Quiz – Ikoniska shooters!

Medlem

Asch, 8 av 10. Miss på Codename Eagle och Descent.
Jag kom ihåg Far Cry som snyggt. Jösses...

Medlem

Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 95,8% av alla deltagare (1064 st).

Yup, Yup :D. Uteslutningsprincipen på fråga 9, kände inte igen detta spel men har spelat de 2 andra alternativen så det BLEV en lätt fråga på så sätt

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 95,7% av alla deltagare (1095 st).

Bam! Men fick sitta och verkligen fundera på några av frågorna, riktigt bra quiz precis som vanligt!:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Jag håller med folk att både Codename Eagle och Marathon är lite skeva på listan.
Jag tycker inte att någon av dom är ikoniska alls faktiskt, Marathon vet ju knappt folk vad det är, det är dessutom ett macspel, från den tiden då det typ bara fanns två spel på Mac, Marathon och Myst...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

PaZ
Medlem

Minns när Marathon portades till pc så man fick prova det där spelet som mac-ägarna var så lyriska över. Man var minst sagt inte imponerad. Men det här var ju på den tiden när Warcraft 1 släpptes till Mac samtidigt som tvåan kom till PC (tror att båda recenserades i samma High Score, men ettan till mac fick en 5:a medan tvåan till pc fick en 4:a). Så olika världar var det på den tiden..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Mjauv:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Gick också bet på den frågan (bland annat) just för att jag inte kunde tänka mig att bildet på spelet var ifrån 2004.

Nja, nu såg ju spelet inte riktigt ut så heller.

http://i856.photobucket.com/albums/ab125/Masquerade17/FarCry%...

http://i856.photobucket.com/albums/ab125/Masquerade17/FarCry%...

http://i856.photobucket.com/albums/ab125/Masquerade17/FarCry%...

Inte? Jag hade en P4 på 3.4Ghz (Prescott) samt ett 6800GT. Hehe. Men så där fint har jag svårt att tänka mig att det var. Moddat?

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 95,7% av alla deltagare (1338 st).

Gött att man kan sina spel än

Medlem

gick bet på farcry jag med. tyckte inte det va BF heller så fick för mig att det va en warthog bakom trädet sista tänkte jag svara marathon men va osäker och ändrade mig xD 8/10 slutresultat.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 95,7% av alla deltagare (1497 st).

Say it loud! Im fps-fan, Im proud


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag blev rätt fintad av att Far Cry såg så tomt ut?

Medlem

8/10.
Jag gissade Halo, då jag tyckte grafiken verkade för gammal för att vara Far Cry.
Jag gissade Doom där rätt svar var Descent.

Medlem

9/10 fel på sista liksom många andra. Nöjd ändå
Edit: 9/10 rätt såklart. Gomorron.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 9 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 72,6% av alla deltagare (1657 st).

Fel på farcry :/

Medlem
Skrivet av Preed:

7/10, rätt nöjd ändå, hä va inte lätt!

Nu till ursäkterna:

1. Ja visst Codename Eagle har retrospektivt blivit en kult-klassiker med skjuts av Battlefield, men inte tusan är det en ikonisk shooter.

2. Vad f*n är "Marathon"?

sluta nöö!!

Medlem

8 av 10.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag hade en P4 på 3.4Ghz (Prescott) samt ett 6800GT. Hehe. Men så där fint har jag svårt att tänka mig att det var. Moddat?

Lyxlirarn! Själv satt jag med ett 6600GT på den tiden, tog ett par år innan man fick se spelen som det var tänkt. Använde inga moddar där men tog bilderna i 1440p som kanske inte var standard 2004.

Medlem

7 av 10, bom på 7, 9 och 10.
Kan tipsa om i framtida frågor ett annat perspektiv, menar nu Far Cry-frågan som många stöp på.
Om du kollar vapnen så är de varken från Halo's mer orealistiska vapensamling, och de är för moderna för Battlefield 1942.
Rolig quiz men ack så det svider när man inte kan sitt :x

Medlem
Skrivet av anon_98854:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Samma här. Jag har aldrig spelat Far Cry med så låga grafikalternativ. Spelade det för 3 år sedan och har sparade screenshots. Ser många resor bättre ut än den bilden FZ använde... Och jag som ville kamma hem första 10/10 :/


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

10/10 Har bränt många timmar på Marathon på mac

Inaktiv

9/10
Hade fel på första. :I
Spear of Destiny är väl en expansion till Wolf3d? Tyckte det var lite märkligt med en kycklingtallrik på golvet...

Medlem

8/10 Har aldrig spelat Marathon och Far Cry har väl aldrig sett så crappy ut som det där, kanske om man ställde ner grafiken max, men men


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Rackarns, missade de två sista, men förutom det så. Nostalgiskt!

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Mjauv:

9 av 10. Kan inte förstå att Far Cry såg så där fult ut? Körde det lite häromåret och mina minnen var bra mycket visuellt trevligare än det där eländet.

Samma här. Jag har aldrig spelat Far Cry med så låga grafikalternativ. Spelade det för 3 år sedan och har sparade screenshots. Ser många resor bättre ut än den bilden FZ använde... Och jag som ville kamma hem första 10/10 :/

Äh, man ser ju att det är M4or på marken, finns inga M4or varken i Halo eller 1942 (annars hade jag gissat på BF 1942 men insåg mitt misstag i sista sekund)

9 av 10.
Konsolspelare


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Några idiotmissar, doh... ;(:D 7 av 10.

Medlem

9/10 Men en fråga var ju jäkligt nära iaf ;P


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Flacho:

Kan tipsa om i framtida frågor ett annat perspektiv, menar nu Far Cry-frågan som många stöp på.
Om du kollar vapnen så är de varken från Halo's mer orealistiska vapensamling, och de är för moderna för Battlefield 1942.
Rolig quiz men ack så det svider när man inte kan sitt :x

Jag tog det på att vapnena står så prydligt upp, en sak jag kommer ihåg från Far Cry även om också jag mindes det som lite snyggare.

Medlem

9/10, med gissningar på allt som hade med Call of Duty och Medal of Honor att göra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dang, 9/10..


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Surt att missa Far Cry för att bilden är 640x480. Typ.

123
Skriv svar