Quiz – Ikoniska shooters!

Robot
Quiz – Ikoniska shooters!

Klassikerna som varit betydande för hur vi pangar i spel idag.


Medlem
Quiz – Ikoniska shooters!

9/10 helt okey

Inaktiv

9 av 10 rätt. Har nog aldrig behövt så lite betänketid per fråga i något av era quiz men sista var knepig. Tyckte den såg ut som System Shock 2 men har nyss spelat igenom det för första gången så visste att det inte var SS(1) eller 2 så valde Deus Ex för Marathon kände jag inte till.

Medlem

9/10 men jag måste erkänna att det var vilda gissningar på vissa där det är en hög pixlar på bilden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

9/10 hade fel på farcry faktiskt... var det så fult?

Marathon satt man o körde på mac i nätverk i skolan för 20 år sedan.

Medlem

8 av 10, inte helt pjåkigt ändå.

Medlem

10/10 Är det nått man kan så är det shooters

Medlem

Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 79% av alla deltagare (124 st).

Sista hade jag aldrig kört, så där va det bara att gissa

Medlem

Aced... 10


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

7 av 10 så det var ju lite kass. Men första frågan:

Hur ser man skillnad på Wolfenstein och Spear of Destiny? Så mycket man spelade dessa på 90-talet men jag har fortfarande ingen aning vilket som är vilket.

Medlem

9/10. Fick fel på sista, då jag aldrig spelat Marathon. Alla de andra har jag dock spelat.

Medlem

8/10. Not 2 bad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

8/10 känns väl

Medlem

8/10, underbart Quiz. men en liten notis till FZ här. Knappen "Utskriftsformat" funkade inte så bra ihop med Quiz, man får bara 1 sida och alltid bara första frågan oavsett på vilken sida man är på när man klickar på knappen.

Kanske inte högprio att fixa men jag fick en liten våt dröm om att lägga quizzet i fikarummet på jobbet och låta mina kära kollegor göra sina gissningar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av suvvey:

8/10, underbart Quiz. men en liten notis till FZ här. Knappen "Utskriftsformat" funkade inte så bra ihop med Quiz, man får bara 1 sida och alltid bara första frågan oavsett på vilken sida man är på när man klickar på knappen.

Kanske inte högprio att fixa men jag fick en liten våt dröm om att lägga quizzet i fikarummet på jobbet och låta mina kära kollegor göra sina gissningar.

Haha, näe det har tyvärr inte så hög prio att fixa. Du får klippa och klistra själv är jag rädd


signatur
Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 81,7% av alla deltagare (361 st).

Bommade 2:an, alldeles för generisk D-day strand :P. Har heller inte spelat spelet i fråga.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 82,9% av alla deltagare (403 st).

Aaah bommade på sista frågan.

Medlem

9/10, har aldrig hört talas om sista titeln.

Medlem

Äntligen 10/10

Medlem

9 av 10. Fel på sista. Har inte spelat nåt utav spelen där att välja mellan, så det fick bli en chansning.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Inaktiv

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Gick också bet på den frågan (bland annat) just för att jag inte kunde tänka mig att bildet på spelet var ifrån 2004.

Medlem

10/10, har spelat alla spelen utom Codename Eagle. Är det värt att försöka göra det så här i efterhand?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

MEG
Medlem

8 av 10 inte dåligt


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Mjauv:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Gick också bet på den frågan (bland annat) just för att jag inte kunde tänka mig att bildet på spelet var ifrån 2004.

Jo tyvärr, med låga grafikinställningar så ser det ut så där.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

9 av 10 rätt. Har nog aldrig behövt så lite betänketid per fråga i något av era quiz men sista var knepig. Tyckte den såg ut som System Shock 2 men har nyss spelat igenom det för första gången så visste att det inte var SS(1) eller 2 så valde Deus Ex för Marathon kände jag inte till.

Samma för mig fast jag valde System Shock då jag inte känner till Marathon alls och direkt såg att det inte var Deus Ex. 9/10 här med.

Medlem

7/10, rätt nöjd ändå, hä va inte lätt!

Nu till ursäkterna:

1. Ja visst Codename Eagle har retrospektivt blivit en kult-klassiker med skjuts av Battlefield, men inte tusan är det en ikonisk shooter.

2. Vad f*n är "Marathon"?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Mjauv:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Gick också bet på den frågan (bland annat) just för att jag inte kunde tänka mig att bildet på spelet var ifrån 2004.

Nja, nu såg ju spelet inte riktigt ut så heller.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 83,8% av alla deltagare (1011 st).

Inte illa. Jag hade fel på sista frågan.

Medlem

10/10 inga tveksamheter

123
Skriv svar