Ubisoft ger bort Beyond Good & Evil gratis på PC

Robot
Ambassadör
Xbox
Ubisoft ger bort Beyond Good & Evil gratis på PC

Trevligt! Fick det på Xbox One förra månaden, förvånansvärt kul spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Trevligt. Var nära att handla det till Steam för några dagar sedan då jag aldrig lirat spelet. Tar det genom "U-Play" då. Synd bara att när man lägger in "icke Steam spel" i Steam, är att det inte syns hur många timmar man lagt ner på att spela titeln. Kanske en petitess men detta är något jag faktiskt saknar...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

The Crew måste ha varit en genuin kassa-succé för Ubisoft.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Trevligt. Var nära att handla det till Steam för några dagar sedan då jag aldrig lirat spelet. Tar det genom "U-Play" då. Synd bara att när man lägger in "icke Steam spel" i Steam, är att det inte syns hur många timmar man lagt ner på att spela titeln. Kanske en petitess men detta är något jag faktiskt saknar...

Skall Steam alltså ha stats för alla spel i världen?

Medlem

Tyvärr har steam blivit för stora. När man hör en efter en som säger samma sak (orkar inte ha flera molntjänster, räcker med steam) så är det väldigt oroväckande. Skaffade själv GOG precis och tänker fortsätta köpa spel på flera ställen för att sätta lite press på steam.

Givetvis hade det bästa varit om en ny aktör kommit ut med en molntjänst där dom inte tar nån förtjänst alls för att sälja diverse spel via dom utan gått med vinst via reklambanners osv. Då hade steam fått det väldigt svettigt ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Grymt! Var nära på att köpa det här för några dagar sedan men blev aldrig av. Gratis är det bästa priset för lathet

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av CARTMAN:

Trevligt. Var nära att handla det till Steam för några dagar sedan då jag aldrig lirat spelet. Tar det genom "U-Play" då. Synd bara att när man lägger in "icke Steam spel" i Steam, är att det inte syns hur många timmar man lagt ner på att spela titeln. Kanske en petitess men detta är något jag faktiskt saknar...

Skall Steam alltså ha stats för alla spel i världen?

Nja, så mycket tid hade det ju inte tagit att lägga till att den håller koll på de spelen också. Det kunde ju sparas lokalt för ditt egen nöje.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Tyvärr har steam blivit för stora. När man hör en efter en som säger samma sak (orkar inte ha flera molntjänster, räcker med steam) så är det väldigt oroväckande. Skaffade själv GOG precis och tänker fortsätta köpa spel på flera ställen för att sätta lite press på steam.

Givetvis hade det bästa varit om en ny aktör kommit ut med en molntjänst där dom inte tar nån förtjänst alls för att sälja diverse spel via dom utan gått med vinst via reklambanners osv. Då hade steam fått det väldigt svettigt ^_^

Jag tror att det blir svårt att få det att gå ihopa om man bara har reklamfinansiering. Bara bandbredden de måste behöva för att köra tjänsten lär inte vara billig. Sedan lär de behöva ett rätt häftigt datacenter också plus lagring av all data och spel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Men låt oss säga att spelföretag hade kunnat sälja spel via den tjänsten och att företagen själva får stå för bandbredden, dvs att molntjänsten hade skickat vidare nedladdningen till dessa företag istället. Då hade både spelföretagen och denna molntjänst sluppit mellanhandskostnaden och till sist köparen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar