"Om du spelar som en röv är det inte mycket vi kan göra"

Robot
"Om du spelar som en röv är det inte mycket vi kan göra"

Läsvärd Vice-artikel om hur svårt det är att utveckla AAA-spel i dagens spelbransch.

#nyhetstips, #id-software, #gears-of-war-4


Medlem
"Om du spelar som en röv är det inte mycket vi kan göra"

Jag antar att dom syftar på speed-runs eller liknande?

Medlem

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

o.O


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Typ så. Verkade vara ett exempel på saker som gemene gamer inte gör. De nämnde ett annat exempel där backdroppen blev svart om man sköt på den med pistol.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Typ så. Verkade vara ett exempel på saker som gemene gamer inte gör. De nämnde ett annat exempel där backdroppen blev svart om man sköt på den med pistol.

Jag blir ju märkligt sugen på att göra alla de här grejerna nu bara för det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Typ så. Verkade vara ett exempel på saker som gemene gamer inte gör. De nämnde ett annat exempel där backdroppen blev svart om man sköt på den med pistol.

Mm, ett spel blir aldrig helt buggfritt, men at a certain point om att trigga den kräver att man i princip slår in Atari-koden ståendes på huvudet så mår väl det få gå. Istället för att lägga massor med tid och pengar på något som 99.99% aldrig märker. Den tiden och dom pengarna lägger man hellre på saker som folk märker.


signatur

subterranean homesick alien

Gnällkuk
Skrivet av GangsterGunnar:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Har du precis rökt en soffa med Di Leva? Tycker det var väldigt intressant.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Ja, varför skriver en spelsida om spelskapande? Calle måste vara knäpp som gör det. Ge oss artiklar om höstens nya microvågsugnar, tack!!

Medlem

Kul att få en inblick i hur saker o ting funkar när utvecklare tar beslut kring buggar och liknande i sina spel.
Mer sånt Calle!

KoP
Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Ok? På vilket sätt var artikeln flummig? :S Artikeln länkar dessutom vidare till riktigt intressant läsning.

Medlem

"riskerna att man får följdbuggar är för stor."

Jag tror att detta är något väldigt många inte förstår. Det är sällan man bugfixar något och sen var det frid och fröjd.

Medlem

En gång visste jag inte vart jag skulle i sluttampen på Batman Arkham Asylum så jag hoppade och kullerbyttehoppade envist mot rankorna som stoppade vägen bakom en dörr. Tills jag fastnade och kom aldrig därifrån och hade ingen save som funkade att backa till så jag fick spela om hela spelet.

På tal om att spela spel som ett asshole


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Ozo
Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Sjukt flummig kommentar, fattar inte vart man får sån skit ifrån..

Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av conthox:

Hur och vad spelar man om man spelar som en röv? Korridorshooter på easy?

Om jag minns rätt så betyder det i sammanhanget att hamra på knapparna som en galning under eftertexterna.

Sjukt flummig artikel, fattar inte varför FZ skriver sån här skit.

Du är fri att lämna sidan och spendera din tid på annan mycket mer givande läsning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låter intressant, dock bojkottar jag Vice så jag antar jag får nöja mig med det som skrevs här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paddington:

En gång visste jag inte vart jag skulle i sluttampen på Batman Arkham Asylum så jag hoppade och kullerbyttehoppade envist mot rankorna som stoppade vägen bakom en dörr. Tills jag fastnade och kom aldrig därifrån och hade ingen save som funkade att backa till så jag fick spela om hela spelet.

På tal om att spela spel som ett asshole

=(


signatur

Ungefär i det här stadiet som en "open alpha" släpps också.

-"det där fixes säkert till release!"
Nej. Snarare en open release candidate.

Medlem

Se på fan, riktig journalistik lever än. Mycket läsvärt! Bra tips.

Medlem

Fixar en bugg 10 nya kommer finnas efter det.

Medlem

Buggfixande skulle ju vara ett utmärkt användningsområde för an ganska simpel AI. Sätt 1000 botar på att spela spelet och göra alla möjliga ologiska manövrar överallt och se vad som händer. Kanske finns det redan såna program, men tänk vad mycket jobb det skulle spara.

Det borde rimligen inte vara allt för svårt att programmera in en standardprofil över vad som är en behaglig spelupplevelse för en gamer så att en bot kan simulera det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paddington:

En gång visste jag inte vart jag skulle i sluttampen på Batman Arkham Asylum så jag hoppade och kullerbyttehoppade envist mot rankorna som stoppade vägen bakom en dörr. Tills jag fastnade och kom aldrig därifrån och hade ingen save som funkade att backa till så jag fick spela om hela spelet.

På tal om att spela spel som ett asshole

=(

Det går bra att skratta åt det nu men då var jag väldigt frustrerad såklart. Det såg ut som att det gick att slinka förbi rankorna tyckte jag och tänkte att jag nog skulle "överlista" spelet. Autosave snurrade precis efter den där dörren och det fanns ju inga manuella saves. :/

Det vanskliga med att upptäcka hemliga platser som i DMC4 som kräver att hoppa omkring och slå och skjuta på allt är att spelet kan gura* (krasha) också. En risk man får ta i den vanskliga gamingvärlden.

*Guru Meditation Error


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar