Xbox-chef tror att vissa recensenter sågar spel bara för klick

Robot
Xbox-chef tror att vissa recensenter sågar spel bara för klick
Medlem
Xbox-chef tror att vissa recensenter sågar spel bara för klick

Phil kommer efter er nu FZ. (GOW4 en trea...!)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

FZ, ni kan byta lilla PC ikonen till en WINDOWS10 ikon.

Tack för min del, får väl skippa detta spel.

Medlem

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

"fick en 4/5 i betyg i vår FZ-recension." 2 rader längre ner så står det "Stora problem med Forza Horizon 3 på PC"

Om ett spel är multiplattform så borde väl betyget reflektera hur spelet är på alla plattformar eller? Eller har det kommit en skild recension på PC versionen som jag missat?

Håller inte med om det. Är det multiplattform så ska det enligt mig vara olika recensioner då vissa aspekter kan vara helt värdelösa på andra plattformer. Mestadels plattforms specifika saker.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kanske borde fokusera mer på att göra spel som folk vill lägga pengarna på än på att fokusera vad en viss sida ger ett spel i betyg. Idag behöver man inte läsa recensioner, det räcker med att kolla på Twich eller Youtube för att själv bilda sig en uppfattning om spelet är värt att köpa eller inte.

Inaktiv

Som någon nämnde...passande att ni gav Gears 4 en 3a.... Men visst märker man på många sidor att ett bias finns

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Forza Horizon 3 är inte låst till 30fps på pc. Det går att välja 30, 60 eller högre.
Jag är helt nöjd med Ultimate Edition!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sapiens:

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Forza Horizon 3 är inte låst till 30fps på pc. Det går att välja 30, 60 eller högre.
Jag är helt nöjd med Ultimate Edition!

Till Xbox?

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sapiens:

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Forza Horizon 3 är inte låst till 30fps på pc. Det går att välja 30, 60 eller högre.
Jag är helt nöjd med Ultimate Edition!

Det var xbox versionen han snacka om i det här fallet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sapiens:

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Forza Horizon 3 är inte låst till 30fps på pc. Det går att välja 30, 60 eller högre.
Jag är helt nöjd med Ultimate Edition!

Det var xbox versionen han snacka om i det här fallet.

Jaha. Ja då är det ju tokigt att låsa det till 30, så klart!


signatur

autograph

Medlem

Klart det är så. Och vissa recensenter höjer spel till skyarna för att få dibs på tidiga recensionsex

Medlem

Han kanske ska göra en Digital Homicide?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Han kanske ska göra en Digital Homicide?

Försök att inte ge Phil några idéer ;).

FM-guru
F.d. Sisyr

Blir nog att skaffa Forza så småningon. Lite väl mycket i min backlog att tugga igenom just nu bara...

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DrAg00nEn:

"fick en 4/5 i betyg i vår FZ-recension." 2 rader längre ner så står det "Stora problem med Forza Horizon 3 på PC"

Om ett spel är multiplattform så borde väl betyget reflektera hur spelet är på alla plattformar eller? Eller har det kommit en skild recension på PC versionen som jag missat?

Håller inte med om det. Är det multiplattform så ska det enligt mig vara olika recensioner då vissa aspekter kan vara helt värdelösa på andra plattformer. Mestadels plattforms specifika saker.

Håller dels med, men FZ berättar faktiskt vilken plattform de testar spelen på.

Medlem

Jag är ganska säker på att det är ungefär lika vanligt som att utgivaren mutar media för att ge bättre betyg.

Medlem

Det ligger nog en hel del i det, ja.

Medlem

Den ursäkten var inte dum den.

k3m
Medlem
Skrivet av PsyX:

FZ, ni kan byta lilla PC ikonen till en WINDOWS10 ikon.

Tack för min del, får väl skippa detta spel.

mhm

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns nog säkert massa sidor som är ute efter klickbait. Men gör man ett racing spel som är låst till 30fps tycker jag man inte förtjänar mer än 4/10. Förundras då snarare över alla som tycker spelet är värt 8/10 eller 9/10.

Horizon-spelen har alltid varit 30 FPS, men har inte varit något större hinder. 30 FPS funkar ganska bra med handkontroll. Det är något som hjärnan anpassar sig till bra. Värre blir det när man blandar in rattar. Då blir det konflikt mellan vad hjärnan registrera rörligt med vad den ser.

Medlem
Skrivet av FZ:

Forza Horizon 3 har ett respektabelt Metacritic-betyg på 91 och fick en 4/5 i betyg i vår FZ-recension. Så alltför ledsen behöver Spencer nog inte vara i just det fallet.

Han verkade ju inte gilla fyror...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av PsyX:

FZ, ni kan byta lilla PC ikonen till en WINDOWS10 ikon.

Tack för min del, får väl skippa detta spel.

Precis, PC säger inte så mycket, personal computer, på en pc kan du ha massor med olika operativsystem, så använd "Windows" istället för pc, så är det mindre förvirrande.

Redaktör
Skrivet av scirocco:
Skrivet av PsyX:

FZ, ni kan byta lilla PC ikonen till en WINDOWS10 ikon.

Tack för min del, får väl skippa detta spel.

Precis, PC säger inte så mycket, personal computer, på en pc kan du ha massor med olika operativsystem, så använd "Windows" istället för pc, så är det mindre förvirrande.

Spelar man så är pc i princip synonymt med Windows, och det används på det sättet närmast överallt, inte bara hos oss.

Windows 10 är en issue, dock. Därför är vi väldigt noga med att tydligt skriva när just Windows 10 – inte Windows i stort – är ett krav. Peta gärna på oss om vi missar det någon gång.


signatur
Redaktör

Man kan också tänka sig det omvända: att någon höjer betyget för att synas mer. Att ligga överst på Metacritic lär inte ha negativ inverkan på antalet klick.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av scirocco:
Skrivet av PsyX:

FZ, ni kan byta lilla PC ikonen till en WINDOWS10 ikon.

Tack för min del, får väl skippa detta spel.

Precis, PC säger inte så mycket, personal computer, på en pc kan du ha massor med olika operativsystem, så använd "Windows" istället för pc, så är det mindre förvirrande.

Spelar man så är pc i princip synonymt med Windows, och det används på det sättet närmast överallt, inte bara hos oss.

Windows 10 är en issue, dock. Därför är vi väldigt noga med att tydligt skriva när just Windows 10 – inte Windows i stort – är ett krav. Peta gärna på oss om vi missar det någon gång.

-Är inte spelet ifråga Win10 och Xbox exklusivt?

1
Skriv svar