Markus Persson återvänder till Twitter för att förespråka... LSD?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av delli:

Är han singel än? Hade varit intressant å se över hur många vänner han egentligen har i USA?
Förstod aldrig varför han skulle flytta till USA å där han bor bland dvs skådisar å artister, trodde han att han skulle bli nån rockstar där?

Låter ju som han har de fett trist och LSD e hans enda vän.

Skillnad på hus å hus, köper du ett ruckel i Thailand som du bor i 6v om året eller köper ett fett hus i USA å säljer sin flotta lägenhet i Sverige så utgår jag från att man bosätter sig där också.
Intressant att han triooar LSD offentligt då i Sverige som e snabba på att hugga folk med narkotika.

Han bor ju förövrigt i Sverige, sedan att han äger hus i USA och tillbringar tid där ibland är en annan femma, dock det är många svenskar som äger hus utomlands, förvisso inte så många i just USA men grekland/thailand är populärt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fuck droger. Sånt skit är bara för svaga människor som är i behov av att fly verkligheten av någon anledning. Bättre att leva rent och med ett klart sinne.

Vad är datorspelande, om inte en flykt från verkligheten? Är du en svag människa?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av delli:

Är han singel än? Hade varit intressant å se över hur många vänner han egentligen har i USA?
Förstod aldrig varför han skulle flytta till USA å där han bor bland dvs skådisar å artister, trodde han att han skulle bli nån rockstar där?

Låter ju som han har de fett trist och LSD e hans enda vän.

Man kan INTE missbrukare LSD, det är princip omöjligt. Vad jag gissar hände här är att han fick i sig en tripp och med det en fet och något tung reality check. Som absolut kan vara bra för han. För han är nog inte speciellt lycklig och nya perspektiv kan vara räddningen.

Varför kan man inte missbruksa LSD? Har ingen personlig kontakt med LSD utan har bara polare som kört MDMA, kokain, svamp och rökat (grönt å brunt).
Tar man å röker en gång i månaden så är de kanske inget missbruk men jag har en polare som röka var dag å blev helt off vilket var ett missbruk, så jo jag tror nog du kan missbruka LSD också.

Medlem

Svår fråga eftersom det är ett skämt att alkohol är lagligt medan droger inte är det, och då är jag ändå emot rus i stor del. Tycker dock man måste ha vissa regler så att de droger som påverkar andra än en själv mest regleras. Annars är det upp till var och en i mina ögon.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Fattar inte.. Alla kreativa eller framgångsrika tar droger.. man kanske ska ge upp det moraliska och börja testa något preparat

"kreativa eller framgångsrika"...intressant hur du ser det från den "positiva" sidan och väljer att inte se alla missbrukare, uteliggare, kåkfarare, langare, arbetslösa och sjuka som också cirkulerar i det eviga drogträsket.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av delli:

Är han singel än? Hade varit intressant å se över hur många vänner han egentligen har i USA?
Förstod aldrig varför han skulle flytta till USA å där han bor bland dvs skådisar å artister, trodde han att han skulle bli nån rockstar där?

Låter ju som han har de fett trist och LSD e hans enda vän.

Man kan INTE missbrukare LSD, det är princip omöjligt. Vad jag gissar hände här är att han fick i sig en tripp och med det en fet och något tung reality check. Som absolut kan vara bra för han. För han är nog inte speciellt lycklig och nya perspektiv kan vara räddningen.

Varför kan man inte missbruksa LSD? Har ingen personlig kontakt med LSD utan har bara polare som kört MDMA, kokain, svamp och rökat (grönt å brunt).
Tar man å röker en gång i månaden så är de kanske inget missbruk men jag har en polare som röka var dag å blev helt off vilket var ett missbruk, så jo jag tror nog du kan missbruka LSD också.

Toleransen blir hög så fort att försöker du ta det konstant så blir du bara mindre och mindre hög till du inte känner av nåt alls mer eller mindre.

Medlem

Folk borde kanske lägga mer fokus på det faktum att han säger att han inte mår bra och att han känner att han stöter bort sina vänner. Det är ganska uppenbart för mig att drogerna är en bieffekt av depression och depression har varit en röd tråd i hans liv sedan han sålde Mojäng och flyttade.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Oj, men då kanske du inte använde drogerna "på rätt sätt"? Läste du inte den bifogade bruksanvisningen? Vilken tur att inte hemska "staten" fick tag i dig innan du fastnade.

Förlåt, menar naturligtvis inte vad jag säger, är mer ett svar till folk som tror sig ha sådan "koll" på missbruket. Tycker det är jäkligt skönt att höra att du lyckats komma ifrån eländet, starkt jobbat!

Tyvärr verkar de flesta som "provar" eller börjar med lättare droger inte förstå hur förändringarna börjar. Missbrukaren är antagligen den sista som märker av någon förändring hos sig själv, medan alla andra gör det ganska tidigt. Men dom "fattar" ju såklart ingenting. Skulle gissa på att självförnekelsen tar över så fort man märker att det som började som en kul grej på en fest plötsligt är en daglig rutin.

Alkohol kan göra folk jäkligt dumma i huvudet också, men det värsta brukar försvinna dagen efter medans narkotikamissbrukaren hamnar i ett mer permanent tillstånd, beroende på vad som intages.
Fan, har sett folk som pundat bort sin framtid redan i tjugoårsåldern, "rena" narkomaner som aldrig kommer bli av med ryckningarna och vänner som tycker att dom har skitkul under full kontroll, utan att kunna höra hur dom låter när dom pratar....är rätt trött på drogliberal BS.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Oj, men då kanske du inte använde drogerna "på rätt sätt"? Läste du inte den bifogade bruksanvisningen? Vilken tur att inte hemska "staten" fick tag i dig innan du fastnade.

Förlåt, menar naturligtvis inte vad jag säger, är mer ett svar till folk som tror sig ha sådan "koll" på missbruket. Tycker det är jäkligt skönt att höra att du lyckats komma ifrån eländet, starkt jobbat!

Tyvärr verkar de flesta som "provar" eller börjar med lättare droger inte förstå hur förändringarna börjar. Missbrukaren är antagligen den sista som märker av någon förändring hos sig själv, medan alla andra gör det ganska tidigt. Men dom "fattar" ju såklart ingenting. Skulle gissa på att självförnekelsen tar över så fort man märker att det som började som en kul grej på en fest plötsligt är en daglig rutin.

Alkohol kan göra folk jäkligt dumma i huvudet också, men det värsta brukar försvinna dagen efter medans narkotikamissbrukaren hamnar i ett mer permanent tillstånd, beroende på vad som intages.
Fan, har sett folk som pundat bort sin framtid redan i tjugoårsåldern, "rena" narkomaner som aldrig kommer bli av med ryckningarna och vänner som tycker att dom har skitkul under full kontroll, utan att kunna höra hur dom låter när dom pratar....är rätt trött på drogliberal BS.

Här har vi en riktigt fördomsfull människa, bra mycket farlig än de droger han är emot.

Anledningen till att Sverige ligger i toppen när det kommer till antal människor som dött på grund utav narkotika är just på grund av den politik som bedrivs, där man hellre straffar än hjälper de som behöver hjälp.
Stigmat bara växer, men det förstår tyvärr ingen som du som aldrig varit i kontakt med missbrukare, utan nöjer sig med att titta på nyheterna och tar allt som sägs som sanning.

Medlem

haha härligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Bara jag som blir lite ledsen, det här var inte det jag ville läsa om Markus. Jag är ingen psykolog men han mår inte bra och internet kommer inte att hjälpa han... Ibland gillar jag verkligen inte internet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ender:
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Oj, men då kanske du inte använde drogerna "på rätt sätt"? Läste du inte den bifogade bruksanvisningen? Vilken tur att inte hemska "staten" fick tag i dig innan du fastnade.

Förlåt, menar naturligtvis inte vad jag säger, är mer ett svar till folk som tror sig ha sådan "koll" på missbruket. Tycker det är jäkligt skönt att höra att du lyckats komma ifrån eländet, starkt jobbat!

Tyvärr verkar de flesta som "provar" eller börjar med lättare droger inte förstå hur förändringarna börjar. Missbrukaren är antagligen den sista som märker av någon förändring hos sig själv, medan alla andra gör det ganska tidigt. Men dom "fattar" ju såklart ingenting. Skulle gissa på att självförnekelsen tar över så fort man märker att det som började som en kul grej på en fest plötsligt är en daglig rutin.

Alkohol kan göra folk jäkligt dumma i huvudet också, men det värsta brukar försvinna dagen efter medans narkotikamissbrukaren hamnar i ett mer permanent tillstånd, beroende på vad som intages.
Fan, har sett folk som pundat bort sin framtid redan i tjugoårsåldern, "rena" narkomaner som aldrig kommer bli av med ryckningarna och vänner som tycker att dom har skitkul under full kontroll, utan att kunna höra hur dom låter när dom pratar....är rätt trött på drogliberal BS.

Här har vi en riktigt fördomsfull människa, bra mycket farlig än de droger han är emot.

Anledningen till att Sverige ligger i toppen när det kommer till antal människor som dött på grund utav narkotika är just på grund av den politik som bedrivs, där man hellre straffar än hjälper de som behöver hjälp.
Stigmat bara växer, men det förstår tyvärr ingen som du som aldrig varit i kontakt med missbrukare, utan nöjer sig med att titta på nyheterna och tar allt som sägs som sanning.

Jag vet inte om du helt missade Enders poäng eller om du själv använder droger men det finns ingen politik i världen som kan hjälpa en missbrukare.
En missbrukare missbrukar även den hjälp som ges tills den är motiverad nog att själv ta sig ur skiten. Ta det från någon som har alldeles för mycket erfarenhet av nära och kära som om och om igen har ödelagt sina liv för knark.

Tror du att dödsfall bland missbrukare är problemet så fattar du ärligt talat ingenting.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Här har vi en riktigt fördomsfull människa, bra mycket farlig än de droger han är emot.

Anledningen till att Sverige ligger i toppen när det kommer till antal människor som dött på grund utav narkotika är just på grund av den politik som bedrivs, där man hellre straffar än hjälper de som behöver hjälp.
Stigmat bara växer, men det förstår tyvärr ingen som du som aldrig varit i kontakt med missbrukare, utan nöjer sig med att titta på nyheterna och tar allt som sägs som sanning.

Jag bugar mig för din idioti, den är stor, och mycket mäktig.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ender:
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

Oj, men då kanske du inte använde drogerna "på rätt sätt"? Läste du inte den bifogade bruksanvisningen? Vilken tur att inte hemska "staten" fick tag i dig innan du fastnade.

Förlåt, menar naturligtvis inte vad jag säger, är mer ett svar till folk som tror sig ha sådan "koll" på missbruket. Tycker det är jäkligt skönt att höra att du lyckats komma ifrån eländet, starkt jobbat!

Tyvärr verkar de flesta som "provar" eller börjar med lättare droger inte förstå hur förändringarna börjar. Missbrukaren är antagligen den sista som märker av någon förändring hos sig själv, medan alla andra gör det ganska tidigt. Men dom "fattar" ju såklart ingenting. Skulle gissa på att självförnekelsen tar över så fort man märker att det som började som en kul grej på en fest plötsligt är en daglig rutin.

Alkohol kan göra folk jäkligt dumma i huvudet också, men det värsta brukar försvinna dagen efter medans narkotikamissbrukaren hamnar i ett mer permanent tillstånd, beroende på vad som intages.
Fan, har sett folk som pundat bort sin framtid redan i tjugoårsåldern, "rena" narkomaner som aldrig kommer bli av med ryckningarna och vänner som tycker att dom har skitkul under full kontroll, utan att kunna höra hur dom låter när dom pratar....är rätt trött på drogliberal BS.

Här har vi en riktigt fördomsfull människa, bra mycket farlig än de droger han är emot.

Anledningen till att Sverige ligger i toppen när det kommer till antal människor som dött på grund utav narkotika är just på grund av den politik som bedrivs, där man hellre straffar än hjälper de som behöver hjälp.
Stigmat bara växer, men det förstår tyvärr ingen som du som aldrig varit i kontakt med missbrukare, utan nöjer sig med att titta på nyheterna och tar allt som sägs som sanning.

Jag vet inte om du helt missade Enders poäng eller om du själv använder droger men det finns ingen politik i världen som kan hjälpa en missbrukare.
En missbrukare missbrukar även den hjälp som ges tills den är motiverad nog att själv ta sig ur skiten. Ta det från någon som har alldeles för mycket erfarenhet av nära och kära som om och om igen har ödelagt sina liv för knark.

Tror du att dödsfall bland missbrukare är problemet så fattar du ärligt talat ingenting.

Jag antar det är just därför Sverige ligger i toppen när det kommer till dödsfall, jämfört med flera andra länder som har en mer human politik.

Jag har nog mer erfarenhet av olika typer av missbruk än du, vad det verkar. Att säga att det endast är upp till individen är en halvsanning. Om en missbrukare blir bemött som en människa och inte en belastning är det större chans att denne väljer att söka hjälp, än om man gör som nu, stöter ut människor i samhällets utkant.

Skrivet av Ender:
Skrivet av Dominus:

Här har vi en riktigt fördomsfull människa, bra mycket farlig än de droger han är emot.

Anledningen till att Sverige ligger i toppen när det kommer till antal människor som dött på grund utav narkotika är just på grund av den politik som bedrivs, där man hellre straffar än hjälper de som behöver hjälp.
Stigmat bara växer, men det förstår tyvärr ingen som du som aldrig varit i kontakt med missbrukare, utan nöjer sig med att titta på nyheterna och tar allt som sägs som sanning.

Jag bugar mig för din idioti, den är stor, och mycket mäktig.

Då är vi två.
Du verkar själv inte vara den skarpaste kniven i lådan, så att säga.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av delli:

Är han singel än? Hade varit intressant å se över hur många vänner han egentligen har i USA?
Förstod aldrig varför han skulle flytta till USA å där han bor bland dvs skådisar å artister, trodde han att han skulle bli nån rockstar där?

Låter ju som han har de fett trist och LSD e hans enda vän.

Man kan INTE missbrukare LSD, det är princip omöjligt. Vad jag gissar hände här är att han fick i sig en tripp och med det en fet och något tung reality check. Som absolut kan vara bra för han. För han är nog inte speciellt lycklig och nya perspektiv kan vara räddningen.

Varför kan man inte missbruksa LSD? Har ingen personlig kontakt med LSD utan har bara polare som kört MDMA, kokain, svamp och rökat (grönt å brunt).
Tar man å röker en gång i månaden så är de kanske inget missbruk men jag har en polare som röka var dag å blev helt off vilket var ett missbruk, så jo jag tror nog du kan missbruka LSD också.

Det går inte att ta flera dagar i rad. Vissa har lyckats göra det varje helg, men det blir knappt någon vettig effekt då. Det är en drog som man tar kanske var 6e månad om inte mer. Visst, det finns extremfall där någon idiot har försökt maxad det, men det är ytterst ytterst sällsynt. Man vill inte ens göra det efter en tripp. LSD är terapi och ytterst användbart inom psykiatrin. En helt fantastisk drog i rätt händer som har potential att hjälpa miljontals människor med deras psykiska ohälsa. Och svamp! Och MDMA! Dock inte kokain, en riktigt jävla kass drog i alla avseenden.

Om ni är intresserade av LSD och svamp inom psykiatrin så gick det ett program om detta för ett litet tag sen på vetenskapens värld. Kolla SVT play!

Medlem

Det behöver inte vara droger. Han kanske bara är manisk, eller har någon annan psykiskt sjukdom.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fuck droger. Sånt skit är bara för svaga människor som är i behov av att fly verkligheten av någon anledning. Bättre att leva rent och med ett klart sinne.

Men jag tycker ju öl är gott

KoP
Medlem

Enough said.

Medlem

Enough said.
Eftersom du bara verkar förstå bilder.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Men jag tycker ju öl är gott

Ja det är besynnerligt hur en av de starkare drogerna på planeten, alkohol, av så många inte ses som en drog. Här kan man snacka om att man snurrar runt sig själv när man å enda sidan påstår sig vara emot droger samtidigt som man höjer ölglaset i en skål haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Droger förstör ingen människas liv, människor förstör sina egna liv med droger. Den finns många som klarar av att bruka droger utan att förstöra livet, kolla på alla* som dricker alkohol!

edit: *de flesta

Medlem

Han kanske fick fultjack istället?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av KoP:

Fuck droger. Sånt skit är bara för svaga människor som är i behov av att fly verkligheten av någon anledning. Bättre att leva rent och med ett klart sinne.

Skrivet av anon_319742:

Han låter som en person med stora psykiska besvär. Föga förvånande så är han även drogliberal. Dessa två går alltför ofta hand i hand.

Långt från sant. Många (inte en majoritet) självmedicinerar med alkohol och droger, men många andra gör det inte. Ingen jag känner med Autism tar droger, eller ens dricker alkohol eller rör nikotin. Prevalensen av konsumtion av de senare 2 är extremt mycket mindre än i den normala befolkningen, klassisk narkotika har jag inte läst nån forskning om hur accepterat det är så där kan jag inte uttala mig. Finns unik forskning om detta från Karolinska, googla.

Skrivet av Sp4ceRock3R:

Om jag förstått rätt så lider han av bipolaritet. Känns väl lite som att han är i ett maniskt skov om det börjar komma massa tokiga uttalanden osv. Jävla tråkigt. Hoppas på snar hjälp

Han KAN ha det, många psykologiska diagnoser/tillstånd går i arv från generation till generation (ibland med uppehåll nån gång). Enligt expressen så har @notch sagt att hans far hade det, missbrukade alkohol och tog livet av sig. Kan inte fatta hans inställning.

http://www.expressen.se/nyheter/markus-persson-fran-edsbyn-ti...

För övrigt så heter det DIAGNOS eller TILLSTÅND det är inte en "sjukdom" som du tar piller mot och tillfrisknar från (Så jävla aftonbladet). En diagnos sitter i tills du dör.

Medlem

Nu är det så pass många kommentarer så min kommer bli ignorerad. Men whatever.

De som säger att droger är för att fly verkligheten har inte en nyanserad bild om droger. Visst vissa droger används så här. Och visst endel droger som inte alltid används så, går att använda så. Majoriteten som använder alkohol gör det för att socialisera och inte för att fly verkligheten. Det samma med cannabis.

Sen när man snackar om psykedeliska droger, så som LSD, så är det OMÖJLIGT att fly verkligheten på de drogerna. Det är just därför man tar dem. För att förbättra sig själv som människa. Det är det Notch snackar om. Man mediterar och ser livet på ett annat sätt. Man inser sina livsmisstag och det är därför det kan kännas som man är i ett helvete. Och när man kommer ut från trippen så har man lärt sig en stor läxa om sig själv och har som mål att bättre sig.

Medlem

Måste tillägga: Folk är så trångsynta när det kommer till droger. De ser bara "droger" och de vet inte skillnaden på drog och drog. Inte alla droganvändare är missbrukare. Endast 10-20% av folk som tar droger är beroende. En del droger är lättare att missbruka än andra. Och endel droger är nästintill omöjliga att missbruka.

Att döma en person för att de brukat en drog är jävligt onödigt. Särskilt när man själv inte vet drogens effekter(positiva, negativa, neutrala, kortsikt och långsikt). De droger jag testat har jag forskat om i en period innan och sedan gjort ett beslut ifall jag känner att risken för att något går fel är tillräckligt liten.

Man ska ha respekt för droger. Men samtidigt så behöver man inte demonisera alla droger. Vill man va nykterist så fine. Det funkar kanske för dig. Det är bra. Men att demonisera droger leder bara till att missbrukare hamnar längre ner i skiten. Ifall man ser ner på dem så kommer de aldrig komma ur problemet.

Med det sagt så är där nästintill ingen som har problem med LSD. Psykedeliska är omöjliga att vara beroende av (pga mann bygger tolerans så snabbt att man tillslut inte får någon effekt ÖVERHUVUDTAGET).

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

ursäkta ifall jag inte tar din story så seriöst. Men någon som börjar "jag testade" och sedan säger att dem fastnade kan jag inte ta seriöst. I genomsnitt så tar det 1 år av heroin användande innan personen klassas som beroende. Att bara "testa" leder inte till missbruk. Jag har själv testat MDMA men känner absolut inget sug för att ta opiater eller tyngre stimulanter.

För att börja missbruka så räcker det inte med att "testa". Ifall man vet vad man gör. Är på läst om drogerna man använder. Tar rätt mängd. Inte tar för ofta. Har bra självkontroll. Ja då har man inget att frukta.

Droger är inte "magiska" som bara helt plötsligt ändrar hela din personlighet så fort du testar. Du är exakt samma person efter att ha testat som du var innan. Du hade förmodligen redan en destruktiv personlighet innan du testade. Du kanske mådde dåligt över något. Du hade förmodligen dålig självkontroll redan innan.

"jag testade" är aldrig den enda anledningen till missbruk. Klart man måste testa för att missbruka. Men det är fler faktorer än att "testa" som spelar roll.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

ursäkta ifall jag inte tar din story så seriöst. Men någon som börjar "jag testade" och sedan säger att dem fastnade kan jag inte ta seriöst. I genomsnitt så tar det 1 år av heroin användande innan personen klassas som beroende. Att bara "testa" leder inte till missbruk. Jag har själv testat MDMA men känner absolut inget sug för att ta opiater eller tyngre stimulanter.

För att börja missbruka så räcker det inte med att "testa". Ifall man vet vad man gör. Är på läst om drogerna man använder. Tar rätt mängd. Inte tar för ofta. Har bra självkontroll. Ja då har man inget att frukta.

Droger är inte "magiska" som bara helt plötsligt ändrar hela din personlighet så fort du testar. Du är exakt samma person efter att ha testat som du var innan. Du hade förmodligen redan en destruktiv personlighet innan du testade. Du kanske mådde dåligt över något. Du hade förmodligen dålig självkontroll redan innan.

"jag testade" är aldrig den enda anledningen till missbruk. Klart man måste testa för att missbruka. Men det är fler faktorer än att "testa" som spelar roll.

Jag ville bara berätta hur det gick för mig när jag kom i kontakt med droger. Jag var inte så tydlig. Jag vet självklart att det är andra faktorer som spelar roll. Jag mådde t.ex. dåligt och det var struligt runt omkring mig i skolan, sport m.m. Sedan är jag lite av en beroendemänniska i olika områden.

Jag brydde mig inte om konsekvenserna direkt från start utan körde varje helg som övergick till flera dagar i veckan och sedan till varje dag. I början såg jag bara de positiva effekterna (Hjärndött jag vet) Till slut märkte jag att jag var beroende. Att bli beroende av opiater går väldigt fort kan jag lova dig. Där har du inte bara ett psykiskt beroende utan även ett fysiskt beroende. Ett rent helvete som dock är självförvållande.

Börjar bli lite mycket i denna tråd nu...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

SM- i att inte veta vad man pratar om men ändå anstränga sig till sitt yttersta för att ge tyngd tilll sin åsikt.

"ta sig ur drogträsket" samt citat från nån jalla FBI chef.. jo tack tjena. Hade det delats ut medaljer för att göra som man blir tillsagd utan att ifrågasätta så hade ni haft det tungt om nacken. Att ni träffat en narkoman ger ingen expertis.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av Morknox:
Skrivet av CARTMAN:

Jag testade Ecstacy 2001 och fastnade i ett långvarigt o tungt drogmissbruk som slutade med kanyler och opiater, och tillslut hemlöshet. 7 gånger på behandlingshem och några avgiftningar. Har dragit på mig skulder och belastningsregister. Idag har jag dock tagit mig ur detta helvete sedan 3 år tillbaka. Skönt.

ursäkta ifall jag inte tar din story så seriöst. Men någon som börjar "jag testade" och sedan säger att dem fastnade kan jag inte ta seriöst. I genomsnitt så tar det 1 år av heroin användande innan personen klassas som beroende. Att bara "testa" leder inte till missbruk. Jag har själv testat MDMA men känner absolut inget sug för att ta opiater eller tyngre stimulanter.

För att börja missbruka så räcker det inte med att "testa". Ifall man vet vad man gör. Är på läst om drogerna man använder. Tar rätt mängd. Inte tar för ofta. Har bra självkontroll. Ja då har man inget att frukta.

Droger är inte "magiska" som bara helt plötsligt ändrar hela din personlighet så fort du testar. Du är exakt samma person efter att ha testat som du var innan. Du hade förmodligen redan en destruktiv personlighet innan du testade. Du kanske mådde dåligt över något. Du hade förmodligen dålig självkontroll redan innan.

"jag testade" är aldrig den enda anledningen till missbruk. Klart man måste testa för att missbruka. Men det är fler faktorer än att "testa" som spelar roll.

Jag ville bara berätta hur det gick för mig när jag kom i kontakt med droger. Jag var inte så tydlig. Jag vet självklart att det är andra faktorer som spelar roll. Jag mådde t.ex. dåligt och det var struligt runt omkring mig i skolan, sport m.m. Sedan är jag lite av en beroendemänniska i olika områden.

Jag brydde mig inte om konsekvenserna direkt från start utan körde varje helg som övergick till flera dagar i veckan och sedan till varje dag. I början såg jag bara de positiva effekterna (Hjärndött jag vet) Till slut märkte jag att jag var beroende. Att bli beroende av opiater går väldigt fort kan jag lova dig. Där har du inte bara ett psykiskt beroende utan även ett fysiskt beroende. Ett rent helvete som dock är självförvållande.

Börjar bli lite mycket i denna tråd nu...

Yeah, den storin känns väldigt rimlig.

Anledningen till jag kommenterade det är att jag stör mig på när föredetta missbrukare förenklar hela storin med "jag testade sen fastnade jag". Det är inte så enkelt.

Det sprider en nidbild av droger som om att ett enkelt test skulle vara slut på ens liv. Det är väldigt många som tror att ifall man testar en drog engång så är man helt körd. Vilket är rätt så absurt att tro.

Endel människor klarar av att använda visa droger. Och endel inte. Och det gäller inte bara narkotika. Utan även alkohol. Extremt många får besvär med alkohol. Men majoriteten får aldrig det. Likaså med narkotika. Majoriteten klarar av att bruka narkotika(visa substanser mindre än andra). Tycker inte att minoriteten ska bestraffa resten. För att man tar LSD nångång om året så är man inte en junkie som är beroende och har ingen framtid. Väldigt många framgångsrika har testat LSD och säger erfarenheten var en av de viktigaste i deras liv. Har själv testat LSD och kommer göra igen. Men kan garantera dig och alla andra att LSD är inte den typ av drog man missbrukar. Man måste vänta några månader mellan omgångarna då LSD effekten är så extremt intensiv att man behöver tid för att bearbeta vad man upplevdd.

Medlem

Var ett par dagar sedan jag kollade in denna tråd. Så möjligt att ni redan skrivit om det. Ber isåfall om ursäkt.

Kollade in Markus twitter. Det var honom själv och inte någon som kapat kontot, som jag och någon till trodde.

Han har bett om ursäkt och sa att han var långt ner i mörkret. Depression är ett helvete. Det kan verkligen få ens tankar att slå volter. Säga ord man får ångra.

Det är verkligen synd om honom. Och det blir inte bättre av droger uppenbarligen.

Han är rik som två troll. Men är ändå mycket olycklig. Gissningsvis var han som mest lycklig innan han sålde företaget. Känner inte honom så kan ha väldigt fel.

Självklart är det lätt att säga att man inte ska säga det han sa. Det var såklart dumt, men en djup depression kan verkligen få en att göra dumma saker. Det blir som att någon tar över ens tankar.

Skriv svar