Mafia III verkar låst till 30 fps på PC

Robot
Mafia III verkar låst till 30 fps på PC
Medlem
Mafia III verkar låst till 30 fps på PC

Låter skumt. Det var nån youtubare som spelade PC versionen och sa att den funkade bra.

Medlem

Vad tänker de med? Fattar de inte att det är en solklar jätteplump i protokollet nuförtiden?

Medlem
Citat:

Fram med högafflarna!

Haha, sköna ni är

Inaktiv

Kan nästan inte stämma. 30 fps bör närmast räknas som ospelbart på PC idag när folk har 144hz-skärmar.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Låter skumt. Det var nån youtubare som spelade PC versionen och sa att den funkade bra.

Spelet kan ju funka bra, fast det är 30 fps. Men det känns väldigt konstigt om det är låst till 30 fps, det minsta man kan begära är 60 iaf.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Flugsaft:

Låter skumt. Det var nån youtubare som spelade PC versionen och sa att den funkade bra.

Spelet kan ju funka bra, fast det är 30 fps. Men det känns väldigt konstigt om det är låst till 30 fps, det minsta man kan begära är 60 iaf.

Sant. Youtubaren kan ju vara korrupt åta bara fan va!

Medlem

Tvivlar på att detta spel är låst till 30 fps.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Flugsaft:

Låter skumt. Det var nån youtubare som spelade PC versionen och sa att den funkade bra.

Spelet kan ju funka bra, fast det är 30 fps. Men det känns väldigt konstigt om det är låst till 30 fps, det minsta man kan begära är 60 iaf.

Sant. Youtubaren kan ju vara korrupt åta bara fan va!

tyvärr haha, inte ovanligt!:)

Medlem

Seriöst, om det är en bugg som de missat så måste de verkligen sova på jobbet. För detta är ju verkligen en blunder av gigantiska mått tycker jag när en så enkel sak glider igenom kvalitetskontrollen. Är det inte någon som alls kollar vad de skickar vidare till CD-pressarna?

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Medlem
Skrivet av Jkeg:
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Inte om man har köpt det från steam.
Testa mindre än 2h och sen begära återbetalning om man inte gillade det.

Medlem
Skrivet av Jkeg:
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Rösta med börsen. Köp inte spel du är missnöjd med.
Stödjer du spelutvecklare som släpper spel du inte är nöjd med kommer dom att fortsätta med det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det var det. Ett spel mindre som man behöver fundera på att köpa.

Medlem

Så klart att det är en bugg. Detta är något som man säkert snabbt kan åtgärda i någon config fil eller liknande tills dess att en första patch kommer.
Varför skulle de välja att låsa det till 30fps liksom ?

Medlem

(*` ^´)ψ


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skribent

Steam-recensionerna som börjat trilla in bekräftar 30 fps. Nu återstår det väl att se när/om det åtgärdas i en patch.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

När det gäller realtidsbaserade actionspel tycker jag 30fps på konsol redan är uselt, på pc med mus/tangentbord är det ospelbart. Speciellt nu sedan man vant sig vid 144hz , då tycker jag även 60fps är rätt dåligt.

Blir ännu mer märkbart i spel som GTA 5 när man vill köra bil eller motorcykel i hög fart, fritt kolla omkring och skjuta och samtidigt ha koll och undvika andra fordon.

Det blir nästan ett helt annat slagt spel, flödet och inlevelsen blir så jävla mycket bättre och man kan inte annan än undra över hur mycket som inte nu görs pga allt måste anpassas till usla kontroller och låg uppdaterings frekvens.

Skrivet av Jkeg:
Skrivet av mrpijey:

Och varför vill man ens låsa spelet till just 30fps? Just det, ytterligare en konsollport... börjar mer och mer bli tveksam till detta spelet. Jag får helt enkelt se imorgon när jag väl får spelet.

Men, då är det ju försent...

Precis, sluta förköp spel.

Medlem
Skrivet av John Bain ‏@Totalbiscuit:

I have had confirmation from 2K that the current builds of Mafia 3 are locked to 30fps on PC. They claim improvements "soon" and statement.

Inte en bugg som vissa vill påskina. det är en "feature"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Alltså näe fyfan, jag har försökt att hålla mig positiv då jag älskat dessa spel innan men... näe usch alltså nu blir jag ledsen.

Vill bara påminna folk om att ettan på PC har ansets vara ett av dem bästa spelen någonsin. Satte en ny standard för hela genren och det var ungefär samtidigt som GTA 3 och Vice City släpptes.

Precis som de flesta andra utvecklare värda något började de utveckla och nådde sin framgång via PC men tyvärr precis som de flesta andra verkar de bara överge plattformen för att satsa på... tja vad är nytt och spännande egentligen i det här spelet?

Det är som att se alla sina favorit resturanger sakta men säkert förvandlas till snabbmat kedjor. Ingenting får vara för utmanande eller för spännande. Allt ska bara förvandlas till en enda medioker själlös smörja.

Bleh är också så trött på allt skitsnack "det kommer patchas", "det kan fixas", "moddcommunityn fixar det", "tja det är tråkigt men..." följt av tragiska ursäkter.

När det gäller sådana här spelförstörande saker tycker jag den attityden är lite som att skrapa bort en spya på en tårta. Man blir liksom inte speciellt sugen på att smaka på resten.

Medlem

F-n vad arg jag blir. Köpte precis spelet. Och nu ska jag sitta med 30 fps? Hur f-n kan man låsa spelet på 30 fps!??!?!?!

Medlem

Glad att jag alltid inväntar reviews


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

A message to our PC players
10/6/2016

We know how important having options that best suit your PC’s performance capabilities are. The team has been hard at work ensuring that Mafia III’s performance is consistent across all platforms, and right now the game runs at a solid 30 frames-per-second. We are currently working on an update for PC that will give players the option to play Mafia III at higher framerates. We’ll share more details about the update, and when you can expect it to arrive, very soon. In the meantime, the team welcomes feedback and would like to hear from you about what performance adjustment options are important to you. We’re actively considering a number of additional post-launch improvements on PC that would give players more control over how they can tailor the game’s experience to suit their rig’s performance. It’s been an incredible journey developing Mafia III and we couldn’t be more excited to get the game in your hands and hear what you think!

Källa: https://mafiagame.com/en/news/view/en-mafia-3-a-message-to-ou...

Medlem

Välkommen till 2016

Tack konsoler.

Pinsamt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Troligtvis låst till 30 tills spelet är ordentligt optimerat. Calm down folks

Medlem

Snälla. Snälla medmänniskor...... SLUTA FÖRKÖP!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

högaffeln är i högsta hugg det kan jag lova.!!

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Troligtvis låst till 30 tills spelet är ordentligt optimerat. Calm down folks

ja va fan man kan juh inte förvänta sig att dom ska hunnit optimera spelet till release inte

Medlem

Vi lever i en sorglig tid när gamerkollektivet blir mer upprörda av tekniska detaljer som låsta framerates, DRM, grafik sämre vid launch än vid tidig alpha-teasers osv, än att spelen av idag i regel alltid är fullständigt värdelösa, själlösa, hjärndöda.

Jag såg redan första gången de släppte gameplay att Mafia 3 är en styggelse, en cashgrab riktad åt konsol-causals med sina chipsfeta handkontroller. Historielösa och respektlösa. Vem fan bryr sig om låsta framerates.

Medlem

Vilka satans jävla idioter till utvecklare. 30 fps år 2016? Finner inga ord.

123
Skriv svar