Stämma Steam-användarna gick inte – "Vårt företag är förstört"

Robot
Stämma Steam-användarna gick inte – "Vårt företag är förstört"
Medlem
Stämma Steam-användarna gick inte – "Vårt företag är förstört"

Tack för att ni följer den här cirkusen åt oss FZ, sjukt kul att följa.

Tragisk men kul.

Medlem

Jag har en ganska radikal idé som bryter ny mark för Digital Homicide. Den är lite vågad men kan kanske betala sig i slutändan: Testa att åtminstone försöka göra ett bra spel

Medlem

Mjo det är stor humor.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

The irony is strong with this one

Medlem

Den här snubben borde omhändertas innan han gör en masskjutning någonstans.

Medlem

Vilken jävla vidrig person som försöker sitta i sin offerkofta och se oskyldig ut efter att all skit DH sysslat med.

Har noll sympati för den här nollan. Han får t om Sean Murray att se bra ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Digital Suicide...

Medlem

De ända de gör att känna pengar på steam cards, äckligt företag bort med skiten,


signatur

AYY LMAO

KoP
Medlem

Har svårt att se att Digital Homicide har gjort något större vinst. Betalar man för att få spela deras skitspel kan man inte ha alla indianer i kanoten som människa.

Inaktiv

Not in my crapper är en skön speltitel dock, det faktumet kan ingen ta ifrån dem.

Medlem

kickstarter för stämningen!

Medlem

Jag tyckte mig känna en doft av karma hängandes i luften i morse.

Medlem

Haha sköna titlar.

Medlem

Det hade varit kul att se dom kritiska kommentarerna stämningen baserades på. 18 miljoner dollar är ju inte direkt några småpengar så det måste ju varit riktigt hårda ord


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk

Spännande hur det finns vissa personer som är så extremt verklighetsfrånvända. Man undrar nästan om det inte är ett PR-stunt, för inte kan man väl vara så här korkad?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Citat:

Men det blir inga pengar, av det enkla skälet att Digital Homicide inte har några, skriver PC Gamer. När studion lämnade in stämningsansökan tog Valve ner dess spel från Steam, varpå man hotade att vidta rättsliga åtgärder också mot Valve. Men förra veckan bad man att få skjuta upp eller avbryta det hela, och skälet är att finanserna skadats av att studions spel togs ner från Steam.

När ni skriver så där låter deras agerande väldigt ogenomtänkt.

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

Jag tyckte mig känna en doft av karma hängandes i luften i morse.

Hade helst sett att de fått ihop pengar till advokat etc så fallet hade gått upp i domstol. Då hade de en gång för alla fått svar på tal. De tror de har rätt i deras yrkanden men domen skulle fälla DH istället och de skulle aldrig ha råd med kostnaderna för rättegången de förlorar, vilket man skulle hoppas bli enorm då Valve gör en sue for wrongful prosecution. 1 miljon dollar för varje steam användare låter rimligt

Medlem

When all else fails: Offerkofta.

Medlem

Deras spel ser ut att höra hemma på google store. Bort med skiten från Steam och låt dem få besudla telefoner med den övriga pöbeln av usla utvecklare istället (no offence till de som faktiskt gör lite genomtänkta mobilspel, min kritik är mot de övriga 90%)

Medlem
Medlem

Jag vet inte om jag skulle gå så långt som att kalla det offerkofta.

Han, hans medarbetare och hans familj har blivit mordhotade, detta efter att folk har köpt hans spel, spelat det, inte tyckte om det.
Förstår ni hur sjukt det är att det fortgår, den typen av kommunikation på internet?
Om jag köper en dålig produkt, så mordhotar jag inte folk, jag försöker skriva en seriös review kring varför det är dåligt. Är det inte det communitys är till för?

Alla företag bör får en chans att finnas på Steam och andra digitala plattformar, ingen skall tas bort för att spelet är "dåligt", det är på gränsen till elitism, och vem bestämmer sedan vilka spel som är bra? Metacritic? Du? Steam? Jag? En samlad ensemble av alla?

Medlem
Skrivet av hansen:

Jag vet inte om jag skulle gå så långt som att kalla det offerkofta.

Han, hans medarbetare och hans familj har blivit mordhotade, detta efter att folk har köpt hans spel, spelat det, inte tyckte om det.
Förstår ni hur sjukt det är att det fortgår, den typen av kommunikation på internet?
Om jag köper en dålig produkt, så mordhotar jag inte folk, jag försöker skriva en seriös review kring varför det är dåligt. Är det inte det communitys är till för?

Alla företag bör får en chans att finnas på Steam och andra digitala plattformar, ingen skall tas bort för att spelet är "dåligt", det är på gränsen till elitism, och vem bestämmer sedan vilka spel som är bra? Metacritic? Du? Steam? Jag? En samlad ensemble av alla?

Håller inte alls med, Valve har rätten att ta bort vem som helst ifrån sin plattform om de anser att deras produkt är dålig eller att tillverkaren bryter mot avtal eller beter sig hotfullt. Alla återförsäljare eller hanterare av den här typen av marknad har rätt att avvisa eller ta bort produkter ur sitt sortiment om de inte uppfyller de krav de har.

Nu har valve varit extremt dåliga på att ta bort dåliga spel, även spel som är 100% plagiat och består av unity assets tillåts ligga kvar, men det hindrar dem fortfarande inte ifrån att göra det.

Medlem

Inget annat än karma. Ingen tycker synd om dem!

"Vårt företag är förstört"

nämen så bra. Hoppas bara att det inte går att reparera.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag blir lycklig av detta! Låt skräpet försvinna och inte bli ens en fotnot i spelhistorien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av hansen:

Alla företag bör får en chans att finnas på Steam och andra digitala plattformar, ingen skall tas bort för att spelet är "dåligt", det är på gränsen till elitism, och vem bestämmer sedan vilka spel som är bra? Metacritic? Du? Steam? Jag? En samlad ensemble av alla?

Visst fan ska ett företag få bestämma vilka produkter som får finnas på deras plattform. Inte skulle ICA fortsätta ha en viss leverantörs produkter i deras sortiment om leverantören gick in i butikerna på random och hotade användare med stämningar och annat. Digital Homicide egna bemötande av folk långt innan hela denna karusell var allt annat än graciös.

Om något så är Steam alldeles för slapphänta med vad som får komma upp på deras plattform, så jävla mycket skräp och skit att appstore till både Apple och Android nästan blir avundsjuka. Att som kund behöva sortera bland allt skräp börjar bli jobbigt.

Medlem

Haha "förstört" kan inte vara nåt det redan är.

Medlem

Tror jag nämnde det i förra artikeln om detta; De begick Digital Suicide i samma sekund som de fick för sig att hota med stämningar var en bra idé. Det fanns ingen återvändo efter det.

12
Skriv svar