ljuger du.

http://www.30vs60fps.com/

https://frames-per-second.appspot.com/

http://30vs60.com/

Ser du fortfarande ingen skillnad?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

Finns inte så mycket att diskutera, såvida du inte råkar vara utbildad ögonläkare eller ev. optiker. Jag bryr mig inte ett skit om det är 30 eller 60 fps i vissa typer av spel. Du gör det.

Gott så.

Skojar du? Det är en enorm skillnad mellan 30 och 60 FPS. Det är egentligen odiskuterbart. Differensen är mycket stor.

Förstår inte riktigt grejen med folk som tvunget ska försöka pränta in sina åsikter som sanning i pannan på opponenten. Det enda som är odiskutabelt är att jag inte finner den "enorma skillnaden" du pratar om i somliga spel.

Färdig?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av acrylamid:

Märker ingen skillnad på 30 eller 60 FPS.
Ej heller mellan 60 och 120 FPS.

Sitter med en 144 Mhz skärm nu och den ställer mest till problem med att den vill uppdatera snabbare än vad spelen klarar och och så vidare.

Synd att de utvecklade till PC.
Hade mycket hellre sett detta till Android.
Vill ligga och mysa i sängen till ett sånt här spel.

Om du inte ser någon skillnad mellan 30 och 60 fps bör du troligtvis kontakta en ögonläkare, eller så ljuger du.

http://www.30vs60fps.com/

https://frames-per-second.appspot.com/

http://30vs60.com/

Ser du fortfarande ingen skillnad?

Roliga länkar.
Första ingen skillnad alls förutom ena går snabbare.
Andra länken absolut.
Tredje fungerade inte för mig här på jobbet.

Så av det kan jag dra slutsatsen att det spelar roll ibland.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

Finns inte så mycket att diskutera, såvida du inte råkar vara utbildad ögonläkare eller ev. optiker. Jag bryr mig inte ett skit om det är 30 eller 60 fps i vissa typer av spel. Du gör det.

Gott så.

Skojar du? Det är en enorm skillnad mellan 30 och 60 FPS. Det är egentligen odiskuterbart. Differensen är mycket stor.

Förstår inte riktigt grejen med folk som tvunget ska försöka pränta in sina åsikter som sanning i pannan på opponenten. Det enda som är odiskutabelt är att jag inte finner den "enorma skillnaden" du pratar om i somliga spel.

Färdig?

Kan bara hålla med - ingenstans i tråden så säger du ju att det inte är skillnad på 30 vs 60 fps - bara att du inte tycker att den spelar någon större roll.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Stelefan:

Smaksak?
Hur kan man inte tycka att en bild som "flyter på" är bättre/skönare?

Finns inte så mycket att diskutera, såvida du inte råkar vara utbildad ögonläkare eller ev. optiker. Jag bryr mig inte ett skit om det är 30 eller 60 fps i vissa typer av spel. Du gör det.

Gott så.

Skojar du? Det är en enorm skillnad mellan 30 och 60 FPS. Det är egentligen odiskuterbart. Differensen är mycket stor.

Förstår inte riktigt grejen med folk som tvunget ska försöka pränta in sina åsikter som sanning i pannan på opponenten. Det enda som är odiskutabelt är att jag inte finner den "enorma skillnaden" du pratar om i somliga spel.

Färdig?

Så länge ett spel har rörliga bilder så märker man skillnaden.
60 fps gör att allting ser ut å flyta på bättre.
Det är inte ens en smaksak, det tordes vara en självklarhet.
Finns ingen anledning att spela på 30 fps, ingen.

Sluta försvara en föråldrad teknik.

Medlem

Mellan 60 och 120 fps är det inte någon direkt större skillnad, men det är en jävla skillnad på 30fps och 60fps, försök inte påstå något annat.

Men som sagt, jag är likadan där, har inget emot 30fps. Spelar hellre med snygg grafik och hoppar ner till 30fps någon gång än att ha 60fps hela tiden.

OT: Detta spel var rätt tråkigt, trodde att det skulle vara mer pussel och bättre story.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Mellan 60 och 120 fps är det inte någon direkt större skillnad, men det är en jävla skillnad på 30fps och 60fps, försök inte påstå något annat.

Jo, det är en jävla skillnad på 60 och 120.
60 är suddigt och inte i närheten så mjukt.

1
Skriv svar