Efter massiva Mafia 3-kritiken: frameraten ska låsas upp

Robot
Efter massiva Mafia 3-kritiken: frameraten ska låsas upp
Medlem
Efter massiva Mafia 3-kritiken: frameraten ska låsas upp

Tänkte de att det skulle gå förbi oanmärkt?

Medlem

går att fixa utan patch med startcommando


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

Medlem

Jag har svårt att se framför mig 50+ vuxna människor på en avdelning som skapar ett spel, och ingen har en tanke om att låsa upp mer än 30fps på PC versionen? Är det en gömd agenda bakom det hela, eller är dom rent av iq befriade?

Medlem

Tjena vilken tur att ingen fick recensera spelet innan det släpptes!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

går att fixa utan patch med startcommando

Hur då? Det enda som håller mig från att köpa spelet just nu är att det inte går över 30fps...

Medlem
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

flyter det bra för dig så borde det ju flyta för alla andra? nu kanske du inte menar så... men man kan tolka det så.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

"Flyter" är ju en lite märklig benämning på ett bildspel.

Medlem

Man undrar ju hur spelutvecklare tänker ibland, känner det inte till såna här självklarheter eller vad är grejen? det är lite som FOV-inställningar som också borde vara standard. Bisarrt.

Medlem

Jag vill först veta hur prestandan är vid upplåst fps. Ett till Quantum Break till PC vore mindre roligt.

Jag hade förbokat men eftersom det var genom steam fick jag en refund igår.

Medlem

Hur många gånger ska sånt här behöva upprepas?? Som att prova att tillverka en båt med ett stort hål i även fast resultatet är beprövat

Medlem

Känns som att de gör så här för att få uppmärksamhet, nu finns det liksom gott om rubriker med mafia 3. Sedan blir de helgon när de fixar problemet så snabbt så...

Skribent

Man slipper i alla fall vänta på inofficiella patchar, som första Dark Souls. Alltid något.

Medlem

Jo, det lilla jag spelat flyter hyffsat men det är ju mer uppenbart än vad jag hade insett tidigare att det är en portning från konsoll med allt vad det innebär för styrningen, sikte osv.
Absolut inte menat att spelas med mus och tangentbord.

Medlem

[quote=enborn]

Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

flyter det bra för dig så borde det ju flyta för alla andra? nu kanske du inte menar så... men man kan tolka det så.[/quot

Skrev ju för "mig" Vad är det du inte förstår med det?

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

"Flyter" är ju en lite märklig benämning på ett bildspel.

Snackar du om. Om du inte känner till den benämningen så bry dig inte

Medlem

Helt -fascinerande- att det inte prioriterades innan. Wow.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av simon857:

Känns som att de gör så här för att få uppmärksamhet, nu finns det liksom gott om rubriker med mafia 3. Sedan blir de helgon när de fixar problemet så snabbt så...

Ja slarvfel här kan man nog utesluta, vad finns kvar.. de ville ha 30..eller falskt trick.. som biter dem i baken OM det avslöjas, dumt vilket fall.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

"Flyter" är ju en lite märklig benämning på ett bildspel.

Snackar du om. Om du inte känner till den benämningen så bry dig inte

:roll:


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Hur tänkte de här egentligen? Att låsa ett PC-spel till 30 FPS bäddar ju för lynchning på nätet. När ska spelutvecklare lära sig det?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag har svårt att se framför mig 50+ vuxna människor på en avdelning som skapar ett spel, och ingen har en tanke om att låsa upp mer än 30fps på PC versionen? Är det en gömd agenda bakom det hela, eller är dom rent av iq befriade?

All PR är bra PR?

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

"Flyter" är ju en lite märklig benämning på ett bildspel.

Snackar du om. Om du inte känner till den benämningen så bry dig inte

Hoppsan, klorna fram direkt (visserligen väntat på FZ). Handlar inte om att "känna till" benämningen, ditt påstående är en paradox..

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av nils45:

Jag har svårt att se framför mig 50+ vuxna människor på en avdelning som skapar ett spel, och ingen har en tanke om att låsa upp mer än 30fps på PC versionen? Är det en gömd agenda bakom det hela, eller är dom rent av iq befriade?

All PR är bra PR?

Inte när det istället får mängder av folk att skippa spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

Skönt att höra, håller tummarna för att det mest förstorats upp en massa i recensionerna på Steam så att det egentligen inte är några större problem.

Gnällkuk
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

Ett spel i 30fps kan aldrig flyta på bra. Om man sen är förskonad från microstutter, pop-ins osv är det ju bra. Sen blir en kommentar att "det funkar bra för mig" helt meningslös om man inte berättar vad man har för hårdvara eller berättar vilken upplösning och grafiska inställningar man kör.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Skrev ju för "mig" Vad är det du inte förstår med det?

"Det fungerar ju för mig ¯\_(ツ)_/¯ " - Fick den känslan av det du skrev. Som sagt, kanske inte så du menade. Men folk brukar sticka huvudet i sanden och inte tro att det finns problem för att det fungerar för "mig".

Medlem

Skönt! då kan folk höja sitt betyg från 1/10 som det förtjänade pga en miss till 8/10. Dom förtjänade mordhoten mot utvecklarna borde ju nu också minska lite.. Och skönt för FZ som inte behöver spela det för att recensera. Nu kan ni bara sätta 1/5 direkt!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

Nepp. Men ändå en onödig kommentar du gav. Jag gillar inte ett spel med 30fps, men det betyder inte att ett spel är ospelbart

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

"Flyter" är ju en lite märklig benämning på ett bildspel.

Snackar du om. Om du inte känner till den benämningen så bry dig inte

Hoppsan, klorna fram direkt (visserligen väntat på FZ). Handlar inte om att "känna till" benämningen, ditt påstående är en paradox..

123
Skriv svar